Problem ze skora twarzy

1. Data: 2003-09-05 20:27:48

Temat: Problem ze skora twarzy
Od: "GoniaP" <b...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was
Od kilku miesiecy czytam grupe. Znajduje tu wiele ciekawych wypowiedzi, wiec
pomyslalam sobie, ze moze ktos z Was pomoze takze mi z moim problem.
Mam 21 lat. Moim problemem jest to, co sie dzieje na mojej twrzy. Od kilku
lat (to chyba juz bedzie 6 lat) na mojej twarzy, w okolicach nosa pojawiaja
sie czerwone plamy, ktore swedza i luszcza sie. Jak tylko sie to zaczelo,
poszlam do dermatologa. Potem do kolejnego i kolejnego. Ale nic mi nie
pomagalo. Dostawalam rozne masci i kremy, takze robione na zamowienie... i
nic.
Pozniej zaczelam brac pigulki antykoncepcyjne. I jakby na poczatku troche
bylo lepiej, ale potem wszystko sie zaczelo od nowa, a nawet jeszcze gorzej.
Plamy robily sie wieksze. Probowalam roznych pigulek. Bylam u roznych
lekarzy. Nie przestawalam szukac pomocy u dermatologow. Ale wszystko na nic.
Cokolwiek dostalam, dzialao tylko na poczatku albo w ogole a potem i tak
wracalo do dwanego stanu.
Dwa lata temu trafilam do ginekologa-endokrynologa, ktory oprocz pigulek
(diane35, wczesniej tez je bralam) przepisal mi (po przebadaniu hormonow)
Androkur i Verospiron. No i nastapila znaczna poprawa. Jakby wszystko sie
skonczylo. Tak przez kilka miesiecy. A potem znowu wrocilo. Ten sam
ginekolog przepisal mi jakies inne leki hormonalne (nie pamietam dokladnie
co), ale postanowilam, ze nie bede ich brala, bo wydawaly mi sie zbyt silne,
a poza tym na ulotce bylo napisane zeby nie przyjmowac razem z hormonalna
antykoncepcja (czy jakos tak) a caly czas bralam pigulki (te same - diane).
Wiec sie przestraszylam i przestalam chodzic do tego ginekologa.
To bylo rok temu. Od tamtego czasu usilnie probuje znalezc odpowiedniego
lekarza, ktory moglby jakos mi pomoc. Niestety nikt nie wie, co to moze byc
i jak to wyleczyc.
Te plamy na twrzy pojawiaja sie zupelnie niezaleznie od mojego okresu.
Wydaje mi sie takze, ze nie sa zalezne od przyjmowania pigulek (choc moge
sie mylic - w zeszlym roku zrobilam sobie kilku miesieczna przerwe, a mimo
to plamy sie pojawialy caly czas). Nie jest to zadne uczulenie, kosmetyki
uzywam ostroznie i nie zauwazylam zadnego ich wplywu na stan chorych miejsc
na twrzy, a jezeli chodzi o jedzenie to tez staralam sie zmieniac diety i
takze nie mialo to wplywu na moja skore. To samo ze sloncem. Jedyne, co
wydaje mi sie prawdopodobne to hormony. Pigulki biore od prawie 5 lat.
Probowalam roznych. Teraz biore Minulet i wydaje mi sie najodpowiedniejszy,
ale zupelnie nie poprawia to stanu mojej skory.
Ostatnio jest coraz gorzej. Czerwone plamy pojawiaja sie na coraz wiekszym
obszarze moje twrzy. Wszystko kolo nosa (po bokach, u nasady, pod nosem),
ale nie na samym nosie.
Naprawde jestem juz zdesperowana. Nie wiem, kto moglby mi pomoc. Gdzie
szukac odpowiedniego lekarza?
Jestem z Warszawy, chodzialm tu do wielu przychodni. Probowalam i prywatnie
i panstwowo. Ginekolog, endokrynolog, dermatolog, gastrolog... wiele badan,
wiele pieniedzy i nic. Gdzie jeszcze mam pojsc?
Bede niezmiernie wdzieczna za rade lub polecenie lekarza, ktory moglby mi
pomoc.

