Polskie storczyki

1. Data: 2003-01-17 17:10:52

Temat: Re: Polskie storczyki
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b0ekrq$c1p$...@n...onet.pl...
http://www.ogrod-botaniczny.pl/

> --

A jeśli chcesz je kupić to niektóre gatunki sprzedaje wysyłkowo Ryszard
Majewski. Niestety musisz liczyć się z tym, że są stosunkowo drogie.
Pozdrawiam, Kaśka

2. Data: 2003-01-17 22:59:31

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ................................... to zapraszam do PKWŁ na wiosenne
> spotkanie grupowiczów- w tym roku powinno zakwitnąć około 400 odmian o ile
> nie wymarzły podczas bezśnieżnej zimy.

Z pewna nieśmiałoscią.... czy mogę się już wprosić.
Uszanowanie
Jacek

3. Data: 2003-01-17 23:02:48

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-01-18 19:42:37

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musisz się wpraszać, zawsze jestes mile widziany wraz ze swoja
> połowa:-)
> Pozdrawiam, Bogusław

Jest mi niezmiernie miło.. Równocześnie, tą drogą przesyła moja połowa,
pozdrowienia dla twojej połowy.
http://ogrod.mm.com.pl/foto/images/zima/ogrodniczka_
zima.JPG
Uszanowanie
Jacek

5. Data: 2003-01-18 22:09:06

Temat: Polskie storczyki
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam nastepujace pytania: Jakie macie doswiadczenia z uprawa naszych
rodzimych storczykow w swoich ogrodach? Jesli tak, to skad je wzieliscie?
Czy znacie jakichs polskich producentow (ewentualnie importerow) tych
roslin? Ja sama zainteresowalam sie nimi jakies 2 lata temu i musze
powiedziec, ze wpadlam po uszy! Tylko niestety nie widzialam ich jeszcze
nigdy w sprzedazy u nas. Na razie napawam sie ich pieknem na naturalnych
stanowiskach i kombinuje, coby tu zrobic, zeby je miec u siebie...
Pozdrawiam, Agata N.

6. Data: 2003-01-19 16:46:30

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie znajdziesz lepszej strony dla siebie jak http://www.ogrod-botaniczny.pl/

--
Pozdrowienia z PKWŁ
Rafał Wolski

7. Data: 2003-01-19 19:03:04

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A jeśli chcesz je kupić to niektóre gatunki sprzedaje wysyłkowo Ryszard
> Majewski. Niestety musisz liczyć się z tym, że są stosunkowo drogie.

To rosliny chronione!!!!
Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-01-19 19:54:10

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

<b...@o...pl> napisał:

> To rosliny chronione!!!!

Chronione prawem są "dziko rosnące". A w sklepach można spotkać wiele roślin
zaliczonych do chronionych i bardzo dobrze. Także np. można dostać w
podarunku z Ogrodu Botanicznego, jeżeli mają ich za dużo.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

9. Data: 2003-01-20 17:48:10

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Agata N.

> [...]
> nigdy w sprzedazy u nas. Na razie napawam sie ich pieknem na naturalnych
> stanowiskach i kombinuje, coby tu zrobic, zeby je miec u siebie...

Witaj.
Storczyki sa pod ścisła ochroną nie wolno ich pozyskiwać z natury.
Najpiękniejszym polskim storczykiem jest Cypripedium calceolus.
Często można je dostać na wystawach w Czechach, nawet niezbyt drogo, u nas
sprzedaje nieduże ilości P.Sobolewski z Opola.
Ja swoje storczyki sprowadzałem z Angli-sadzonki in-vitro po 6 Ł za sztukę ,
ale musisz się liczyć z pewnymi stratami i zakwitają dopiero po kilku
latach.
Jeśli jesteś wielką pasjonatką tych roslin to zapraszam do PKWŁ na wiosenne
spotkanie grupowiczów- w tym roku powinno zakwitnąć około 400 odmian o ile
nie wymarzły podczas bezśnieżnej zimy.
To że wymarzły moje winorośla to się pogodziłem i strata niewielka,
powiedziałbym nawet marginalna:-)
Wróciłe właśnie z działeczki Miłki amurskie już w pąkach pod powierzchnią, i
pierwszy kwiatek wiosenny kwitnący wczoraj to Draba-mała rzecz a cieszy:-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

10. Data: 2003-01-20 18:50:40

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEANDHAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
> [...]
> nie wymarzły podczas bezśnieżnej zimy.
> To że wymarzły moje winorośla to się pogodziłem i strata niewielka,

Chyba ktoś się komuś naraził :-)))

> Wróciłe właśnie z działeczki Miłki amurskie już w pąkach pod powierzchnią,

No to fajnie a po moim miłku amurskim zostały same korzonki i jakiś
niezidentyfikowny robal.:-(((

> pierwszy kwiatek wiosenny kwitnący wczoraj to Draba-mała rzecz a cieszy:-)

To jest jakis bardzo wczesny gatunek, czy po prostu u was wcześniej zaczyna
się wegetacja bo moje głodki jeszcze nie planują kwitnąć.
Pozdrawiam, Kaśka

żywopłoty - ciekawa książka
statystyczna ciekawostka na stronie
nowości na stronie grupy