Porfiria, bezsenność i melatonina

1. Data: 2008-12-13 15:20:11

Temat: Porfiria, bezsenność i melatonina
Od: Piotr Wikieł <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam mały problem. Nie jestem specjalistą farmacji, czy medycyny, tylko
skromnym studentem informatyki cierpiącym na bezsenność, a do tego
matka jest chora na porfirię ostrą wątrobową (miała 2 ataki). Było to
ładnych parę lat temu, w każdym razie książeczkę chorego dostałem po
badaniach moczu i krwi (które z tego, co je widziałem były w normie).
No i teraz ta bezsenność. Postanowiłem jakiś czas temu z tym
powalczyć. I tak sobie pije melisę-daje tyle, że nieraz usnę szybko, a
i tak po 2 godzinach się budzę. Postanowiłem więc spróbować melatoniny
i uregulować swój zegar biologiczny (na razie nie chcę iść do lekarza
po zolpidem, czy jakieś benzodiazepiny). Z tym, że nie jestem do końca
przekonany, czy melatoninę można brać przy porfirii. Sprawdzałem na
kilku stronach z bazami leków, ale wszędzie jest, że nie badano. Na
ulotce napisane jest coś o schorzeniach wątroby, w książeczce chorego
na porfirię o hormonach. I teraz nie wiem. Sprawdzałem też produkty
metabolizmu i prekursorów melatoniny w tych bazach leków, ale również
nic nie znalazłem. Może ktoś pomóc i stwierdzić jak jest :) ?

2. Data: 2008-12-13 15:35:16

Temat: Re: Porfiria, bezsenność i melatonina
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Dec 2008 07:20:11 -0800 (PST), Piotr Wikieł wrote:

> [...] Może ktoś pomóc i stwierdzić jak jest :) ?

W Polsce zdecydowanie najwięcej na ten temat wiedzą w Instytucie
Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie, proponuję próbę kontaktu z
kimś stamtąd. Dane adresowe znajdziesz w goglu.

Tu zawsze ryzykujesz, że odpowie Ci ktoś, kto niewiele wie na zadany
temat, ale za to wydaje mu się, że medycyna to spisek, a jego ideologia
to panaceum. Albo jakiś zwykły oszołom :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2008-12-13 15:53:11

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temat, ale za to wydaje mu się, że medycyna to spisek, a jego ideologia
> to panaceum. Albo jakiś zwykły oszołom :)

Przed udaniem się do w/w instytutu ja bym raczej koledze Piotrkowi dał taką
jedna dobrą chłopską radę....

Weź sie chłopie przyjmij przynajmniej na pół roku do ciężkiej roboty
fizycznej - najlepiej takiej w której 8 godzin będizesz napierdalalał
młotem, łopatą lub innym normalnym narzędizem. Najlepiej żeby ta firma
zaczynałą dniówki od 6 rano.

Jak sobie tak wsztaniesz, porobisz fizycznie 8 godzin albo najlepiej 16 (np
gdzieś tak do 20:00) przez parę miesięcy to jak przyjdziesz do domu to spac
ci się będzie chciało na 100 %.

Nie łykaj jakiegoś gówna zwanego melatoniną czy czymkolwiek innym bo tylko
żołądek sobie spierdzielisz, przestań slęczeć 20 godzin przed kompem a
wszystko wróci do normy ....

Dr.Endriu

4. Data: 2008-12-13 15:55:20

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 13 Dec 2008 16:35:16 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Marek Bieniek, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> W Polsce zdecydowanie najwięcej na ten temat wiedzą w Instytucie
> Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie,

Namiar na konkretna poradnie porfirii:
http://www.ihit.waw.pl/?p=386

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

5. Data: 2008-12-13 15:58:54

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wikieł" <p...@g...com> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...
[...]

jedno jest pewne - benzo to scierwo i nie tykaj tego - nie chcesz chyba sie
wpierdolic w uzaleznienie od benzo z powodu bezssennosci - ktorej benzo i
tak nie lecza.

6. Data: 2008-12-13 16:36:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Dec 2008 16:58:54 +0100, zinek wrote:

> jedno jest pewne - benzo to scierwo i nie tykaj tego - nie chcesz chyba sie
> wpierdolic w uzaleznienie od benzo z powodu bezssennosci - ktorej benzo i
> tak nie lecza.

Ale pytanie nie dotyczyło benzodiazepin, których zresztą jak wiadomo w
porfirii nie należy jeść.

m.

7. Data: 2008-12-13 20:43:53

Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

| Przed udaniem się do w/w instytutu ja bym raczej koledze Piotrkowi dał
taką
| jedna dobrą chłopską radę....

Radykalnie - ale życiowo :-)

8. Data: 2008-12-13 21:38:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Weź sie chłopie przyjmij przynajmniej na pół roku do ciężkiej roboty ...
Normalnemu informatykowi wystarczy spacer pszed snem.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub
sz, -ii-> -i)

9. Data: 2008-12-13 22:51:09

Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale pytanie nie dotyczyło benzodiazepin, których zresztą jak wiadomo w
> porfirii nie należy jeść.

no tak ale swiadomosci antyuzaleznieniowej nigdy nie za wiele ;) ;)

10. Data: 2008-12-13 23:03:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Dec 2008 23:51:09 +0100, zinek wrote:

> no tak ale swiadomosci antyuzaleznieniowej nigdy nie za wiele ;) ;)

Każdy fanatyzm jest szkodliwy. Kto wie, czy kierując się taki myśleniem
ktoś nie odmówi przyjęcia benzodiazepin w sytuacji, kiedy będzie to
uzasadnione, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Aborcja - Patent
poszukuje dobrego neurochirurga
Musze isc znowu po skierowanie do laryngologa ?
Wysoki cholesterol i trójglicerydy...
pisk w uszach