Poleccie jakis fajny krzew, ktory da jadalne owoce

1. Data: 2011-05-18 09:17:37

Temat: Poleccie jakis fajny krzew, ktory da jadalne owoce
Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o jakis pomysl na kolejny krzew praktyczny (czytaj: dajacy jadalne
owoce).

Ostatnio zasadzilem kolcowoj, teraz czekam na dostawe 3 aronii viking.

Ale chce wiecej. Szukam praktycznego krzewu, przy ktorym nie trzeba mocno
pracowac,
rosnie bez zbednych problemow, mrozoodporny, obojetny na glebe. Glebe
mam dobra, bo wszystko na niej rosnie, ale nie znam pH. Oferuje duzo slonca.

Najlepiej do wysokosci ok. 3 metrow (tworze sobie parasol ochronny wzdluz
plotu, a skierowany przeciwko wscibskim sasiadom ;)

Co polecicie? Najlepiej cos egzotyczego typu wlasnie owoce goji. Nie
polecajcie
mi agrestu czy malin. :)

2. Data: 2011-05-18 09:25:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 May 2011 11:17:37 +0200, Neko napisał(a):

> [...]
> plotu, a skierowany przeciwko wscibskim sasiadom ;)
>
> Co polecicie? Najlepiej cos egzotyczego typu wlasnie owoce goji. Nie

Jagoda kamczacka.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

3. Data: 2011-05-18 09:26:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.e-ogrody.com/a-743-jagoda-kamczacka.html

4. Data: 2011-05-18 09:29:31

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> http://www.e-ogrody.com/a-743-jagoda-kamczacka.html

Nooo... interesujace.

5. Data: 2011-05-18 09:32:52

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
> Prosze o jakis pomysl na kolejny krzew praktyczny (czytaj: dajacy jadalne
> owoce).

W Twoich warunkach Cytryniec. Gdy przebrnie przez pierwsze dwa sezony
aklimatyzowania sie w nowym środowisku "idzie" wspaniale. wymaga podpory po
której się pnie i owija na wysokość jaką mu pozwolisz.
O zaletach owoców czytaj w sieci. Nie wymaga specjalnych zabiegów. Radzi
sobie podobnie jak aronia.

> Nie polecajcie
> mi agrestu czy malin. :)

Nie polecam.
:-))
Kapryśne, wrażliwe, kłujące, często kwaśne, wymagają
ciągłej troski i uwagi oraz sporego nakładu pracy ogrodnika.
Ba, czasami nawet trzeba sie przy nich schylać a kręgosłup cierpi.
;-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2011-05-18 09:34:47

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w

> [...]
> po której się pnie i owija na wysokość jaką mu pozwolisz.
> O zaletach owoców czytaj w sieci. Nie wymaga specjalnych zabiegów. Radzi

Zaraz sobie poczytam.

> [...]
> ciągłej troski i uwagi oraz sporego nakładu pracy ogrodnika.
> Ba, czasami nawet trzeba sie przy nich schylać a kręgosłup cierpi.

No wlasnie. Ogrod jest po to, aby wypoczywac, a nie schylac sie
i grzebac bez przerwy w ziemi. ;)

7. Data: 2011-05-18 09:42:31

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jagoda kamczacka.
> --
> XL

Małgośka .... - jagodę kamczacką na 3 metry? Jako parasol?
Jakaś zmutowana odmiana?
Chyba po to, by zaprosić do ogrodu miseczniki.
Pojechałaś "po bandzie" oj pojechałaś.

skryba

8. Data: 2011-05-18 09:43:12

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w

> Jagoda kamczacka.

Spodobala mi sie tak jagoda. Dziekuje za pomysl.
Zamowie sobie dwa krzewy.

9. Data: 2011-05-18 09:44:29

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Małgośka .... - jagodę kamczacką na 3 metry? Jako parasol?
> Jakaś zmutowana odmiana?
> Chyba po to, by zaprosić do ogrodu miseczniki.

No ale 2 metry tez wystarczy. :)

10. Data: 2011-05-18 09:47:21

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Nooo... interesujace.

Niskie. 150 do 180cm ale to już max. 2 metrowych jeszcze nie widziałem w
Polsce. Od wścibskości nie uchroni.

skryba

Kolcowój (Lycium barbarum)
Leszczyna pospolita - kiedy pierwsze owoce (orzechy) ?
Opryskiwać czy nie sadzonki pomidorów
Polscy rolnicy będą mogli sprzedawać produkowane przez siebie wino
montaż grilla ogrodowego