Dziekuje za cierpliwosc, mam nadzieje ze za bardzo nie namacilam.Bardzo mi
zalezy na pozbyciu sie tego problemu. Nie jest to oczywiscie cos, co nie
pozwala mi normalnie zyc, ale czulabym sie duzo lepiej majac gladka,
nieluszczaca sie, nieswedzaca twarz :-)

Pozdrawiam
Gosia

2. Data: 2003-09-05 20:41:51

Temat: Re: Problem ze skora twarzy
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjarkh$fck$...@f...acn.pl,
GoniaP <b...@g...pl.nospam>:

> Naprawde jestem juz zdesperowana. Nie wiem, kto moglby mi pomoc. Gdzie
> szukac odpowiedniego lekarza?

To proste.
Idz do tamtego lekarza, ktory Ci pomagal.
Przyznaj sie, ze przerwalas terapie i juz.
Nie bedzie krzyczal ani bil :)

--
Robert

3. Data: 2003-09-05 21:04:14

Od: "GoniaP" <b...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> bjarkh$fck$...@f...acn.pl,

> To proste.
> Idz do tamtego lekarza, ktory Ci pomagal.
> Przyznaj sie, ze przerwalas terapie i juz.
> Nie bedzie krzyczal ani bil :)

No tak, niby proste. Tylko ze tamto przestalo pomagac. Poza tym nie chce sie
po raz kolejny faszerowac takimi dawkami hormonow. Zeczywiscie wtedy przez
jakis czas byla poprawa, ale potem, mimo ze nadal bralam te leki, wszystko
wrocilo i juz nic nie chcialo pomoc. Wiec lekarz zmienil je na inne, te
mocniejsze, ktore bralam przez moze tydzien, ale czulam sie po nich nie
najlepiej. Poza tym to byl lek na zupelnie co innego i nie wiem, dlaczego
lekarz mi do w ogole przepisal. Dlatego przestalam go brac. Probowalam potem
jeszcze wrocic do tych poprzednich lekow (zostalo mi troche), ale nic nie
pomoglo. Wiec zrezygnowalam.
Poza tym, moja koleznaka poszla do tego samego lekarza i przepisal jej
dokladnie taka sama kuracje jak mi, ale na zupelnie co innego. Co niestety
jej zupelnie nie pomoglo, wrecz przeciwnie. Wiec stracilam zaufanie do tego
czlowieka.
Dzieki za rade, ale liczylam na cos sensowniejszego...

pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2003-09-05 21:26:41

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bjator$g30$...@f...acn.pl,
GoniaP <b...@g...pl.nospam>:

> Dzieki za rade, ale liczylam na cos sensowniejszego...

No przepraszam bardzo, ale przyznasz, ze _teraz_ przedstawilas zupelnie nowe
fakty.

Poza tym nie zrazaj sie - nie jestem na szczescie jedynym grupowiczem :)

--
Robert

5. Data: 2003-09-06 19:43:30

Od: "Viola" <w...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku
> lat (to chyba juz bedzie 6 lat) na mojej twarzy, w okolicach nosa
pojawiaja
> sie czerwone plamy, ktore swedza i luszcza sie.
Czy one wygladaja jakby byly wypalone, lekko poparzone? Nie jestem lekarzem
ale mialam kiedys podobny problem tyle, ze takie plamy mialam na calej
twarz. Pozbylam sie tego stosujac kosmetyki hypoalergiczne AA, bo okazalo
sie, ze jestem uczulona na kosmetyki perfumowane.

Violka

6. Data: 2003-09-06 20:07:59

Od: "GoniaP" <b...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Viola" <w...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
> twarz. Pozbylam sie tego stosujac kosmetyki hypoalergiczne AA, bo okazalo
> sie, ze jestem uczulona na kosmetyki perfumowane.

Raczej nie. Plamy sa czerwone, ale luszczy sie tylko delikatnie naskorek,
nie wyglada to jak poparzenie. Co do kosmetykow, to probowalam juz wielu
roznych, takze hypoalergicznych, ale nie pomagalo. Niestety.
Moze jednak sprobuje z tymi kosmetykami AA. Dzieki za rade.

