Początki szydełkowania

1. Data: 2002-01-24 08:26:35

Temat: Początki szydełkowania
Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój entuzjazm opadł :( Ucze się szydełkowania przerobiłam już oczka ścisłe,
półsłupki, słupki. Wszystko fajnie wychodzi ale na łańcuszku. Dostałam od
Wkn wzory serwetek (dzięki, dzięki :) ) i poległam...
Może Wy mi powiecie o co chodzi w tych skrótach. Rzecz dotyczy serwetki
małej. W opisie jest tak:
7 o. łańc. zamknąć 1 o. ścisłym w kółko - to akurat rozumiem, okrążenie 1: 7
oczek zamknąć ścisłym aby było kółko :)
okr. 1: 2 o. łańc., na kole dziergać 19 słupków, okrąg zamknąć 1. o.
ścisłym- no i tu już zaczynają się schody. Na początku zrobić 2 oczka, ale
jak i gdzie dziergać 19 słupków.

Wiecie co, musze to napisać :) Właśnie wpadłam na to o co chodzi. Przecież
dziergany słupek nie wbija się w oczko :)) Czy Wy też tak miałyście na
początku ? Męczyłam się z tym od kilku dni no i proszę, tylko zaczęłam pisać
o problemie na grupe i już mam rozwiązanie :)

Pozdrawiam Joanna

1. Data: 2002-01-24 08:28:35

Temat: Re: Początki szydełkowania
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maja <m...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2oi1v$btb$...@n...tpi.pl...
> nie przejmuj sie. ja zaczelam szydelkowac miesiac temu. za nic mi nie
> chcialo wychodzic, mimo, iz rozumialam opis - raz robilam luzno, raz
> sciskalam - az mi sie palec wskazujacy lewej reki zrobil fioletowy z tego
> sciskania :-))) dzis mam juz 2 serwetki ze styczniowego numeru "robotek
> recznych", w tym jedna opisana jako dla poczatkujacych (ja uwazam, ze byla
> dosc trudna, ale wczoraj ja skonczylam kolo polnocy :-))))

Hej dziewczyny! Ja już dawno nie jestem poczatkująca, zaraziła mnie tymi
serwetami mama koleżanki ze szkoły dwuletniej 7 lat temu. Robiła takie cuda,
że mi ślinka na te serwety leciała. Powiedziała, że to b. proste, pożyczyła
do skserowania czasopisma z wzorami (wysyłam Wam teraz te wzory).
No i próbowałam. Okazało się, ze najłatwiejsze są serwety z kwadracików (te
siateczkowe), ale na początku miałam problemy z dodawaniem oczek :-)
W tych okrągłych (wybrałam sobie na początek łatwy wzór) musiałam wzorek
przerobić, bo wzięłam grubsze nici niż kazali i już nie poasowało. Ale
wciągnęło mnie i choć robię raczej rzadko, to teraz wszystko jest łatwe -
ALE!
Tu uwaga - czasami te opisy przed schematem są okropne! CZłowiek patrzy,
zastanawia się, w końcu macha ręką i zaczyna od razu od schematu :-)
Jak na razie mam na swoim koncie trzy komplety serwetek po 6. Jakies 10
pojednczych. 4 prostokątne serwety na stół (w tym dwie z elementów
łączonych. Dwie poduszki. Jedną wielką serwetę owalną na prezent. Jedną
nieregularną na ławę (chyba Wam wysłałam - wąska przy końcach). I połowe
sprutej firany, bo zmieniałam zdanie :-))
A teraz mam chrapkę na ohoho i jeszcze więcej, bo jeden wzór ładniejszy od
drugiego i co tu teraz wybrać? :-)
Generalnie możecie miec tylko problemy przy okrągłych z niedopasowaniem
grubości nici (choć wszystko można obejść), ale raczej wzory są dobre :-)
Nie poddawajcie się, przy trzeciej serwetce wszytsko okaże się łatwiutkie
:-))

Wkn

1. Data: 2002-01-24 08:30:06

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2oggr$mfu$...@n...onet.pl...
> [...]
> półsłupki, słupki. Wszystko fajnie wychodzi ale na łańcuszku. Dostałam od
> Wkn wzory serwetek (dzięki, dzięki :) ) i poległam...

Zaraz Ci wyślę kilka ładnych i bardzo łatwych wzorów.

Wkn

1. Data: 2002-01-24 08:50:56

Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

nie zniechecaj sie !
pozdrawiam
poczatkujaca szydelkarka maja

1. Data: 2002-01-24 09:10:28

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maja <m...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2oja4$rsa$...@n...tpi.pl...
> dziekuje za pocieszenie w imieniu swoim - i mysle - Asi. masz racje, te
> opisy czasem odstraszaja, w wiekszosci sa to tlumaczenia, a mysle, ze nie
> tlumaczy tego wprawiona szydelkarka..... mam pytanie, moze pomozecie mi.
> JAK SIE ROBI SLUPEK KUKURYDZIANY ????
> opis jest tak metny, ze nijak nie moge zrozumiec. bardzo bym prosila o
opis
> w punktach sposobem lopata do glowy.

ja nie wiem, co to jest słupek kukurydziany. Jakbym go zobaczyła, to myślę,
ze byłoby łatwiej.
Możliwe, że się z tą kukurydza gdzies spotkałam, ale ja zazwyczaj nie czytam
nazw, tylko patrze na schematy.

Wkn

1. Data: 2002-01-24 09:37:56

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli zrobiłaś początek czyli kółko złożone z 7 oczek łańcuszka to dobrze.
Teraz pora na 1 okrążenie. Musisz zrobić 2 oczka łańcuszka zamiast
pierwszego słupka i dalej zrobić 19 słupków wbijając szydełko w kółko, które
już wykonałaś. Ja zwykle nie wbijam w oczka kółka, ale w jego środek. Kiedy
zrobisz już rzeczone wyżej słupki, musisz połączyć ostatni słupek z drugim
oczkiem łańcuszka zastępującego pierwszy słupek. Robisz to za pomocą oczka
ścisłego.Teraz twoje kółko zrobiło się nieco szersze i o to chodzi.
Załapałaś?
Gocha

1. Data: 2002-01-24 11:16:03

Od: "REANATA" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprobuj moze na poczatek sciegu siatkowego. Sklada sie on z krateczek
pustych lub pelnych, musisz tylko umiec robic slupki a to juz napewno
potrafisz :-)
Pozdrawiam i zycze wytrwalosci, Renata

1. Data: 2002-01-24 13:40:48

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możliwe, że się z tą kukurydza gdzies spotkałam, ale ja zazwyczaj nie
czytam

Dokladnie opisany byl w grudniowym kramie z robotkami, 5 slupkow z jednego
oczka i na gorze sa jakos pzrerobione razem, wychodzi wypukle wlasnie jak
ziarenko kukurydzy, nie mam tego kramu, ale zacytuj dokladnie opis, to na
pewno grupa dojdzie (ktos juz poruszal temat tego slupka przed swietami).
Elzbieta

1. Data: 2002-01-24 14:27:42

Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zaraz Ci wyślę kilka ładnych i bardzo łatwych wzorów.
>
> Wkn

Na razie daruje sobie moje wzory. Zaczynam od nowa, na pierwszy ogień idzie
ten pierwszy z drugiej części wiadomości. Jeszcze raz wielkie dzieki :)

Joanna

wzory również gratis
ceny kalki
troche OT