Programy typu Brain Training

1. Data: 2010-06-07 18:31:21

Temat: Programy typu Brain Training
Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj moja córka grała na kompie w gierkę "The Amazing Brain Train".
Zaciekawiło mnie jedno z zadań.
Małpa na lodzie.
- ruch możliwy małpy to: góra, dół, lewo, prawo (widać lekki cień)
- małpa raz ruszona ślizga się do jakiegoś oporu (owocu) lub po prostu
wypada z planszy (skucie się)
- zadaniem jest pozbieranie wszystkich owoców
Oto jeden ze średnio trudnych układów z tej gierki.
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-06/6a289ea6/malpa
%20i%20owoce.jpg.html
Ponumerowałem owoce aby można było wrzucić tutaj rozwiązanie ;)
Miałem swego czasu Nintendo DS i gierkę "Dr Kawashima Brain Age". Moje
dzieci grają również w Brain Challange. Gry tego typu uczą (dzieci
zwłaszcza) logicznego myślenia, ćwiczą spostrzegawczość, wyobraźnię
przestrzenną i rozwijają pamięć. Czy znacie jeszcze jakieś podobne gry ?

2. Data: 2010-06-08 08:36:19

Temat: Re: Programy typu Brain Training
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zwłaszcza) logicznego myślenia, ćwiczą spostrzegawczość, wyobraźnię
> przestrzenną i rozwijają pamięć. Czy znacie jeszcze jakieś podobne gry ?

Myślę, że zwykła książka jest bardzo, ale to bardzo "brain training". Zmusza
do uruchomienia wyobraźni (czyli używając określeń, które zdaje się lubisz,
"rozwija kreatywność").
A jeśli mała jest jeszcze w wieku, w którym nie czyta, to może jakiś
audiobook?
Na stronie audioteki są setki audiobooków dla dzieci.

MK

3. Data: 2010-06-08 18:30:59

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości
[......]
> Myślę, że zwykła książka jest bardzo, ale to bardzo "brain training".
> Zmusza do uruchomienia wyobraźni (czyli używając określeń, które zdaje się
> lubisz, "rozwija kreatywność").

Owszem, tym książka jest. Jednak piszę o programach danego typu.

> A jeśli mała jest jeszcze w wieku, w którym nie czyta, to może jakiś
> audiobook?
> Na stronie audioteki są setki audiobooków dla dzieci.
>
> MK

Dzięki za rady, od lata ubiegłego roku audiobooki słuchają moje dzieci dość
często.
Może poszerzyć zatem temat i poruszyć, zaproponować inne formy treningu
umysłowego u dzieci ?

4. Data: 2010-06-09 08:47:09

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dość często.
> Może poszerzyć zatem temat i poruszyć, zaproponować inne formy treningu

Proszę bardzo:
- nuda (nic tak nie rozwija kreatywności dziecka, jak nudzenie się)

MK

5. Data: 2010-06-09 09:11:53

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Vilar wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Proszę bardzo:
> - nuda (nic tak nie rozwija kreatywności dziecka, jak nudzenie się)

Dodałabym do tego niewtrącających się rodziców/opiekunów.

Qra

6. Data: 2010-06-09 13:30:19

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości
[......]

> Proszę bardzo:
> - nuda (nic tak nie rozwija kreatywności dziecka, jak nudzenie się)
>
> MK

Hmmm. To trochę dziwne podejście. Dać dzieciakom nudę, żeby ich bardziej
stymulować. To jest punk-rock wychowywania dzieci :)

7. Data: 2010-06-09 13:35:37

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
[.......]

> Dodałabym do tego niewtrącających się rodziców/opiekunów.
>
> Qra

Kiedyś miałem koleżankę w wychowanie której ani tatuś ani mamusia się ni w
ząb nie wtrącali. Kiedy poszedłem do 1LO Zośka urodziła pierwsze dziecko a
kiedy byłem w trzeciej klasie urodziła drugie. Rodzice Zosi byli na tyle
liberalni, że nie zainteresowali się nawet tym, że oboje dzieci ich córki
mają różnych tatusiów.

8. Data: 2010-06-09 15:22:56

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszym treningiem umysłowym dla dziecka jest zabawa z innymi
dziećmi z ograniczonym udziałem dorosłych.
Jest to zbadane i potwierdzone naukowo.

Mózg dziecka przeciążanego rozwija się nieprawidłowo sprzyjając
rozwijaniu się zaburzeń psycho-emocjonalnych, natomiast
aktywność dziecka rozwijana na zajęciach pod okiem dorosłych
niszczy jego osobowość prowadząc m.in. do zniszczenia zdolności
do samodzielnego (bez komend i wytycznych, oraz sygnałów akceptacji
z zewnątrz) kierowania własnymi działaniami.

Dziecko z nieprawidłowo ukszatałtowanym mózgiem będzie w przyszłości
bezwolnym "robotem", pozbawionym empatii oraz satysfakcjonujących
umiejętności społecznych.

Cała reszta to w porównaniu z tym mało istotne "szczegóły". ;)

--
CB

9. Data: 2010-06-09 16:00:46

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-09 15:35, niebożę Nagash wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> dziecko a kiedy byłem w trzeciej klasie urodziła drugie. Rodzice Zosi
> byli na tyle liberalni, że nie zainteresowali się nawet tym, że oboje

A masz jakieś udziały w tej Zosi, że tak bardzo się jej niedolą
przejmujesz? Może ona właśnie taki sobie pomysł na życie realizuje z ochotą?

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

10. Data: 2010-06-10 09:45:51

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umiejętności społecznych.
>
> Cała reszta to w porównaniu z tym mało istotne "szczegóły". ;)

To są warunki idealne. Wyjątkowo trudne dziś do znalezienia, osiągnięcia. Ze
swoich szczenięcych lat pamiętam, że było inaczej. Miało się jednen główny
cel, jedną chęć - wyjść po szkole poza dom, spotkać się i wspólnie coś
zrobić. Dzisiaj jest całkowicie inaczej. Podobnie jak za czasów dzieciństwa
teraz też mieszkam na blokowisku więc ludzi i dzieciaków nie brakuje. Ale
dziecka na zewnątrz jak na lekarstwo. Np. wczoraj moja córka poszła na rower
ale po pół godzinie wróciła i mówi, że jej się nudzi bo nikogo nie ma. Co
jej powiedzieć w takich sytuacjach ?
Kolejna rzecz to to, że zewsząd czy chcemy czy nie otaczają nas dzisiaj
komputery. Nasze dzieci również to dotyczy a te szybko się uczą i jakoś
naturalnie lgną do nich, widząc w komputerach możność świetnej rozrywki. To
też jest nieuniknione. Izolowanie dziecka od komputera jest w dzisiejszych
czasach IMO karą. Lepiej jest dozować im czas (np. 1 godzina dziennie pod
warunkiem posprzątanego pokoju i odrobionych lekcji). Skoro dzieci już mają
przyzwolenie na komputer to lepsze są programy typu Brain Training zamiast
gier Crysis czy Quake4. Dlatego o to zapytałem.

Moda na bandytyzm
No, więc wreszcie pa.
TAK, JA TEZ JESTEM...
Sprostowanie (było na 95% to pimpuś)