Problem z Jukką ogrodową

1. Data: 2005-05-08 20:03:15

Temat: Problem z Jukką ogrodową
Od: MaxRipper <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W mojej jukkce ogrodowej po zimie zaczeły żólknąc i schnąc liście. Jukka
jest nie nawozona - sprzedawcy w sklepie doradzili ze nie wymaga
nawozów. Gleba pod jukką jest piaszczysta, narazie nie podlewam poniewaz
czesto padaja deszcze. Nie wiem co moze byc tego przyczyną? POMOCY...

2. Data: 2005-05-08 20:31:23

Temat: Re: Problem z Jukką ogrodową
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaxRipper" napisał:
>W mojej jukkce ogrodowej po zimie zaczeły żólknąc i schnąc liście.
><ciach>Nie wiem co moze byc tego przyczyną? POMOCY...

Jeśli to nie wszystkie liście, to normalne u jukk. Oberwij je, odrosną nowe.
Ja po prostu "ciągnę" liście silnie, nie obcinam.
Jeśli wszystkie, to może kwitła w szeszlym roku pojedyńcza rozeta? Wtedy
raczej jest nie do uratowania
Pozdr. Jurek

3. Data: 2005-05-08 20:33:27

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawozów. Gleba pod jukką jest piaszczysta, narazie nie podlewam poniewaz
> czesto padaja deszcze. Nie wiem co moze byc tego przyczyną? POMOCY...

Obetnij uszkodzone liście i nie martw się, ona zimą traci na urodzie,
latem znów będzie ładna.Gdyby cała góra padła, odrośnie z części
podziemnej.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-05-08 20:38:40

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podziemnej.

Tych odrostów z korzenia ma u mnie setki!
Pozdrawiam, Krystyna

5. Data: 2005-05-08 20:51:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tych odrostów z korzenia ma u mnie setki!
> Pozdrawiam, Krystyna

Czy masz jakieś o kolorowych liściach? Albo ogrodową
która ma pień?
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2005-05-09 06:07:11

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał:
>    Czy masz jakieś o kolorowych liściach? Albo ogrodową
>  która ma pień?
>  Pozdrawiam.Mirzan

Mirzan,

U Marka Gurgula jest Yucca filifera 'Golden sword' jakieś 25-30 PLN
- białe pasy w środku liścia, środek rozety różowawy.
Wczoraj na wystawie w na Klimeckiego w Krakowie kupiłem 2 Yucca glauca.
Yucca gloriosa była (lub jest jeszcze) na Allegro.

Pozdrawiam calvi

7. Data: 2005-05-09 07:38:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wczoraj na wystawie w na Klimeckiego w Krakowie kupiłem 2 Yucca glauca.
> Yucca gloriosa była (lub jest jeszcze) na Allegro.

Widziano anonimowe w świerklańcu i w Dankowicach, cena odpowiednio 50-55 zł:)
Yucca glauca siewki (chyba?) były też w Chorzowie na wystawy, ceny nie pomnę (5
lub 10 zł?)

Pozdrawiam, Basia.

Płotek
pytanie