Poszukuje

1. Data: 2003-02-25 21:20:16

Temat: Poszukuje
Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto wie jak zrobic dobre pąki?:)

Pozdrawiam all :)

Alex

1. Data: 2003-02-25 21:24:57

Temat: Re: Poszukuje
Od: "Ann" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> wrote in message
news:b3gmjn$b0e$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Kto wie jak zrobic dobre pąki?:)

ja dzis dostalam taki przepis z serwisu winiary:

Nasz przepis na Pączki z budyniem (24 sztuki)
Składniki:
a.. 1 Cukier wanilinowy WINIARY
b.. 500 g mąki pszennej
c.. 1/2 szkl. mleka
d.. 80 g drożdży
e.. 2 łyżki cukru
f.. 7 żółtek
g.. 1 szkl. kwaśnej śmietany 18%
h.. szczypta soli
i.. 1 łyżka spirytusu lub octu
j.. 1 l oleju lub innego tłuszczu do smażenia pączków
k.. 1 Budyń o smaku śmietankowym WINIARY
l.. 1 żółtko
m.. 1 łyżeczka mąki pszennej
n.. 1,5 szkl. mleka
Sposób przygotowania:
Ciasto: Mąkę przesiać do miski. Mleko podgrzać, wkruszyć drożdże, dodać
łyżeczkę cukru. Pozostawić do wyrośnięcia. Gdy podwoi swoją objętość przelać
do mąki, dodać również resztę cukru, Cukier wanilinowy, żółtka, śmietanę,
sól i spirytus. Wyrobić ciasto, posypać mąką, przykryć ściereczką.
Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 30 minut.
Budyń: Ugotować budyń, dodając do mleka proszek budyniowy, żółtko i mąkę.
Ostudzić.
Pączki: W rondlu zagrzać olej. Z ciasta uformować 24 kulki, spłaszczyć na
środku położyć łyżeczkę budyniu, zlepić brzegi, ułożyć na ściereczce.
Pozostawić do ponownego wyrośnięcia. Wrzucać do gorącego tłuszczu, smażyć na
rumiano po około 4 minuty z jednej strony. Gorące polukrować lub zimne
posypać cukrem pudrem.

Czas przygotowania: 60 minut Czas oczekiwania: 30 minut Wartość
energetyczna:
a.. Całość 6467 kcal
b.. 1 porcja 269 kcal
to moze byc dobre ;-))
pozdrawiam
Ann

1. Data: 2003-02-26 08:43:03

Od: "Joanna" <jodo@[cut]tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam,ale kiedy jest Tlusty Czwartek? Czy to moze juz jutro?

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2003-02-26 08:55:24

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <jodo@[cut]tenbit.pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam,ale kiedy jest Tlusty Czwartek? Czy to moze juz jutro?
>
> Pozdrawiam
> Joanna
zgadza się już jutro wieeeeelkie obżarstwo:))
aneta

1. Data: 2003-02-26 12:37:18

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> Kto wie jak zrobic dobre pąki?:)
>
> Pozdrawiam all :)
>
> Alex
Służe pomocą
Sa naprawdę pyszne

500 g maki
50 g cukru
45 g drożdży
szklanka letniego mleka
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju
2 żółtka
do posypania cukier puder
coś do nadzienia (ja gotuje taki gęsty budyn waniliowy, ale to kwestia
gustu, może tez być jakaś marmolada)

Ja wczesniej składniki ogrzewam na grzejniku aby nie były zimne, łącznie z
jajkami
Mąkę przsiac do miski. We wgłębieniu w mące przygotować rozczyn z
pokruszonych drozdzy, 1/3 cukru, mleka, przysypać go lekko maka, odstawić na
około 15 min aż ładnie wyrośnie. Pozostały cukier, 2 łyżki oleju, żółtka,
sól dodac do rozczynu, wyrobic. Odstawic na około 30 min do wyrośnięcia.
Powinno naprawdę ładnie wyrosnać.
Ciasto rozwałkowaćna grubosć około 1 cm (tak mniej więcej), szklanka wyciąć
krażki, na kazdym połozyć łyżeczke nadzienia, przykryć drugim krążkiem,
brzegi skleic. Odstawić na około 20 min do wyrośniecia.
Olej mocno rozgrzać w rondlu, wkładac pączki i smażyc. Idzie to dosyc
szybko.Wyjmować na papier kuchenny albo na serwetka . Osączone z tłuszczu
posypac cukrem pudrem i jak się ma silna wolę poczekac aż wystygna i jesć.

Anet

1. Data: 2003-02-26 16:44:34

Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję za przepisiki:) Jutro będę z nimi walczyła :)
Mam jeszcze takie pytanko... jaki olej jest najlepszy do smażenia i jak
długo maja się smażyć?

Alex

1. Data: 2003-02-26 18:53:41

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuję za przepisiki:) Jutro będę z nimi walczyła :)
> Mam jeszcze takie pytanko... jaki olej jest najlepszy do smażenia i jak
> długo maja się smażyć?
>
> Alex

Ja smażę na kujawskim ale to chyba nie robi różnicy ważne aby sie nadawał do
takiego smażenia. Co do czasu to nie za bardzo sie orientuje, bo niekiedy
same się odwracają i wtedy nie ma problemu. W innym przypadku aż do
uzyskania ładnego koloru. Dzieje sie to dosć szybko, więc lepiej nad nimi
cały czas czuwać.Acha tego nadzienia to nie dawaj zbyt dużo bo może wyleciec
i dobrze je sklej (nie podsypuj zbyt dużo mąki przy wałkowaniu).

Anet

1. Data: 2003-02-26 22:12:09

Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje :)
Po jutrzejszej degustacji sie odezwe:) Mam nadzieje, ze usmaza sie dobrze:)

Alex

1. Data: 2003-02-27 09:07:48

Od: "anet" <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziekuje :)
> Po jutrzejszej degustacji sie odezwe:) Mam nadzieje, ze usmaza sie
dobrze:)

> Alex

Ja też mam nadzieję. Sama je dzisiaj musze zrobić ( tesciowa prosiła a jej
niestety żadne pączki nie wychodzą).
Życzę powodzenia i Tobie i sobie

Anet

Re: Nienawidzę TEGO jeść - prowadzi...