Po przejściach - łatwiej czy trudniej?

21. Data: 2004-03-19 09:45:21

Temat: Re: Po przej?ciach - 3atwiej czy trudniej?
Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> Dla mnie nie ma istotnej różnicy między tym czy oceniane są wydarzenia czy
> zachowanie ludzi.

Serio? Mnie wydarzenia nigdy jeszcze nie oceniały :D

> (tym bardziej, że wydarzenia zwykle też są konsekwencją
> zachowań ludzkich - trudno jest mieć pretensje do konia, że się z niego
> spadło). Podobnie konsekwencje oceniania są zbieżne: w chińskiej
> przypowieści wieśniak chce ograniczyć poczucie dyskomfortu z powodu oceny,
> a przecież słowa Jezusa czyta się tak samo.

Myślę, że zbyt spłyciłeś wydźwięk przypowieści. Ograniczanie poczucia
dyskomfortu to proste, rzekłabym, atawistyczne dążenie. Tymczasem wieśniak
kieruje się głęboką mądrością. On mógłby się cieszyć, że syn nie poszedł do
wojska (koń wrócił itd) - nie powodowałoby to dyskomfortu w danym momencie,
ani nie powiększyłoby dyskomfortu później. A mimo tego on powstrzymuje sie
od oceniania.

BTW jaki był udział "czynnika ludzkiego" w przyciągnięciu tego nowego konia
przez starego ?? :D

> Nie sądź a ... ;-)

Puchaty, czy mi się wydaje czy Ty zacząłeś od oceniania mojej
spostrzegawczości analogii ? :D

Monika

22. Data: 2004-03-19 10:33:25

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chetnie wlacze sie do dyskusji mimo, ze nie mam nic do powiedzenia na temat
tego, co napisal(a) idiom:

> Serio? Mnie wydarzenia nigdy jeszcze nie oceniały :D

Nigdy nie narobił Ci ptak na płaszcz? Niżej wyjaśnię.

> [...]
> wojska (koń wrócił itd) - nie powodowałoby to dyskomfortu w danym momencie,
> ani nie powiększyłoby dyskomfortu później.

A skąd wiadomo jakie będą konsekwencje tego nie pójścia do wojska? Czy
radość wieśniaka nie przerodzi się w płacz? IMO wieśniak nie chce odczuwać
zawodu - idzie drogą środka. Byc może ten "dyskomfort" jest niezbyt
szczęśliwym określeniem - sugeruje dążenie do komfortu a ten kojarzy się
nam z radością i pozytywnym uniesieniem. Powinienem raczej napisać - dąży
do spokoju i wewnętrznej ciszy.
To samo IMO ze słowami Jezusa - pozwolisz, że przedstawię moją
interpretację, w której świetle moje podejście wyda Ci się bardziej jasne.
Jakie właściwie znaczenie mają sądy innych ludzi o nas samych? IMO takie
jakie mają nasze sądy o ich sądach. Sądy innych ludzi, jeśli nie będą przez
nas ocenione nie będą dla nas sądami. Innymi słowy jeśli nie będziemy
oceniać, to czyjaś ocena nas samych nie zaistnieje jako "ocena". (jeśli nie
będę wiedział jakie znaczenie ma szóstka albo jedynka, będzie mi wszystko
jedno co przyniosę w dzienniczku do domu).
Jeśli nie będę oceniał to czyjaś ocena mnie nie dosięgnie.

