Pomocy ! Barszcz czerwony

1. Data: 2001-12-08 21:24:24

Temat: Pomocy ! Barszcz czerwony
Od: "LadyRed" <l...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam taki problemik - gotuje na rosolku z drobiu - tylko taki drob nie w
kostce
a oryginalny (biegajacy kiedys) i potem wkladam w to buraczki i nie chce mi
wyjsc barszcz czerwony
tylko wychodzi czerwony rosol - co mam zrobic???
Malo tego to jest bez smaku.

THX za rady

LadyRed
===================
l...@p...ats.pl

1. Data: 2001-12-08 21:37:46

Temat: Re: Pomocy ! Barszcz czerwony
Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak dodasz buraczkow do rosolu to jest poczatek barszczu ukrainskiego,
jeszcze troche warzyw pokrojonych w kostke, kielbasy, boczku wedzonego i
gotowe.
MarekF

1. Data: 2001-12-08 21:54:24

Od: "LadyRed" <l...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Jak dodasz buraczkow do rosolu to jest poczatek barszczu ukrainskiego,
> jeszcze troche warzyw pokrojonych w kostke, kielbasy, boczku wedzonego i
> gotowe.
\
No ale dlaczeeego barszcz jest blado czerwony!!!!!!!!
ile powinno sie gotowac buraki?????
5 minut?????
Pomozcie - plissssss
Za chwile bedzie impreza a ja leze!!!!!!! HelP!!!!

LadyRed
===================
l...@p...ats.pl

1. Data: 2001-12-08 22:12:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>5 minut?????
>Pomozcie - plissssss
>Za chwile bedzie impreza a ja leze!!!!!!! HelP!!!!

a ile tych burakow dalas? bo jak dwa to pewnie jest rozowa
zupka..to trzebaby duzo wiecej, (i zakwasic, co wyzwala jeszcze
wiecej buraczanego smaku, zaostrza go tez nieco, a mowiac
artystycznie -OKRESLA go) ale skoro impreza zaraz to moze cos
skoncentrowanego dodac?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-08 22:20:27

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszzy, najsmaczniejszy barszcz czerwony.
Kostki knora, koncentrat barszczu, czosnek, duzo pieprzu, majeranek.
Jezeli za chwile impreza, nie masz koncentratu? Zadzwon do jednego z gosci
/zaufanego/. Moze po drodze wstapi do sklepu i kupi koncentrat barszczu w
plynie.Ja uzywam "Frykas" w takim waskim sloiku. Ewentualnie w proszku ale
to .....Jezeli jestes bez wyjscia to odcedz ten rosól, dodaj kwasku
cytrynowego albo soku z cytryny, rozgnieciony czosnek, majeranku, duzo
pieprzu mielonego. Moze byc rozowy barszcz, majeranek i czosnek dadza dobry
smak.
maf

1. Data: 2001-12-08 22:31:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli juzzz impreza :: trza zetrzec jednego buraka ( na najdrobniejszej
tarce !) i luu.. do rosolu !

Ewcia
(w kotletach cielecych, Lus tylko shortbroad dzis zjadl...)

--
Niesz !
n...@4...com...

1. Data: 2001-12-10 08:40:58

Od: m...@i...pl (Miniu) szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie zblizaja sie swieta i co roku mi nie wychodzi z tym
barszczem.
A jaka wigilia to i taki caly rok.
Wstyd mi sie przyznac ale niestety moja mala organizacyjnie nie
sprawdza sie przy garkach i to ja musze , a szczegolnie w wigilie
gotowac.
Jesli chodzi o salatki czy rybe to z reguly nie ma problemu, zreszta
nigdy nie robie jakis chockow-klockow.
Natomiast barsz musi byc w wigilie a ja zup w ogole nie gotuje i przez
to mam problem.
Robie przewaznie w ten sposob jak ty bo kto by tam buraki obieral etc.
Ale jakos nie wychodzi za dobrze, ostatnio to w ogule zrezygnowalem z
robienia i kupilem gotowy w proszku dodalem wiecej czosnku i nawet byl
ok.
Nie wiem co w tym roku ,ale pewnie na tym sie skonczy.
No chyba ze ktoś z grupy mnie oświeci !!!!!!
Pozdrawiam
Przemek

