Pory jedzenie

21. Data: 2003-07-31 18:52:18

Temat: Re: Pory jedzenie
Od: "Yo" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego wlasciwie chesz zlikwidowac ten zwyczaj??dlatego ze zle sie
czujesz
> jedza wieczorem czy dlatego ze dietetycy twierdza ze to zle i ze trzeba
jesc
> duze sniadanie,porzadny obiad i skromna kolacyjke niezbyt pozno??

Bardzo dobre pytanie. :-))
Wlasnie sie nad tym zastanowilam i dochodze do wniosku, ze czesciowo ze
wzgledu na poglad, iz jedzenie w nocy nie jest zdrowe. No i jak opedzluje
kilogramy zarcia przed samym snem to raczej nie spi mi sie najlepiej. A
zanim jeszcze zasne, czy poloze sie to troche jest mi ...hmm... niewygodnie.
Tylko, ze jak czuje glod to jestem nieszczesliwa... Tak zle i tak niedobrze.
I nie wiem juz co mam robic.
Pozdr. Yo

22. Data: 2003-08-01 05:57:25

Temat: Odp: Pory jedzenie
Od: "Zoe" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
niewygodnie.
> Tylko, ze jak czuje glod to jestem nieszczesliwa... Tak zle i tak

Chyba mialam podobny problem, bardzo chcialam sie zdrowo odrzywiac i
przejelam sie twierdzeniem o wielkim znaczeniu sniadania,mimo ze od dziecka
nie jadalam sniadani(nie czulam potrzeby jedzenia wczesniej niz o
13)postanowilam zmienic nawyki zywieniowe i zamiast wielkiej kolacji jesc
wielkie sniadanie ,skonczylo sie tyciem i rozregulowaniem przewodu
pokarmowego(to brzmi prawie jak herezja;)) .Jedzac sniadania rzeczywiscie
nie chcialo mi sie jesc wieczorem,ale pozostale minusy zdecydowaly o tym ze
wrocilam do dawnego stylu odzywiania, czyli kolacji okolo 21, teraz nie
podjadam z w ukryciu z poczuciem winy ze robie cos sprzecznego z wiedza
dietetykow ,przygotowuje miche jedzonka i wcinam z radoscia, ide spac z
wielkim brzuchem ale rano wstaje lekka,jedzac sniadania bylam ociezala caly
dzien. Wywnioskowalam ze nie da sie zmierzyc wszystkich jedna miara ,jedni
jedza sniadania inni kolacje i niech tak bedzie:)

pozdrawiam Zo

23. Data: 2003-08-01 07:43:49

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał(a):

> Użytkownik "aga" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> >

> To wszystko też cukier ;)))) tylko inaczej się nazywa
Dokłanie :-))) Zjadane jabłka,soki,napoje,BANANY powoduja skoki poziomu
cukru we krwi i wyrzuty nowych porcji insuliny.Potem nastepuje
niedocukrzenie i znow ochota na cos-sloodkiego.Cukier krzepi-ale chyba tylk
o dusze,bo ciało staje sie niewolnikiem i obrasta w tluszczyk.Hafsa

24. Data: 2003-08-01 07:55:29

Od: kyrielejson <f...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hafsa napisał:

> [...]
> niedocukrzenie i znow ochota na cos-sloodkiego.Cukier krzepi-ale chyba tylk
> o dusze,bo ciało staje sie niewolnikiem i obrasta w tluszczyk.Hafsa
Mam pytanie: jakim cudem w świetle tej teorii ciało od cukru miałoby
obrosnąć w tłuszczyk?

25. Data: 2003-08-01 08:53:39

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kyrielejson" <f...@N...pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie: jakim cudem w świetle tej teorii ciało od cukru miałoby
> obrosnąć w tłuszczyk?

To nie cud ;))) to normalny proces , łatwo go można zaobserwować u ludzi z
nadwagą :(( ( są wyjatki potwierdzające regółe ) , cukier po zjedzeniu w
cześci jest spalany a w części zamieniany na tłuszcze zapasowe , nie
wiedziałeś ?????
Slawek

26. Data: 2003-08-01 08:58:35

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kyrielejson" <f...@N...pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie: jakim cudem w świetle tej teorii ciało od cukru miałoby
> obrosnąć w tłuszczyk?

Na drodze syntezy lipidow z glukozy. Warto jednak zwrocic uwage na dyskusje,
jaka toczy sie obecnie na grupie dieta.optymalna.Chodzi mianowicie o zmiany
poziomu insuliny w reakcji na duze stezenie cial ketonowych we krwi.
Zwiekszonych ilosci cial ketonowych mozna spodziewac sie na diecie
niskoweglowodanowej, a taka jest np. "dieta optymalna", co rowniez skutkuje
zwiekszaniem sie stezenia insuliny we krwi. Sprawa jest dla mnie nowa i
dodatkowo nie mam teraz czasu na kopanie w podrecznikach biochemii, wiec
pozostawiam to na razie bez komentarza, zachecajac jednak do lektury. Watek
nosi tytul "stluszczenie watroby".

