Profilaktyka.

1. Data: 2006-02-28 19:46:02

Temat: Profilaktyka.
Od: Mateo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie.

Poczytałem na internecie nt. profilaktyki nowotworowej. Wiem już że:

1) Nie powinno sie palić fajek ani przebywać w pomieszczeniach gdzie
ktoś pali tytoń,
2) Nie pić alkoholu wysokooktanowego ( można pić piwo :} )
3) Unikać jedzenia czerwonego mięsa, soli, picia oranżadek z aspartanem
i jeść przypalonego
4) Uprawiać sport
5) Nie opalać się na słońcu, unikać poparzeń skóry
6) Robić sobie badania co rok (RTG płuc, usg brzucha, krew + mocz, krew
utajona w kale, co dwa lata do dermatologa)
7) Jeść dużo owoców i warzyw,
8) Mieć trochę szczęścia

Czy coś jeszcze byście mogli mi doradzić?

2. Data: 2006-02-28 20:18:50

Temat: Re: Profilaktyka.
Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam ponownie.
> Czy coś jeszcze byście mogli mi doradzić?

Nie myśleć o tym non stop, unikać stresu.

--
c...@p...pl

"Umrzeć to nie sztuka, natomiast sztuką
jest żyć.
Prawdziwym arcydziełem-żyć i nie zejść
na psy."
Liroy

3. Data: 2006-02-28 20:43:58

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) Nie powinno sie palić fajek ani przebywać w pomieszczeniach gdzie ktoś
> pali tytoń,
> 2) Nie pić alkoholu wysokooktanowego ( można pić piwo :} )

Ad 2. To nie do końca tak wygląda - niestety :-( Alkohol sam w sobie nie ma
właściwości rakotwórczych. Natomiast właściwości takie ma wiele związków
będących produktami ubocznymi powstającymi przy produkcji niektórych
alkoholi. I z tego chociażby względu "zdrowsze" są alkohole rafinowane (co
najczęściej idzie w parze z wysoką zawartością C2H5OH)
Informacja nie do końca sprawdzona (obiło mi się o uszy): podobno istnieje
zależność pomiędzy regularnym spożywaniem piwa, a zachorowalnościa na raka
jelita grubego.

Ad 1/2 - działanie rakotwórcze substancji powst. podczas palenia tytoniu
(papierosów) jest "ułatwione", jeżeli jednocześnie spożywany jest alkohol
(jest doskonałym rozpuszczalnikem owych substancji - ułatwia ich penetrację
do głębszych warstw bł. śluzowej i przedłuża okres ich oddziaływania na bł.
śluzową). Dotyczy to naturalnie nowotworów j. ustnej i gardła. Jak sprawa
wygląda dalej - nie wiem...

Pzdr.
Radek ;-)

4. Data: 2006-02-28 20:48:21

Od: "Nelka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze, to ludzie, którzy nawet stosuja sie do wszystkich
wymienionych przez Ciebie zalecen moga zachorowac na nowotwór. Nie
ma reguly. Wiadomo, ze lepiej zapobiegac jak leczyc, ale trzeba tez
do tego podchodzic po ludzku, czyli starac sie zyc jak najzdrowiej ale
i jak najszczesliwiej i nie myslec czy zachoruje sie na raka czy nie.
Znam przypadki osób, które prowadzily bardzo zdrowy tryb zycia,
robily badania itd. i niestety umarly z powodu nowotworu. Warto
przede wszystkim zorientowac sie czy w rodzinie byly juz przypadki
chorób nowotworowych. Jezeli tak to juz wieksze prawdopodobienstwo
zachorowania ( cóz, z genami nie wygramy, póki co :))
Pozdrawiam i zycze dlugiego zycia!!!

5. Data: 2006-02-28 21:09:46

Od: "Jacek" <j...@r...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam ponownie.
>
> Poczytałem na internecie nt. profilaktyki nowotworowej. Wiem już że:

Ja dodam tylko, że kilka typów nowotworów wywołuje długotrwałe zakażenie
niektórymi wirusami np:
1 zakażenie wirusem EBV (mononukleoza zakaźna) może powodować nowotwory
układu immunologicznego, chłoniaki itp
2 zakażenie onkogennymi typami wirusa HPV moze powodować raka szyjki macicy,
raka prącia
3 zakażenie wirusami HBV i HCV może powodować nowotwór wątroby

Zapobieganie:
Ad 1 nie całować sie z kim popadnie :)
Ad 2 prezerwatywa
Ad 3 prezerwatywa, nie branie narkotyków dożylnie, szczepionka (HBV)

6. Data: 2006-02-28 22:05:06

Od: Franek <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):

> Ad 1 nie całować sie z kim popadnie :)
> Ad 2 prezerwatywa
> Ad 3 prezerwatywa, nie branie narkotyków dożylnie, szczepionka (HBV)

Powiedz to mojej żonie :)

Pytanie o specyficzy antybiotyk
Łuszczące blizny po przeszczepie skóry
Prezerwatywy opóźniające wytrysk ... ?