> Puchaty, czy mi się wydaje czy Ty zacząłeś od oceniania mojej
> spostrzegawczości analogii ? :D

Bardzo słusznie (stąd też przymróżenie oka na końcu) Sądzimy się nawzajem.
Gdybyś nie oceniła mojej oceny Twojej wypowiedzi nie byłoby dyskusji. Lub
gdybym ja nie ocenił Twojej oceny.

puchaty

23. Data: 2004-03-19 11:19:07

Temat: Re: Re: Re: Re: Po przejściach - łatwiej czy trudniej?
Od: Eulalia <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax napisał:

> Niezrozumienie!
> Nie mówiłem żeby nie czekać ale że nie można komuś dokopać
> gdy się odeszło, zapomniało, obraziło się; oczywiście można
> komuś 'podłożyć świnię z daleka' ale to tak jak strzał z za
> węgła - skuteczny ale satysfakcja niewielka ;-)))

Wiesz... ja jestem skorpion - mnie
się(teoretycznie) na odciski nie nadeptuje ;)
Ale taki ze mnie skorpion jak z koziej pupy trąbka
czasem :( Bo widzisz - często jest tak, że po
prostu na dokopywanie szkoda energii. Bo ktoś jest
z tych ryb młotów i i tak nie pojmie.
Z resztą - po co dokopywać? Jest coś takiego jak
wolna wola - nikt nikogo do niczego nie zmusi. A
nawet jak już to i tak z marnym skutkiem.
Wiesz - jest taka zlota zasada - kochasz go -
pozwól mu odejść i być szczęśliwym. Tyczy się
ludzi, dzieci, przyjaciół....

> Niezrozumienie.
> Nie mówiłem że nie należy walczyć, stawiać celów i dążyć do
> ich osiągania. Chciałem powiedzieć jedynie że nie należy
> oczekiwać że coś się nam należy, że będziemy szczęśliwi gdy
> coś osiągniemy.

Widzisz - ja nie powiedzialam, że nam się cos
należy. Ja dobrze wiem, że nic mi sie ot tak sobie
nie należy - wszystko ma swoją cenę. Ale to nie
wyklucza wymagań jakie się stawia życiu (a może
lepiej powiedzieć, że sobie, by coś od życia dostać).

> Z *doświadczeniami* uczymy się że tak na prawdę to
> szczęściem jest wchodzenie na szczyt - każdy krok, każdy
> widok, każde przełamanie zmęczenia - na szczycie mamy tylko
> satysfakcję - i drogę w dół :-(

I tu sie nie zgodzę. Nie prawdą jest, że szczęście
daje tylko dążenie. Wiesz, jak się już ma o co się
walczyło, ma się uczucie spełnienia. Fakt - rzadko
siada się na laurach - ale bynajmniej nie schodzi
sie w dół. Dalej czekają nowe cele - dla mnie
życie to wieczna wspinaczka, a po drodze nagrody
za zdobycie kolejnych celów ;)

Eulalka

24. Data: 2004-03-19 11:25:02

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem się w życiu z dwoma (głównymi) nastawieniami do
życia:

-"po szczytach" - od euforii do depresji - jak po
sinusojdzie
-"po średniej" - bez wielkich wzlotów ale i bez bolesnych
upadków

Kto wie która lepsza?

Nie wiem - obie mają plusy i minusy.

Pozdrawiam
Qwax

25. Data: 2004-03-19 11:29:40

Temat: Re: Re: Re: Re: Po przejściach - łatwiej czy trudnie
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalia" <e...@k...pl> napisał w
wiadomości news:c3ehda$b08$1@atlantis.news.tpi.pl...

dokopać
można

> Wiesz... ja jestem skorpion - mnie
> się(teoretycznie) na odciski nie nadeptuje ;)

Witam w klubie!
;-)))

> Ale taki ze mnie skorpion jak z koziej pupy trąbka
> czasem :( Bo widzisz - często jest tak, że po
> prostu na dokopywanie szkoda energii.

Ale uszczypnąć 'przy okazji' nie jest żle - no nie;-)))

> Wiesz - jest taka zlota zasada - kochasz go -
> pozwól mu odejść i być szczęśliwym. Tyczy się
> ludzi, dzieci, przyjaciół....

