Proby watrobowe - pytanie

1. Data: 2002-02-20 15:15:25

Temat: Proby watrobowe - pytanie
Od: "Ania" <1...@l...traslala.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie wrocilem z badan i jestem lekko zaniepokojony.

Duze przekroczenie norm na dehydrogenazy: GOT i GPT 80/200
Plus lekkie dolegliwosci bolowe watroby i zadnych innych objawow.
Jutro USG i pewnie testy na WZW.
Podejrzenia lekarza to WZW co nie wydaje mi sie trafna diagnoza.
Co to moze byc ??.
Co jeszcze mozna zbadac/pomierzyc/przeswietlic itp. Prosze o rade. Wolalbym
niczego nie zaniedbac.

2. Data: 2002-02-20 21:51:41

Temat: Odp: Proby watrobowe - pytanie
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzenia lekarza to WZW co nie wydaje mi sie trafna diagnoza.
Obys miala racje, lecz testy anty HCV i Hbs wykonaj koniecznie.
Pozdr.
Ula

3. Data: 2002-02-22 10:10:04

Temat: Re: Proby watrobowe - pytanie
Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co jeszcze mozna zbadac/pomierzyc/przeswietlic itp. Prosze o rade.
Wolalbym
> niczego nie zaniedbac.

Jednym z potencjalnych symptomow pierwotnej infekcji CMV moga niekiedy byc
wlasnie dolegliwosci watrobowe, ktore powinny dosc szybko ustapic
samoistnie.
W przypadku negatywnych wynikow na HBS i HCV (czego serdecznie Tobie zycze)
rozwaz rowniez badanie w kierunku anty CMV IgG i CMV IgM. Niestety, jest ono
dosc kosztowne (ok. 100 zl), ale niezaleznie od jego wyniku i tak nie bedzie
dla Ciebie "zmarnowane". Wynik pozytywny (infekcja przebyta badz w toku) nie
ma wplywu na ogolny stan zdrowia zdrowego czlowieka. Wynik ten ma szczegolne
znaczenie dla kobiet (a raczej ich potomstwa) w ciazy, badz planujacych
ciaze. Niestety, z mojej wiedzy wynika, ze lekarze pierwszego kontaktu nawet
nie wiedza co to jest CMV, a jezeli juz cos wiedza, to wiedza naprawde
bardzo malo.
Pozdrawiam,
Krzysztof

Interpretacja badan
Groprinosin a badania Krwi
Antybiotyki a wymaz z gardla
Uczucie duszenia w gardle i zmienna temperatura
Tabletki na przedwczesny wytrysk