Problemy z pamięcią i kojarzeniem

11. Data: 2003-05-14 22:07:52

Temat: Re: Problemy z pamięcią i kojarzeniem
Od: "Leanan Sidhe" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak są inne objawy niedo- nad- czynności tarczycy ???

Objawy nadczynności tarczycy:
- działanie chronotropowe (+) na serce, również przyspieszenie ośrodka
oddechowego.
- duża nadczynność powoduje nadmierną degradację białek kurczliwych mięśni
szkieletowych i serca.
- ciśnienie skurczowe nieznacznie wzrasta, a rozkurczowe nieznacznie maleje
(np. 140/60)
- spadek stężenia cholesterolu całkowitego.
- hipertermia i nietolerancja ciepła.
- wzrost wrażliwości tkanek na katecholoaminy (wzmożona potliwość, drżenia
mięśni drobnowłókienkowe)
- wzrost apetytu, przyspieszona perystaltyka ze skłonnością do biegunek;
utrata masy ciała
- ze strony OUN - wrażliwość, chwiejność emocji, przyspieszone i gwałtowne
ruchy, przyspieszenie toku myślenia i mówienia.
- ze strony ukł. rozrodczego - kobiety : rzadsze cykle miesiączkowe (co
50-60 dni), mężczyźni : spadek popędu, impotencja, ginekomastia (wzrost
konwersji testosteronu do estroadiolu)

Objawy niedoczynności tarczycy:
- bradykardia, zwolnienie oddechu
- ciśnienie odwrotnie jak w nadczynności (np. 110/90)
- wzrost frakcji LDL, wzrasta ilość całkowitego cholesterolu
- spadek białka UCP (spadek termogenezy, hipotermia, nietolerancja zimna)
- spadek wrażliwości tkanek na aminy katecholowe
- OUN - spowolnienie toku myślenia, mówienia, ruchów (pod maską depresji, u
starszych ludzi pod maską choroby Alzheimera)
- układ pokarmowy - spadek apetytu, zaparcia, skłonności do tycia
- układ rozrodczy - kobiety : czynnościowe krwawienia z dróg rodnych;
kobiety i mężczyźni : wtórna hiperprolaktynemia (TRH pobudza przysadkę do
produkcji TSH i prolaktyny ) skutek - kobiety: zanik miesiączki, hamuję
wydzielanie androgenów w korze nadnerczy (spadek popędu płciowego),
mężczyzny: ginekomastia i impotencja (PRL hamuje wydzielanie testosteronu)
pozdrawiam,
Iwona

--
Guthwine for the Mark !
Anduril for the Dunedain !

12. Data: 2003-05-14 22:22:24

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Alzheimera. Bez apostrofu. ;->>

Są dwie wersje równocenne . Można pisać bez apostrofu lub wraz z nim. Dla
mnie zawsze poprawniejsza zostanie wersja z apostrofem.

pzdr
LN

13. Data: 2003-05-15 11:20:35

Od: "CODI" <c...@b...pl_no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leanan Sidhe" <i...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Mam ostatnio problemy z biegunkami ale myślałem że są one ze zmianą diety
(kiedyś muszę trochę schudnąć - kolana mi wysiadają podczas truchtania i
spacerów)

Cy USG jest jedynym badaniem pozwalającym na zdiagnozowanie problemów z
tarczycą?
Chciałbym się udac jeszcze raz do lekarza - gdzie pójśc we Wrocławiu ???
Może od razu gdzieś prywatnie. W tej chwili jestem zarejestrowany w
Dolmedzie.

Pozdrawiam
CODI

14. Data: 2003-05-15 11:35:33

Od: "Leanan Sidhe" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cy USG jest jedynym badaniem pozwalającym na zdiagnozowanie problemów z
> tarczycą?

z tego co się orientuję (a nie jestem lekarzem, tylko studiuję farmację) to
USG jest to badanie, którym się diagnozuje guzki tarczycy - np.można tym
sposobem odróżnić guzki lite od wypełnionych płynem.
Najlepiej chyba na początek określić poziom TSH i hormonów tarczycy,
ewentualnie dalsze badania dobierze lekarz.
pozdrawiam i życzę zdrowia !
Iwona
--
Guthwine for the Mark !
Anduril for the Dunedain !