1. Data: 2001-12-10 09:17:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miniu <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e...@p...google.
com...
> Nie wiem co w tym roku ,ale pewnie na tym sie skonczy.
> No chyba ze ktoś z grupy mnie oświeci !!!!!!
> Pozdrawiam

Ja Cię oświecę. Możesz skorzystać z proszkowego oczywiście, ale możesz też
zrobić barszcz z buraków pieczonych na wołowej kostce knora, jest dziecinnie
łatwy. To on:
2 kg buraków podobnej wielkości
2 litry wywaru, może być z kostki (ja daję 2 kostki wołowe Knora)
sól, pieprz (dość sporo)
sok z połowy nie za dużej cytryny albo odrobina kwasku cytrynowego
kilka łyżek oleju
Umyte buraczki w całości wsadzić do piekarnika . Piec do miękkości, czyli aż
skórka zrobi się troszkę skorupiasta. Wyciągnąć, ostudzić, obrać, zetrzeć na
tarce o grubych oczkach albo pokroic na małe kawałki. Władować toto do
wywaru, zamiąchać, posolić, popieprzyć, wcisnąć sok z cytryny i voila -
barszczyk jak marzenie. Tylko rozlewać do filiżanek i się raczyć.
Aha, żeby ładnie wyglądał i jednak miał kilka oczek tańczących na
powierzchni, wlać odrobinę oleju, w końcu nie robiliśmy go na trupie, tylko
na chudym rosołku z kostki :-))

To był mój barszczyk, ale jeśli nadal uważasz, że za trudny, to odsyłam do
Joanny Duszczyńskiej, która robi niezawodny barszczyk z Hortexu: (najpierw
link, potem przepis)
http://jduszczynska.republika.pl/index.html

Należy kupić dużo barszczyku z Hortexu... Oficjalnie to się nazywa sok
burakowo jabłkowy...
Jak przygotować?
Na kilka godzin przed Wieczerzą Wigilijną (powiedzmy 3) przelewamy barszczyk
do garnka. Dokładamy czosnek, kminek i suszone śliwki w proporcji - na litr
barszczyku 5 ziarenek kminku, pół ząbka czosnku i jedna śliwka. Przed
podaniem podgrzewamy - nie zagotowujemy.

Smacznego Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-12-10 09:48:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ok.
>Nie wiem co w tym roku ,ale pewnie na tym sie skonczy.
>No chyba ze kto? z grupy mnie o?wieci !!!!!!

Przestan sie stresowac, bo wrzodow dostaniesz; kup pare kartonow
barszczu, dodaj rozne rzeczy (jak do tego w prochu
-czosnek,majeranek, albo sok malinowy juz wspominany..., nawet
troche koncentratu barszczowego w wywarze z szynki -> bedziesz
piekt/gotowal?? u nas to obowiazek i potem nawet sztuczny barszcz
na tym smakuje swietnie), spal opakowania, zabrudz sobie raczki
jednym burakiem i juz...zycie jest za krotkie by sie stresowac
barszczem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-10 10:42:04

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LadyRed wrote:

> [...]
> 5 minut?????
> Pomozcie - plissssss
> Za chwile bedzie impreza a ja leze!!!!!!! HelP!!!!

Pewnie za pozno juz ale mala rada na przyszlosc. Jak juz dodasz
buraczków do rosolu to nie wolno przegotowac barszczu- bo wywar znowu
zblednie i zrobi sie jasnorózowy zamiast pieknego czerwonego kolorku.
Buraczków wiecej niz dales, czosnku, pieprzysz i koniecznie zakwaszasz-
( cytrynka najlepiej) do smaku - i gotowe. Jesli nie zakwasisz to
faktycznie barszcz ma smak rosolu.
pzdr
agi

Niezupelnie kulinarne pytanie
Grzanki do zupy z groszku ptysiowego
pierogi z soczewicy i grzybow
Knedliki czeskie
czy ktoś zna dobry przepis na sałatkę z paluszkami krabowymi