Początkująca kucharka

1. Data: 2002-08-06 19:39:24

Temat: Początkująca kucharka
Od: "dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopiero zaczynam eksperymenty w kuchni (jeśli tak można nazwać
pszygotowanie jajka na twardo i naleśników). Może ktoś zna łatwiutki pszepis
na pyszne co nieco. Prosze o porady dla początkujących.
Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.

1. Data: 2002-08-07 07:38:36

Temat: Re: Początkująca kucharka
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pszepis
>na pyszne co nieco. Prosze o porady dla początkujących.

O !!
Jak juz potrafisz nalesnik zrobic i go na patelni obrocic tos lepsza
odemnie.
A tak na powanie jakie "ptrawy" Ciebie interesuja??
Ja jestem od zupek,troche "chinszczyzny"i kuchni meksykanskiej. No i jako
kaszub od sledzia
Innymi potrawami tez sie zajmuje ale bardziej eksperymentalnie.
Moja ulubiona zupka to warzywna na bazie kalafiora i zupa grochowa.
Pytaj!!

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-08-07 09:16:14

Temat: Odp: Początkująca kucharka
Od: "dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanislaw <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aiqiq2$fhj$...@n...tpi.pl...

> [...]
> Innymi potrawami tez sie zajmuje ale bardziej eksperymentalnie.
> Moja ulubiona zupka to warzywna na bazie kalafiora i zupa grochowa.

zupek nie lubie, ale z chęcią spróbuje kuchni meksykańskiej .

1. Data: 2002-08-07 13:43:52

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zupek nie lubie, ale z chęcią spróbuje kuchni meksykańskiej .

Fasolka po meksykansku
Latwiutke to...chyba jest.trza tylko odpowiedno do smaku konsumentow
posolic,popieprzyc i przyprawic.Nadmieniam ze wiekszosc prawdziwych
meksykanskich potraw sa na bazie wolowiny i na ostro.
Przepis na 4-5 osob
Skladniki:
1/2 kg wolowiny mielonej (ostatecznie mozna z drobiu -indyk)
papryka czerwona 2 szt
Papryka zielona 2 szt
Cebula 3 szt
Seler 1 szt ( sredni)
Fasolka czerwona-konserwowa 2 puszki
Przyprawy- sol,pieprz,papryka slodka,papryka ostra.chili,przecier
pomidorowy.kostka rosolowa no i oczywiscie olej(gatunek oleju...biore jaki
mam)
I tak:
Papryki kroje w male paski,cebule drobno w kostkie,seler na tarce ( mozna
jeszcze zetrzec z jedna marchewke i pietruszkie).
Za wczasu przygotpowuje w szklance rosolek z kostki rosolowej dla podlania
potraw.
Warzywa wrzucam na patelnie z odrobina oleju i podsmazam.(Dla cierpliwych
poszczegolnie warzywa osobno).Jezeli zaczynaja sie przypalac podlewam
przygotowanym rosolkiem z kostki.Tak przygotowane warzywa jak sa juz
miekkie odkladam na bok.
Miesko mielone!! Wolowe! to prawdziwa kuchnia meksykanska.JAk chce byc
"B.Dobry"dla swoich konsumentow to kupuje najlepszy gatunek wolowego bez
kosci i sam miele.Wtedy wiem co jem. ale dalej.
Zmielone miesko solimy pieprzymy(oczywiscie przyprawami)bez zadnych innych
dodatkow typu jajko czy bulka tarta i wrzucamy na rozgrzana patelnie z
olejem.
Zapomnialem dodac do przypraw czosnek(wazne dla meksykanow) i takowy ok.3
zabki wciskam do oleju na patelni przed wrzuceniem miesa.
Miesko smarzymy i mieszamy az wyjdzie z wygladu tzw kaszka.
A teraz preludium:
Do wiekszego garka najlepiej z grubym dnem(nie wiem jak to robia
meksykanaie)
wrzucamy podsmarzone miesko,nastepnie podsmarzone warzywka i ...
Fasolka czerwona konserwowa jest z zalewa.JA pierwsza puszkie wrzucam z
zalewa a druga bez.CAlosc mieszamy.i doprawiamy przecierem ok.3
lyzeczki.papryka slodka i ostra do smaku a chili..ostroznie nie kazdy lubi
ostre JA dodaje na czubku noza.
Jezeli calosc jest zbyt gesta dolewam resztkia rosolku z kostki.Po ok.10
minutach wszystko Ok.( oczywiscie intensywnosc gotowania regulowac
palnikiem - nie za mocno) Z czym podawac!? Nie wiem.
Moi domowi konsumenci spozywaja to z pieczywem.
Nadmieniam ze niniejsza potrawa podobnie jak inne z fasoli nie powoduje
wzdec.
Ile zawiera kalori nie wiem i wole nie wiedziec.Robie ja raz w miesiacy na
bardzo ...wyrazna prozbe domownikow.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-08-07 16:40:58

Od: "dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanislaw <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:air87r$9d0$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-08-07 17:30:04

Temat: Re: Odp: Początkująca kucharka
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

dorota wrote:

> [...]

Dorota, tnij, nie cytuj 63 linijek tylko po to, zeby podziekowac.

MB

1. Data: 2002-08-08 07:40:59

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dorota napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
pszepis
>na pyszne co nieco. Prosze o porady dla początkujących.

Witaj Dorotko!
Jak tam moj przepisik z gatunku meksykanskiej kuchni?
Jezeli robilas i Ci co jedli zyja to juz dobrze.Podejrzewam ze bez piwa sie
nie obeszlo.
Jezeli chcesz podam Ci zapozyczony i przezemnie przerobiony przepisik na coc
lekkiego z kalafiora .Moze byc z jajkiem a nawet zapiekanaka.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-08-12 21:24:03

Od: "dorota" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanislaw <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ait7ad$d42$...@n...tpi.pl...
ok tne .

A Pszepis który podałeś zrobie dopiero jutro bo będe miała dużo czasu ale
sądze po składnikach że będzie pyszny. Możesz podać jeszcze jakiś pszepis??
Ten tydzień poświęce się przygotowywaniu obiadów. Dziękuje.

test
Sos pomidorowy na Pizzę..
Cytowanie googla (+przepis na kaczke)
kurczak (P)