Gosia

7. Data: 2003-09-07 14:01:53

Od: "justyna " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

GoniaP <b...@g...pl.nospam> napisał(a):

> nie wyglada to jak poparzenie. Co do kosmetykow, to probowalam juz wielu
> roznych, takze hypoalergicznych, ale nie pomagalo. Niestety.
> Moze jednak sprobuje z tymi kosmetykami AA. Dzieki za rade.

opis może pasować do łojotokowego zapalenia skóry. to schorzenie, z którym
ciężko się walczy, właściwe to mówi się, ze mozna je tylko zaleczyć. w każdym
razie bez dobrego dermatologa sie nie obejdze.

8. Data: 2003-09-07 17:15:08

Od: "GoniaP" <b...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyna " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
każdym
> razie bez dobrego dermatologa sie nie obejdze.

No tak tylko gdzie takiego znalezc?? Byla u kilku roznych dermatologow i
zaden mi nie pomogl. Czy znacie moze jakiegos godnego polecenia dermatologa,
ktory moglby mi pomoc?

Gosia

9. Data: 2003-09-08 10:55:03

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
mi to też wygląda na zapalenie łojotokowe skóry. Lub na uczulenie, ale nie
skórne tylko wziewne. Czy masz katary? Jeśli nie to prawdopodobnie to jest
ŁZR.
Jeśli chodzi o ŁZS to jest trudno to leczyć. Może mieć podłoże alergiczne i
wtedy może pomóc zyrtec lub loratadyna doustnie. Jeśli branie tego nie
pomoże to warto pójść do dermatologa. Może będzie kazał złuszczać, wysuszać
(jeśli cera jest tam tłusta) lub da leki przeciwgrzybiczne. W ostateczności
może dać maści sterydowe, których osobiście nie polecam. Jednak zaznaczam,
że leczenie ŁZS jest często bardzo czasochłonne i właściwie może ciągle
wracać :(. Taka uroda.
Aha jeśli lekarz endokrynolog znalazł u Ciebie jakieś anomalie hormonalne
lepiej tego nie lekceważ. Wg mnie masz podwyższone pewnie androgeny (jednym
z objawów to tendencja do większego owłosienie ciała i wyprysków). I dlatego
antybaby troszkę pomogły - cera jest na nich mniej tłusta/łojotokowa.

pozdrawiam i życzę zdrowia
barbarella

10. Data: 2003-09-08 13:55:11

Od: "GoniaP" <b...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> mi to też wygląda na zapalenie łojotokowe skóry. Lub na uczulenie, ale nie
> skórne tylko wziewne. Czy masz katary? Jeśli nie to prawdopodobnie to jest
> ŁZR.

Katarow raczej nie miewam. Tylko od zatok, jak mnie przewieje za bardzo. Ale
to nie uczulenie.

> [...]
> że leczenie ŁZS jest często bardzo czasochłonne i właściwie może ciągle

Masci sterydowe juz dostawalam, ale pomagaly tylko chwilowo :-/
Co do masci przeciwgrzybicznych kiedys pomagal mi klotrimazol. Ale po jakims
czasie przestal. Hmmm ale moze sprobuje jeszcze raz...
Skora w tym miejscu jest tak samo tlusta jak reszta twarzy, niestety taka
juz moja uroda...

> [...]
dlatego
> antybaby troszkę pomogły - cera jest na nich mniej tłusta/łojotokowa.

Tak, to wlasnie chyba te androgeny byly podwyzszone. Niestety nie moge
odnalezc tych moich bandan hormonalnych sprzed dwoch lat. Tam wszystko
mialam opisane. Ale z tego co pamietam, to lekarz mowil wlasnie o tym, ze
przez to mam troche za duzo wlosow gdzieniegdzie, no i cera nie za bardzo
idealne.

> pozdrawiam i życzę zdrowia
> barbarella

Dziekuje, rowniez pozdrawiam