27. Data: 2003-08-01 09:48:05

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bgda6d$lkc$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> Zwiekszonych ilosci cial ketonowych mozna spodziewac sie na diecie
> niskoweglowodanowej, a taka jest np. "dieta optymalna",

Przypomne tylko że "dieta optymalna" zakłada takie ilości węglowodanów aby
ciał ketonowych organizm nie musiał wytwarzać ;)))

> [...]
> dodatkowo nie mam teraz czasu na kopanie w podrecznikach biochemii, wiec
> pozostawiam to na razie bez komentarza, zachecajac jednak do lektury.

Nowa lecz faktycznie interesująca , tylko szkoda że teoretyczna :((

Slawek

28. Data: 2003-08-01 09:55:51

Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zoe <z...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bgcuof$q1m$...@a...news.tpi.pl...

[ciach]

> [...]
> dzien. Wywnioskowalam ze nie da sie zmierzyc wszystkich jedna miara ,jedni
> jedza sniadania inni kolacje i niech tak bedzie:)

Nic dodać, nic ująć.

Myślę, że strony stojące po obu "stronach barykady" na pl.misc.dieta powinny
sobie wziąć to do serca.

Jak na mój gust podstawa to dobry humor i (jak kto lubi) dużo ruchu (i wcale
nie chodzi o jakieś katowanie siebie). Jeść wtedy kiedy się chce (wywalić
słodyczy i słodzone napoje) i gra.

I nie przykładać do wszystkiego jednakowej miary. Nie jesteśmy klonami tylko
ludźmi - nigdy nie będziemy wyglądać jednakowo "pięknie". Jedni będą chudsi,
jedni grubsi. Wszystko OK jeśli mieści sie to w pewnych granicach, poza nimi
warto interweniować ale "słuchając" swojego organizmu. To, że jednym dobrze
na tłuszczach, nie znaczy, że innym będzie źle na "trawie".

A jeszcze inni mogą wcinać "wszystko" i im nie szkodzi.

A... i są jeszcze tacy, którzy wcinają wszystko i dużo i im szkodzi i oni to
wiedzą ale mają to gdzieś bo wiedzą, że życie jest krótkie (a czasami nawet
krótsze :-( ) i nie warto go marnować na głupoty.

brow(J)arek pozdrawia

29. Data: 2003-08-01 10:16:08

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Przypomne tylko że "dieta optymalna" zakłada takie ilości węglowodanów aby
> ciał ketonowych organizm nie musiał wytwarzać ;)))

Od kiedy? Jak jeszcze mialem czas czytac dziela zebrane mistrza Jana, to
mowa w nich byla jedynie o dostosowywaniu ilosci weglowodanow do poziomu
cial ketonowych w moczu, wykrywanego testami typu ketostix bodajze. Tyle ze
ketonuria to nie to samo, co ketoza. Mozna nie miec "ketonow" w moczu, a
miec je we krwi. Innymi slowy mozna nie miec ketonurii, a miec podwyzszony
poziom cial ketonowych we krwi. Nie rozwlekam sie juz nawet nad wielokrotnie
dyskutowana kwestia cial ketonowych jako paliwa dla mozgu i ukladu
nerwowego. Gdyby organizmy na d.o. ich nie wytwarzaly, to wasze mozgi nie
mialyby co jesc. Leszek wielokrotnie udowadnial przeciez, ze spozywana przez
Was glukoza i ta mozliwa do zsyntetyzowania z reszt glicerolowych nie jest w
stanie pokryc zapotrzebowania o.u.n. na nia. Podsumowujac: twoje powyzsze
zdanie przeczy i slowom Kwasniewskiego, i wielu innych teoretykow d.o.

30. Data: 2003-08-01 11:15:29

Od: kyrielejson <f...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slawek napisał:

> [...]
> nadwagą :(( ( są wyjatki potwierdzające regółe ) , cukier po zjedzeniu w
> cześci jest spalany a w części zamieniany na tłuszcze zapasowe , nie
Dzięki. Kiedyś ktoś ktoś mi tłumaczył, że mięso trzeba jeść, ze względu
na tłuszcz, który jest konieczny organizmowi, więc trzeba mu go
dostarczyć. Brzmiało śmiesznie, ale polemizować nie umiałem. :)

moja Dieta Atkinsa ( Keto )
MM - "MM po polsku" warto kupic?
przywitanie
dieta 13