Podwyższone OB???

1. Data: 2005-08-29 19:36:57

Temat: Podwyższone OB???
Od: "Luke" <l...@w...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy powinienem sie martwić, jeśli odebrałem dzis wyniki morfologii i
wszystkie wartości są w granicach normy a jedynie OB jest w wartości 18 mm
po 1h.Czy to powód do niepokoju???
Dzieki za ewentualne odpowiedzi.

2. Data: 2005-08-29 20:55:40

Temat: Re: Podwyższone OB???
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luke" <l...@w...poczta.fm> napisał w wiadomości
> Czy powinienem sie martwić, jeśli odebrałem dzis wyniki morfologii i
> wszystkie wartości są w granicach normy a jedynie OB jest w wartości 18 mm
> po 1h.Czy to powód do niepokoju???

Ja bym się taką małą wartością (wg mnie nieznacznie podwyższone) w ogóle
nie przejmowała. Tym bardziej, że podwyższone OB wskazuje zarówno na
wszystko jak i na nic (np. na lekkie podziębienie). Kłopoty do niepokoju, to
IMHO jak przekroczy gdzieś 25. Ale lekarzem nie jestem (of course). Dla
pewności skonsultuj z lekarzem rodzinnym.

Oczywiście wypada mi napomknąć, że google mówi, iż:
http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/normy.html
"OB (Odczyn Biernackiego)
Opadanie krwinek w surowicy uzależnione od fizycznych i chemicznych
własności krwi. Określany po 1, a czasem też i 2 godzinach
NORMA: K do 12 mm, M do 8 mm (po 1 h)"

Pozdrawiam,
Akulka

chłoniak ziarniczny
dolegliwości sercowe spowodowane nerwica
gruczoł Cowpera
masaz
Internetowe porady lekarzy