Poradzcie,

1. Data: 2002-04-18 11:38:26

Temat: Poradzcie,
Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czym mozna obszyc obrus z adamaszku (taki zwykly material na obrusy), zeby
go nieco powiekszyc. Nigdy nie widzialam adamaszku obszytego koronka
szydelkowa, w tej chwili jest akurat na stol. Resztka miala piekny kolor i
sie nie oparlam i teraz nie wiem, co dalej.
Moze ktos ma pomysl, najlepiej prosty:) i niekoniecznie na maszynie:)
Elzbieta

1. Data: 2002-04-19 05:52:19

Temat: Re: Poradzcie,
Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie nie oparlam i teraz nie wiem, co dalej.
> Moze ktos ma pomysl, najlepiej prosty:) i niekoniecznie na maszynie:)

Jest na to jakieś milion sposobów, ale wszystkich nie pamiętam, więc może
kilka.
1. Obszyć szeroką plisą z innego adamaszkiem w stonowanym lub kontrastowym
kolorze,
1a Do wyżej wymienionego obrusa, dodać prostą aplikację w kolorze plisy.
2 Zrobić koronkę na szydełku, frywolitkę, klockową, na drutach lub jak kto
lubi, byle nici miały delikatny połysk - tak jak adamaszek, i obszyć nią
obrus.
2a. Jak poprzednio, ale wykonać jeszcze małą serwetkę o podobnym motywie i
wszyć ją na środek obrusa.
3. wykonać wstawkę (techniki patrz wyżej) i wszyć w obrus, po dwie wzdłuż
boków tak aby wypadły jeszcze na blacie stołu, kawałek od jego brzegu. To
wymaga pocięcia szanownego adamaszku na mniejsze kawałki.
3a. zrobić to samo, ale przez środek długości i szerokości, lub podzielić
tak jak będą stały talerze.
3b. To samo ale przy pomocy ręcznie haftowanej bordiury.
4. Dowolnie wybraną techniką wykonać kwadraty i połączyć z adamaszkiem w
szachownicę. całość obszyć dość szeroką plisą z w.w. adamaszku.
Uff. I to by było na tyle. Dobranoc państwu - jak mawiał Kobuszewski.

Gocha

1. Data: 2002-04-19 07:02:14

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gocha <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a...@n...przemo.priv.pl...

> [...]
> kilka.
> 1. Obszyć szeroką plisą z innego adamaszkiem w stonowanym lub

To wymaga maszyny do szycia :((

> 2 Zrobić koronkę na szydełku, frywolitkę, klockową, na drutach lub jak
kto
> lubi, byle nici miały delikatny połysk - tak jak adamaszek, i obszyć nią
> obrus.

Oooo, o tym polysku nie wiedzialam, dzieki, pewnie tak sie skonczy:)

> 2a. Jak poprzednio, ale wykonać jeszcze małą serwetkę o podobnym motywie i
> wszyć ją na środek obrusa.

To skomplikowane:)

> 3. wykonać wstawkę (techniki patrz wyżej) i wszyć w obrus, po dwie wzdłuż
> boków tak aby wypadły jeszcze na blacie stołu, kawałek od jego brzegu. To
> wymaga pocięcia szanownego adamaszku na mniejsze kawałki.

Tak planuje lniany - kupilam piekny kolor, tez resztka:)

> 4. Dowolnie wybraną techniką wykonać kwadraty i połączyć z adamaszkiem w
> szachownicę. całość obszyć dość szeroką plisą z w.w. adamaszku.

To sobie wyobrazam, widze go, bardzo ladny, ale niestety dosyc pracochlonny.

> Uff. I to by było na tyle. Dobranoc państwu - jak mawiał Kobuszewski.

Wielkie dzieki, wielkie, dalas mi do myslenia, szczegolnie z tymi nicmi z
polyskiem, pewnie takie znajde, chociaz kolor adamaszku jest bardzo
nietypowy:)

Elzbieta

1. Data: 2002-04-19 11:18:13

Od: "Elzbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elzbieta <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9ofil$ig0$...@n...tpi.pl...

Jeszcze jedno pytanko: moze wiesz, jak co sie kurczy, moj adamaszek (jednak
bez polysku) to 100 % bawelny, kupilam szydelkowego Coatsa tez 100 %
bawelny, czy trzeba najpierw cos zmoczyc, zeby mnie potem za przeproszeniem
nie trafil szlag, jak po pierwszym praniu wszytsko mi sie zbiegnie, ale
inaczej :(

Elzbieta

Archiwalne Burdy krzyzykowe
Czarny len