Problem z firanami :(

1. Data: 2004-11-15 07:56:07

Temat: Problem z firanami :(
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W piatek kupiłem firany do pokoju. Długość karnisza wynosi około 2,52m (mowa
o części gdzie zawieszone są firany). Wysokośc firan to 230cm. Firany są
najzwyklejsze (jakaś przędza). Kupiłem tak jak radziła sprzedawczyni 5,5m.
Firany mają wszytą taśmę (na 2 marszczenia). Niestety po powieszeniu firan
spotkało mnie rozczarowanie. Myslałem że dzięki wszytej tasmie firana
idealnie się ułoży a niestety tak nie jest :(
Wygląda że jest za dużo metrów firany , gdyż widać że w niektórych miejscach
firana źle się układa i nie wygląda to zbyt ciekawie :(

Czy ktoś może powiedziec mi ile metrów firany powinno być przy karniszu 2,5m
, zakładając że marszczenie firany będzie na "2" ?

Dzieki.

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-11-15 09:46:23

Temat: Re: Problem z firanami :(
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy ktoś może powiedziec mi ile metrów firany powinno być przy karniszu
> 2,5m , zakładając że marszczenie firany będzie na "2" ?

Z moich doświadczeń wiem, ze taśma taśmie nierówna. To znaczy to, ze taśmy
marszczące np. podwójnie moga mieć różne ułożenie fałdek po ściągnięciu
nitek. Ja przed zakupem długo oglądałam takie tasmy, w OBI, bo w zwykłych
pasmanteriach już na mnie patrzono krzywo. Ale z tej co wybrałam jestem
zadowolona, firanka mi się układa tak jak trzeba. Uważam, ze zdecydowanie
najgorsze są taśmy uniwersalne, marszczące na dowolną długość - i takie
najczęściej sa wszywane w gotowe firanki. I podejrzewam, ze Ty tez masz
taką, firanka nie układa się w fałdki tylko się marszczy jakby miała wszytą
gumkę. I dlatego brzydko wygląda.

Kasia

1. Data: 2004-11-15 10:00:24

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do tasmy to nie wiem jaka jest ...

Firany kupowałem w sklepie który handluje głownie firanami (sieć sprzedaży
producenta firnan). Taśmę także tam zakupiliśmy (5,5m dla firany 5,5m).
taśma jest na "dwa" (chyba tak to się zwie). Panienka powiedziała że trzeba
5,5 m , ale być może popsotu firnay jest za dużo i dlatego niezbyt dobrze
się układa (flbanka nachodzi jedna na drugą) i niezbyt ciekawie to wygląda
:(
Być może skrócić szerokośc firany do np. 5m ? Coś pomoże ? Czy jest jakiś
sposób ustalenia ile metrów firnay powinno być optymalnie aby firana dobrze
się "ulożyła" ???

/// Kaszpir ///

1. Data: 2004-11-15 10:10:44

Od: LW <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał:

> [...]

> Czy ktoś może powiedziec mi ile metrów firany powinno być przy karniszu 2,5m
> , zakładając że marszczenie firany będzie na "2" ?

Wszystko zalezy od wszytej tasmy: sa tasmy 1 na 2, 1 na 1,5, wreszcie 1 na
dowolne marszczenie. Jesli masz tasme 1 na 2, to przy 2,52 karnisza
powinno byc 5,04 m firanki. Przed powieszeniem sciagnij
rownomiernie sznurki na tasmie i zobacz jaka szerokosc mozesz otrzymac.

Pozdrowienia,
LW

1. Data: 2004-11-15 10:24:51

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Być może skrócić szerokośc firany do np. 5m ? Coś pomoże ? Czy jest jakiś
> sposób ustalenia ile metrów firnay powinno być optymalnie aby firana

Rozwiązaniem może być wykorzystanie np. co drugiej falbanki - znaczy
ściągasz jedną, drugą zostawiasz gładką. Trzeba to stwierdzić
doświadczalnie - podobnie jak ilość firanki, która wtedy będzie zbywała. A
generalnie kupujesz tyle firanki ile wynosi długośc karnisza razy "krotność"
taśmy. Tyle, ze nie każda tasma ładnie wygląda w gotowej firance.

Kasia

> --
> Pozdrawiam
> /// Kaszpir ///