Praśba o przepis na ciasto maleśnikowe

1. Data: 2001-10-26 10:55:15

Temat: Praśba o przepis na ciasto maleśnikowe
Od: "Ania Ż-S" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby podać mi sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe.

Anna

1. Data: 2001-10-26 12:01:25

Temat: Odp: Praśba o przepis na ciasto maleśnikowe
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ż-S" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś mógłby podać mi sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe.
>
> Anna

zapraszam:

archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

temat omawiany wiele razy:)

Mechcia

1. Data: 2001-10-26 12:01:59

Temat: Re: Praśba o przepis na ciasto maleśnikowe
Od: "batory" <a...@a...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Ż-S <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rbfh9$9ra$...@n...tpi.pl...
> Czy ktoś mógłby podać mi sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe.
>
> Anna

Bardzo proszę:
jajka, mąka, sól, mleko, woda.
Proporcje: na jedno jajko bierzemy 4 czubate łyżki mąki - wychodzi z tego 4
naleśniki, szcyptę soli oraz mleko pół na pół z wodą tyle, aby była właściwa
konsystencja (tzn ma się łatwo rozlewać). Ja robię 2 rodzaje naleśników -
jeśli nadzienie ma być słodkie to daję do naleśników pianę, jeśli słone to
całe jaja. Można dodać pół łyżeczki oleju..
Pozdrawiam - Agnieszka.

1. Data: 2001-10-26 12:57:04

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś mógłby podać mi sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe.
>
> Anna

Ten przepis jest na naleśniki na słodko.
Mąka ok.20-25 dkg, 3 jajka, 2 łyżki cukru, mleko+smietana ok.1,5-2 szklanki.
Zawsze mieszam mleko pół na pół ze śmietaną, wtedy naleśniki są trochę
chrupiące.
Nadzienie: jagody, maliny lub jakiś dżem, ser na słodko. Można na wierzch
dać trochę bitej śmietany.

Ela

1. Data: 2001-10-26 13:05:21

Od: "Ania Ż-S" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za przepis i uwgę.
Dopiero od niedawna śledzę dyskusje na tej grupie.
Mam na imię Anna i jestem z Lublina

1. Data: 2001-10-26 15:12:40

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za przepis i uwgę.
> Dopiero od niedawna śledzę dyskusje na tej grupie.
> Mam na imię Anna i jestem z Lublina

ja do wyzej wymienionych sposobow na zrobienie ciasta nalesnikowego
wprowadzilam modyfikacje: daje mleko pol na pol z woda mineralna gazowana-
nalesniki sa pulchne

Mechcia

1. Data: 2001-10-26 16:06:57

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna tez szybko (na 3-4 osoby):

2 jaja
2 szkl. wody
2 szk. mleka
szcypta soli i sody
maka do osiagniecia wlasciwej konsystencji - wszystko potraktowac mikserem.
Mozna je smazyc z jednej, mozna z obu stron - jak kto woli. Mozna tez robic
wolniej - z piana z bialek (sa smaczniejsze i bardziej puszyste).

Pzdr

Kundzia

1. Data: 2001-10-26 19:18:36

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Ż-S" <z...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy ktoś mógłby podać mi sprawdzony przepis na ciasto naleśnikowe.

Nikt Ci nie powiedział, że jeśli masz czas, to warto ciasto odstawić
na jakiś czas (kwadrans - pół godziny). Naleśniki wychodzą wtedy
nieco lepsze.

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

1. Data: 2001-10-27 15:14:23

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości >
Nikt Ci nie powiedział, że jeśli masz czas, to warto ciasto odstawić
> na jakiś czas (kwadrans - pół godziny). Naleśniki wychodzą wtedy
> [...]

jak to dobrze ze Konrad jest i czuwa!

Mechcia

zupa dyniowa
ciasto pseudo-biszkoptowe z jabłkami - prośba
lasagne i wymiary
pozegnanie sliwek?
pozegnanie sliwek?