15. Data: 2003-05-15 13:21:56

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

LN <l...@A...onet.pl> napisał(a):

> Są dwie wersje równocenne . Można pisać bez apostrofu lub wraz z nim. Dla
> mnie zawsze poprawniejsza zostanie wersja z apostrofem.

Nie. ;-D

Ale to strasznie pospolity błąd, nie przejmuj się. Czasem mam wrażenie, że
jestem jedyną osobą, którą razi.

JoP

16. Data: 2003-05-15 14:03:04

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. ;-D
>
> Ale to strasznie pospolity błąd, nie przejmuj się. Czasem mam wrażenie, że
> jestem jedyną osobą, którą razi.

:))))) brniesz dalej - spoko . Skoro uważasz, że to błąd... mnie natomiast
razi zjawisko kiedy mam przed oczyma dwa przykłady w dwóch różnych książkach
z gramatyką języka polskiego, potwierdzenie kolegi - magistra Instytutu
Języka Polskiego oraz własne przeświadczenie a mimo to ktoś mi mawia, że
jest inaczej.
Nic to, najwyraźniej dla Ciebie to pospolity błąd , bo wszyscy piszą
poprawnie ;) .

Drobna rada - sprawdź jak to jest, jakie są na to zasady.

pzdr
LN

17. Data: 2003-05-15 15:01:27

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

LN <l...@A...onet.pl> napisał(a):

> :))))) brniesz dalej - spoko . Skoro uważasz, że to błąd... mnie natomiast
> razi zjawisko kiedy mam przed oczyma dwa przykłady w dwóch różnych książkach
> z gramatyką języka polskiego,

Tytuły?

> potwierdzenie kolegi - magistra Instytutu
> Języka Polskiego

ROTFL.

> [...]
> poprawnie ;) .
>
> Drobna rada - sprawdź jak to jest, jakie są na to zasady.

Psze bardzo: "Zacytujmy zasady pisowni nazwisk angielskich i francuskich,
zawarte w "Słowniku ortograficznym języka polskiego" (PWN 1986)." Tu jest
wszystko wyjaśnione bardziej niż przystępnie.

http://www.google.pl/search?
q=cache:1L7KJMO8WGcC:www.pwr.wroc.pl/AMIGA/fatagnus/
fa19/ortografia.fa19.html+
pisownia+wyraz%C3%B3w+obcoj%C4%99zycznych&hl=pl&ie=U
TF-8

Coś się zmieniło od 1986?

JoP

18. Data: 2003-05-15 15:22:34

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
fa19/ortografia.fa19.htm
l+
> pisownia+wyraz%C3%B3w+obcoj%C4%99zycznych&hl=pl&ie=U

Osz kurde zapomniałem o tym !!!!! ZWACAM HONOR I BIJĘ SIĘ W PIERŚ !!

Droga Jolu Pers przepraszam - masz rację...

za długo siedzę przed komputerem. A za sobą mam słownik...

Z tymi książkami to zapewne jest tam napisane tak jak na tej stronie WWW.
Jednakże zastanawiającą jest opinia mego kolegi... ;) zapewne tak samo
zapomniał jak ja.

Raz jeszcze SORRY.

pzdr
LN

19. Data: 2003-05-16 07:22:52

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

LN <l...@A...onet.pl> napisał(a):
> Droga Jolu Pers przepraszam - masz rację...

Rany, oprawić takiego i w ramkę. Kiedy ja ostatni raz na newsach widziałam
człowieka, który po prostu przyznał, że się pomylił...

A jeśli już jesteśmy przy tym błędzie - w poprzedniej pracy walczyłam z tym
jakieś 1,5 roku, a było to w miarę ważne, bo w tekstach generowanych przez PR
pojawiało się to nader często, np. z nazwami produktów. Skutek był tylko
taki, że spanikowali i zaczęli pisać wszystko w mianowniku...

JoP

20. Data: 2003-05-16 11:49:18

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojawiało się to nader często, np. z nazwami produktów. Skutek był tylko
> taki, że spanikowali i zaczęli pisać wszystko w mianowniku...

:)))))))))) to się czasami nagimnastykować musieli ;)))

pzdr
LN

egz.na medycyne ratunkowa-podreczniki
Egz. na medycyne ratunkowa-podreczniki