Prolaktyna

1. Data: 2004-01-16 10:28:10

Temat: Prolaktyna
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

kiedy jest najleprzy moment żeby zrobić poziom prolaktyny?

Lekarz podejrzewa że jest podwyższona , jekie towarzyszą temu objawy?

z góry dziekuje
pozdr Magda

2. Data: 2004-01-16 14:37:49

Temat: Re: Prolaktyna
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy jest najleprzy moment żeby zrobić poziom prolaktyny?

poziom prolaktyny sie nie zmienia w czasie cyklu miesiaczkowego, wiec
obojetnie.
w warunkach raczej bez stresowych, rano po spokojnie przespanej nocy (bez
seksu)

> Lekarz podejrzewa że jest podwyższona , jekie towarzyszą temu objawy?
zaburzenia miesiaczkowania,
nieprawidlowe owlosienie
wyciek z brodawek sutkowych
obnizenie popedu plciowego

pozdrawiam
Myszka

3. Data: 2004-01-16 14:51:56

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obojetnie.
> w warunkach raczej bez stresowych, rano po spokojnie przespanej nocy (bez

wielkie dzięki za pomoc
pozdr Magda

4. Data: 2004-01-16 17:02:27

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Hormony powinno sie robić od 3 do 8 dnia cyklu( na czczo), wcale nie jest
obojętne kiedy są robione, normy sa dopasowywane do dni nie
odwrotnie.Pozdrawiam!A

5. Data: 2004-01-16 20:19:32

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hormony powinno sie robić od 3 do 8 dnia cyklu( na czczo), wcale nie jest
> obojętne kiedy są robione, normy sa dopasowywane do dni nie
> odwrotnie.Pozdrawiam!A

Tak, ale dotyczy to FSH, LH estradiolu - czyli tych, ktorych poziom zmienia
sie w czsie cyklu
ale na pewno nie prolaktyny, a wlasnie o nia pytala Meg
pozdrawiam
Myszka

6. Data: 2004-01-17 18:37:16

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tak, ale dotyczy to FSH, LH estradiolu - czyli tych, ktorych poziom
zmienia
> sie w czsie cyklu
> ale na pewno nie prolaktyny, a wlasnie o nia pytala

to dotyczy wszystkich hormonów

7. Data: 2004-01-18 10:44:38

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to dotyczy wszystkich hormonów

No to prosze podaj mi w jaki sposob cykl miesiaczkowy wplywa na stezenie
prolaktyny.
Jezeli robisz caly profil hormonow plciowych, to wtedy ma znaczenie ktorego
dnia cyklu - bo np prolaktyna wplywa na poziom gonadotropin (wiec musisz je
do siebie odniesc). Ale jesli chodzi o samo oznaczenie PRL to nadal
utrzymuje, ze nie ma znaczenia, ktory to dzien cyklu, bo jej poziom powinien
byc staly (zaleznie od lab. ale do ok 20mcg/l, czasem do 25)
Pozdrawiam
Myszka

8. Data: 2004-01-19 08:05:31

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powinien
> byc staly (zaleznie od lab. ale do ok 20mcg/l, czasem do 25)
Zgadza się powinien być stały przez cały cykl, tyle, ze u zdrowej osoby lub
tylko z lekkimi zaburzeniami, jeśli natomiast lekarz cokolwiek podejrzewa,
np. na skutek zaburzeń miesiączkowania, silne zaburzenia libido,
hirsutyzm...wtedy prolaktyna może się wahać zależnie od dnia cyklu,
oczywiście sa to przypadki kiedy występuje gruczolak przysadki,ucisk na
przysadkę, urazy czy zaburzenia autoimmunologiczne itd. a tego tak naprawdę
wykluczyć nie można, więc uważam, ze robiąc jednak w pierwszej fazie cyklu
tak naprawdę nic nie tracimy ;)Pozdrawiam A

9. Data: 2004-01-19 14:48:44

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykluczyć nie można, więc uważam, ze robiąc jednak w pierwszej fazie cyklu
> tak naprawdę nic nie tracimy ;)Pozdrawiam A

1. oczywiscie, ze nic nie tracimy :o)
ale jak np dziewczyna ma oligomenorrhoea i cykle 90 dniowe a wynik PRL chce
miec wczesniej...
2. Podobno rekomendowane jest badanie hormonow miedzy 7-9 dniem cyklu (a nie
3-8)
3. nie wiem w jaki sposob wydzielanie PRL przez gruczolaka przysadki ma byc
zalezne od cyklu...
4. Koncze ten temat, bo to zaczyna wygladac, jakbym sie Ciebie personalnie
czepiala, a wcale nie mam takich intencji :o)
pozdrawiam serdecznie
Myszka

10. Data: 2004-01-19 16:49:49

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadal utrzymuje, ze nie ma znaczenia, ktory to dzien cyklu, bo jej poziom
> powinien byc staly (zaleznie od lab. ale do ok 20mcg/l, czasem do 25)

Musze przyznać że Myszka miała racje , byłam dziś u pani doktor i specjalnie
się zapytałam i nie ma znaczenia kiedy się robi i trzeba być wyspanym i bez
stresów.

pozdr Magda

ANLITYK MEDYCZNY, DIAGNOSTA LABORATORYJNY
zespół zatokowo-oskrzelowy
wyniki badan
Dermatolog w Krakowie?
czy to normalne u noworodka?