Tylko dlaczego tak niewiele osób ją stosuje?

tylko

> I tu sie nie zgodzę. Nie prawdą jest, że szczęście
> daje tylko dążenie. Wiesz, jak się już ma o co się
> walczyło, ma się uczucie spełnienia.

Jedni lubią żyć inni mieć (pieniądze, satysfakcję,
wspomnienia) - i to ich sprawa.

> Fakt - rzadko
> siada się na laurach - ale bynajmniej nie schodzi
> sie w dół. Dalej czekają nowe cele - dla mnie
> życie to wieczna wspinaczka, a po drodze nagrody
> za zdobycie kolejnych celów ;)

To znaczy że jeszcze nie weszłaś na szczyt - po prostu
zrobiłaś kolejny kroczek.
Mądre ustawienie szczytu to ustawienie go dwa kroki przed
horyzontem ;-))))

Pozdrawiam
Qwax

26. Data: 2004-03-19 12:29:33

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tego, co napisal(a) Qwax:

> [...]
>
> -"po szczytach" - od euforii do depresji - jak po
> sinusojdzie
> -"po średniej" - bez wielkich wzlotów ale i bez bolesnych

Może ten wieśniak z przypowieści...

puchaty

27. Data: 2004-03-19 13:29:34

Temat: Re: Po przejściach - łatwiej czy trudnie
Od: Eulalia <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax napisał:

> Witam w klubie!
> ;-)))

Heh :) To nas sie tu juz namnożyło ;)

> Ale uszczypnąć 'przy okazji' nie jest żle - no nie;-)))

Hm.. wiesz... chyba uszczypliwa to bywam na co
dzień - wszyscy sie juz przyzwyczaili ;)

> To znaczy że jeszcze nie weszłaś na szczyt - po prostu
> zrobiłaś kolejny kroczek.
> Mądre ustawienie szczytu to ustawienie go dwa kroki przed
> horyzontem ;-))))

I tu sie w pełni zgadzam. Tylko widzisz - ja
jestem kobietą... nie dla mnie takie plany
długofalowe - musi być nagroda po drodze, by mi
morale nie spadało ;)

Eulalka

28. Data: 2004-03-19 13:31:04

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalia" :

> I tu sie w pełni zgadzam. Tylko widzisz - ja
> jestem kobietą... nie dla mnie takie plany
> długofalowe - musi być nagroda po drodze, by mi
> morale nie spadało ;)

A mi sie zazwyczaj zdarzało tak, że kiedy miałam długotrwały dołek - to
niespodziewanie dostawała od losu jakiś bonus. I to raczej nie myślę o
sprawach uczuć, ale np. coś dobrze robiło na moją ambicję. Kiedy przezywałam
smutek z powodu ukończenia 40 lat - zmieniłam niespodziewanie pracę na
ciekawą i korzystną i to wybrano mnie z kilkanaściorga kandydatów.

I inne takie tego typu sprawy.

I odwrotnie, kiedy wszystko szło dobrze - dostawałam jakiś cios od losu.
To tak na wypadek, żebym się nie czuła za dobrze.

Pozdrowienia.

Basia

29. Data: 2004-03-19 13:32:22

Od: Eulalia <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax napisał:
> Spotkałem się w życiu z dwoma (głównymi) nastawieniami do
> życia:
>
> -"po szczytach" - od euforii do depresji - jak po
> sinusojdzie

Podpisuje sie pod pierwszą :( Ale też nie wiem czy
to dobrze - taka natura.

30. Data: 2004-03-19 13:46:32

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl>
napisał w wiadomości
> Chetnie wlacze sie do dyskusji mimo, ze nie mam nic do
powiedzenia na temat

do

bolesnych

> Może ten wieśniak z przypowieści...

On wie tylko którą wybrał (może i dlaczego?)

Qwax

Re: Miejsce na budowę nowego domu!!!
Re: Miejsce na budowę nowego domu!!!
Re: Miejsce na budowę nowego domu!!!