Pomidory na przetwory...

31. Data: 2013-09-09 12:13:44

Temat: Re: Pomidory na przetwory...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Sep 2013 00:45:31 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

> zobaczymy ;)
> w słoikach wyglądaja dobrze, jednak sporo wolnego miejsca zostało.

Mnie zostaje tyle ile na początku, moze nie upchnęłaś.

32. Data: 2013-09-09 19:54:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zaprawiam - wycinam szypułki, bardzo dokładnie miksuje, zagotowuje z
> odrobiną soli i gotuje az z góry nie zejdzie piana (około 20 minut).
>
> Potem wlewam do goracych słoików, zamykam i już.
> W godzine obrabiam około 20kg pomidorów, czyli w jeden wieczór około
> 100kg.

Czym miksujesz, jak miksujesz? Masz mikser na 20kg?
Czy wkładasz do gara i używasz końcuwki blendera?
A co się dzieje ze skurkami?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2013-09-10 10:00:45

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik posiadający mail k...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> kto to zje? ;)
> chociaż juź nie planowałam to może jeszcze i Twój sposób sprawdzę,
> dzięki :)

Bo to jest tak:
- do sosów wszelkiej masci
- dla mamy
- dla tesciowej
- przychodzisz do domu po sporcie, niby chce sie jesc ale w sumie bardziej
pic - to taki słoiczek jak znalazł.
I schodzi.
W zeszłym roku zaprawilismy około 75 kg i zeszło.
W tym roku wiecej :)

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

34. Data: 2013-09-10 10:00:45

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik posiadający mail o...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

> Czym miksujesz, jak miksujesz? Masz mikser na 20kg?

Mikser woerwerka termomix - około 1,5 kg na raz.
To jest dosc mocny i szybki mikser.
Miksuje jakies 20 sekund az do całkowitego zmielenia, wiec 20 kg to raptem
kilka minut pracy. Najdłuzej trwa zagotowanie.

http://allegro.pl/i3532857413.html

To ma takie noże: http://allegro.pl/i3506777461.html

> Czy wkładasz do gara i używasz końcuwki blendera?

Podejrzewam, ze w ten sposób bedzie trudno uzyskac dokładnosc zmielenia.

> A co się dzieje ze skurkami?

Sa tak zmiksowane, ze praktycznie ich nie czuć.

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

35. Data: 2013-09-10 13:44:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Sep 2013 12:00:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> Jasne.
> Po zmiksowaniu nic nie czuc.

Może i skórki po zmiksowaniu są OK, w końcu błonnik potrzebny - no ale
niestety zmiksowanie ziaren daje nieprzyjemny ostro-gorzkawy posmak w
przecierze, już to sprawdzałam. Dlatego robię przeciery bez ziaren, więc i
skórek.

36. Data: 2013-09-10 22:47:38

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 10 września 2013 10:00:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
>
> pic - to taki słoiczek jak znalazł.
>
> I schodzi.
>
> W zeszłym roku zaprawilismy około 75 kg i zeszło.

podziwiam :)
wyobrażam sobie ile to musi być słoików...

kiwiko

37. Data: 2013-09-11 00:33:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Sep 2013 13:47:38 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

> podziwiam :)
> wyobrażam sobie ile to musi być słoików...

U mnie ilości podobne, jakieś 120 opakowań - pitny przecier w butelkach ca
1 litr, przecier niedosmaczany na zupę, pulpa bez skórek i ziaren w
słoikach, pomidory pelati w przecierze. Pomidorów użytych w słoikowym leczo
już nie wliczam w to. I wszystko poszło.

38. Data: 2013-09-11 01:16:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Sep 2013 00:33:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> słoikach, pomidory pelati w przecierze. Pomidorów użytych w słoikowym leczo
> już nie wliczam w to. I wszystko poszło.

Policzyłam. 140.

39. Data: 2013-09-11 11:00:49

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

> podziwiam :)
> wyobrażam sobie ile to musi być słoików...

Najczesciej robie w litrowe wiec nie az tak duzo.
Ale: w zeszłym roku zrobiłem specjalne półki spizarkowe w kuchni, w tym
roku juz czesc wedruje do piwnicy :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

40. Data: 2013-09-11 23:17:30

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 września 2013 11:00:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> Najczesciej robie w litrowe wiec nie az tak duzo.
>
> Ale: w zeszłym roku zrobiłem specjalne półki spizarkowe w kuchni, w tym
>
> roku juz czesc wedruje do piwnicy :)
no, ja nie mogę, ciągle jeszcze więcej szykuję "na zimę" niż dajemy radę zjeść. Poza
tym nie wszystko rośnie w moim ogródku, więc do słoików daję to, co zapewnia mi
niezależność. Albo przyjemność ;)

kiwiko

Pomidory na słodko
Przepisy!! Kajzerki!!