Producent narzedzi ogrodniczych poszukuje odbiorcow.

1. Data: 2000-04-06 07:26:09

Temat: Producent narzedzi ogrodniczych poszukuje odbiorcow.
Od: "pp" <pp@.pp> szukaj wiadomości tego autora

Oprocz narzedzi takze inny asortyment metalowy (na zamowienie).
Niskie ceny, wysoka jakosc.

p...@y...com

2. Data: 2000-04-06 08:53:52

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pp napisał(a) w wiadomości: <8che0t$kr3$1@sklad.atcom.net.pl>...
>Oprocz narzedzi takze inny asortyment metalowy (na zamowienie).
>Niskie ceny, wysoka jakosc.

Niestety z narzedziami ogrodniczymi jest jak z samochodami, albo niskie ceny
albo wysoka jakość. Dlatego Twoja reklama jest niestety niewiarygodna :-(

Pozdrawiam i czekam na prawde. A zabrzmi ona pewnie tak: "niskie ceny -
przecietna jakość" albo "wysokie ceny ale jakosc niebotyczna!"
Grzegorz

3. Data: 2000-04-18 12:58:05

Temat: Bylo: o patronach ogrodów
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę już tej dyskusji znaleźc, bo mój kompi wyrzucił mi całoroczne
archiwum bezpowrotnie (:-(( .
Zainteresowanym donoszę ( kwartalnik" Kwiaty" 4/99 str 21) że patronką
ogrodników jest święta Dorota wraz z Fiakriuszem i Fokasem natomiast
wymieniani Bonifacy, Horacy, Serwacy to " źli dla ogrodów chłopacy"

Pozdrawiam wszystkich - Jagoda

4. Data: 2000-04-19 04:32:16

Temat: Odp: o patronach i zakwaszającym wapnie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości

.............................> Zainteresowanym donoszę ( kwartalnik" Kwiaty"
4/99 str 21) że patronką
> ogrodników jest święta Dorota wraz z Fiakriuszem i Fokasem

Zauważyłem już wcześniej, że niektóre artykuły w czasopismach ogrodniczych,
w dziwny sposób, następują po rozmowach na tej grupie.
A przy okazji publikatorów (tak mawiało się za komuny, teraz modniejsze są
media), w magazynie dla działkowców TVP1 spotkałem się ze zdaniem które mnie
zainteresowało.
Powiedziane było, że wapń w formie tlenkowej zakwasza glebę. Co o tym
sądzicie?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

5. Data: 2000-05-02 22:27:42

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:...
> Zauważyłem już wcześniej, że niektóre artykuły w czasopismach
ogrodniczych,
> w dziwny sposób, następują po rozmowach na tej grupie.

Też to zauważyłam ......

> [...]
mnie
> zainteresowało.
> Powiedziane było, że wapń w formie tlenkowej zakwasza glebę. Co o tym

Nie sądzisz że to jakaś pomyłka ???
Tlenek wapnia przecież odkwasza glebę ......
Pozdrawiam - Jagoda

6. Data: 2000-05-03 04:53:29

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Nie sądzisz że to jakaś pomyłka ???
> Tlenek wapnia przecież odkwasza glebę ......

Tak uważam, chyba, że nauka poszła tak bardzo do przodu albo niektóre media
tak bardzo do tyłu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-03 23:35:24

Temat: Re: o patronach i zakwaszającym wapnie
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tak uważam, chyba, że nauka poszła tak bardzo do przodu albo niektóre
media>tak bardzo do tyłu.

Zakładamy że za zasadowość gleby w tym określonym jedynym przypadku mogą być
odpowiedzialne wyłącznie sole wapniowe Ca(HCO3)2 (w wielkim skrócie
mówiąc), pochodzące np. z "twardej" wody, którą zwykle podlewamy rośliny.
Działając tlenkiem wapnia + środowisko wodne (w skrócie) na te sole
otrzymujemy:
Ca(HCO3)2 + Ca(OH)2 === 2 CaCO3 + 2H2O, czyli jest to krystaliczny węglan
wapnia. Krystaliczny, czyli Ca w tym przypadku przestaje mieć wpływ na pH
gleby, czyli kwasy mogą sobie poszaleć same, w rezultacie pH gleby staje się
kwaśne.

To jedyny sposób rozwiązania tej zagadki, który przychodzi mi do głowy

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-05-04 04:56:52

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
Krystaliczny, czyli Ca w tym przypadku przestaje mieć wpływ na pH
> gleby, czyli kwasy mogą sobie poszaleć same, w rezultacie pH gleby staje
się
> kwaśne.

Próbujesz wykazać a może wykazałeś, że teoretycznie, nie zawsze, wapń,
wpływa
na odkwaszenie.

Nie ustosunkowałeś się do:

9. Data: 2000-05-05 01:11:53

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Próbujesz wykazać a może wykazałeś, że teoretycznie, nie zawsze,
wapń,>wpływa>na odkwaszenie.

Myślę, że procesy biochemiczne zachodzące w glebie to temat dość
skomplikowany. pH gleby zależy w mniejszym lub w większym stopniu od wielu
czynników i procesów zachodzących w glebie. Nie czuję się na siłach, aby
opisywać na grupie to co myślę, bo po primo mogę się mylić, , po drugie
primo gdybym miał pieniądze na badania...:-)

>Nie ustosunkowałeś się do:
>" wapń w formie tlenkowej zakwasza glebę. "

Jak to nie? Wydaje mi się, że opisałem dość dokładnie "odzasadawiające"
działanie tlenku wapnia
1.zakładam, że za zasadowość gleby _w_tym_określonym_przypadku_
odpowiedzialne są sole wapniowe np.Ca(HCO3)2 - jest to związek jonowy
rozpuszczalny.
2. działamy tlenkiem wapnia CaO, który w środowisku wodnym dysocjuje na
Ca(OH)2.
3.Ca(HCO3)2 + Ca(OH)2 === 2 CaCO3 + 2H2O,
4.CaCO3 jest związkiem krystalicznym, nierozpuszczalnym. Występuje (choć
mechanizm jego powstawania jest całkiem inny) on jeszcze w zaprawie
wapniowej, w "zaschniętym" betonie (czy beton się rozpuszcza w wodzie? czy
woda w betonowym basenie ma zasadowe pH z winy betonu?).
5. wiążąc jony Ca w nierozpuszczalny związek, powodujemy, że gleba
_w_tym_określonym_przypadku_ się "odzasadawia", czyli teoretycznie _może_
być bardziej kwaśna.

Chyba prościej i jaśniej już nie dam rady tego opisać.
Właśnie w ten sam sposób wapniem odwapniamy "twardą" wodę. Woda się nie
"mydli" bo są w niej kationy zasadowe z soli wapniowych, działamy wapniem,
który wiąże kationy w nierozpuszczalny (trudno rozkładalny, mało reaktywny)
związek - i woda się "mydli". To będzie najprościej.

Jeśli nie jest to jeszcze dla Ciebie jasne, to zapraszam na dłuższą rozmowę
(wiesz gdzie i wiesz kiedy:-))

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

10. Data: 2000-05-05 05:24:10

Temat: Re: Re: o patronach i zakwaszającym wapnie
Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 May 2000 06:56:52 +0200, "Krzysztof Marusiński"
<o...@t...jest.to> wrote:

> [...]
>na odkwaszenie.
>
>Nie ustosunkowałeś się do:
>" wapń w formie tlenkowej zakwasza glebę. "
a ucza ze silny kwas lgnie do silnej zasady i sie zobojetniaja :-)
moze mowili o nawozach wapniowych ?
hej

do basi i nie tylko
konkurs