Podkłady kolejowe

1. Data: 2006-05-25 07:41:46

Temat: Podkłady kolejowe
Od: "AM" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy może ktoś z szanownych grupowiczów wie, gdzie można kupić w okolicach
Poznania stare podkłady kolejowe? Żeby nie było, że pytanie nie na temat, to
wyjaśniam, że chcę ich uzyć do budowy i umocnienia skarpy w ogrodzie :)
Pozdrawiam
AM

2. Data: 2006-05-25 09:18:20

Temat: Re: Podkłady kolejowe
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AM" <p...@p...fm> wrote in message
> [...]
> to wyjaśniam, że chcę ich uzyć do budowy i umocnienia skarpy w ogrodzie :)

Większość to betonowe - nie opłaca się wozić, lepiej na miejscu wykorzystać
jakąś siatkę po ogrodzeniu na zbrojenie i samem zalać betonem, który mieszać
można nawet w dostępnych i niedrogich kasztach z plastiku lub nawet
taczkach. Chyba, że to duża budowla do szybkiego wykonania a skarpa wysoka -
lepiej wtedy zrobić dobrze uzbrojone przypory na silnym i związanym z nimi
fundamencie (trzeba zadbać o odpływ wody) wtedy będzie potrzebna betoniarka
lub kupno betonu surowego w betoniarni (przywiozą gruchą na samochodzie).
Chyba, że myślisz o drewnianych - o te dość trudno - kolejarze wykupują -
jak jest gdzie... Trzeba poszukać odcinka drogowego (na najbliższej stacji
powiedzą gdzie) i zadzwonić, by się dowiedziec czy mają. Nie wiem , jak
teraz, ale dawniej dostępne były płyty drogowe z których robiono drogi na
placach budów (takie z otworami) one dość dobrze spełniałyby rolę
umocnienia. Ale przy niewielkim nachyleniu skarpy lepsza byłaby siatka
plastikowa i posianie traw z dobrym systemem korzeniowym.

3. Data: 2006-05-25 10:04:31

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjaśniam, że chcę ich uzyć do budowy i umocnienia skarpy w ogrodzie :)

Nie używaj w ogrodzie podkładów kolejowych.Żadnych.
Szczegóły znajdziesz w archiwum-sporo.

Pozdrawiam, Lilka

4. Data: 2006-05-25 20:05:12

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Nie używaj w ogrodzie podkładów kolejowych.Żadnych.
> Szczegóły znajdziesz w archiwum-sporo.

No chyba, ze nie bedzie uprawial na skarpie nic jadalnego - po 20 latach
lezenia na torowisku za duzej szkody nie zrobi.

Elfir

5. Data: 2006-05-25 20:24:50

Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

> Nie używaj w ogrodzie podkładów kolejowych.Żadnych.
> Szczegóły znajdziesz w archiwum-sporo.

Czytałem sporo o podkładach kolejowych i sądzę że ktoś ma
w tym interes robiąc podładom kolejowym `złą prasę`.
Chętnie zastosowałbym w swoim ogrodzie podkłady kolejowe -
tyle że ciężko je kupić.

-cr-

6. Data: 2006-05-26 06:10:15

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" napisał:

> Czytałem sporo o podkładach kolejowych i sądzę że ktoś ma
> w tym interes robiąc podładom kolejowym `złą prasę`.
> Chętnie zastosowałbym w swoim ogrodzie podkłady kolejowe -
> tyle że ciężko je kupić.

To troche tak, jak z azbestem (chociaz sposob dzialania na organizm jest
inny). Kreozot jest srodkiem rakotworczym. Jak chcesz ryzykowac, to Twoja
sprawa ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

7. Data: 2006-05-26 08:50:33

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czytałem sporo o podkładach kolejowych i sądzę że ktoś ma
> w tym interes robiąc podładom kolejowym `złą prasę`.
> Chętnie zastosowałbym w swoim ogrodzie podkłady kolejowe -
> tyle że ciężko je kupić.

W ciepły , słoneczny dzień , najlepiej po deszczu pójdź ,
znajdź torowisko z drewnianymi podkładami i ....
połóż się na nim ;-)
i powąchaj , podotykaj , posmakuj ;-)
potem uruchom wyobraźnię
i pisz pozytywne artykuły o podkładach kolejowych
w ogrodnictwie i budownictwie ....

--

pozdrawiam chemicznie :-( piotrh

8. Data: 2006-05-26 08:52:36

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid>
napisał w wiadomości news:e5529t$j18$4@news.onet.pl...

> No chyba, ze nie bedzie uprawial na skarpie nic jadalnego - po 20 latach
> lezenia na torowisku za duzej szkody nie zrobi.

20 lat leżą dlatego , że są k_o_n_s_e_r_w_o_w_a_n_e co parę lat .
--

pozdrawiam :-) piotrh

9. Data: 2006-05-26 09:21:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in message

> 20 lat leżą dlatego , że są k_o_n_s_e_r_w_o_w_a_n_e co parę lat .
> --
>
> pozdrawiam :-) piotrh

Nie. Nie są konserwowane co parę lat, tylko jednorazowo nasycane
próżniowo... Na całe swoje techniczne życie... Można z nich robić
ogrodzenia, ale nadają się - o ile nie są zbyt spruchniałe na opał i w tym
celu były sprzedawane pracownikom kolei.

10. Data: 2006-05-26 09:53:12

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Nie są konserwowane co parę lat, tylko jednorazowo nasycane
> próżniowo...

Byłem , widziałem , .... rozmawiałem...
Inaczej bym nie zawracał głów :-)
--