Prosba do stomatologow - pomocy.....

1. Data: 2004-06-01 21:04:00

Temat: Prosba do stomatologow - pomocy.....
Od: "Wojtek " <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mialem leczona dwojke gorna kanalowo - sporo nadbudowana,
ostatnimi dniami zab sie ulamal mniejwiecej 3-4 mmm. pod linia dziasel.
Zab jedynka obok jest zdrowy, trojka rowniez. (to duze zeby)
Korzen podobno jest zbyt slaby aby na nim odbudowac zab:(

Jeden stomatolog radzi mi korone od razu na 5 zebow (!)
drugi z kolei chce zrobic to na jedynce i oprzec "haczykiem" o trojke.
Prosze o porade jaka korone wybrac ?

Przy okazji. Jesli zakoronujemy zdrowy zab.. - mozna go pozniej leczyc z pod
korony ?
czy trzeba ja zdemontowac ? Uslyszalem 2 rozbiezne wersje...

Mam 23 lata i jest to dla mnie bardzo powazna decyzja.

Kryteria:
1. trwalosc, zywotnosc
2. pozniej wyglad, estetyka itd.
3. z pieniedzmi krucho - "wyskrobie sie" - byle tylko trwale to bylo!:(

Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2004-06-02 14:37:56

Temat: Re: Prosba do stomatologow - pomocy.....
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c9ir00$f33$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Wojtek z adresu <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

:: Witam,
::
[...]

jezeli faktycznie z tej dwojki nic sie nie wycisnie, to pozostaje:
1. implantologia (wbrew pozorom nie taka droga)
2. most AET (bez szlifowania calych sąsiednich zębów, robi się na nich tylko
zaczepy do zacementowania brakujacego zęba)
3. most standartowy, szlifowane sa sasiednie zęby i na nich osadzana całość.

jezeli ktos zaproponowal ci tyle koron na wszystkie sasiednie zeby - to moze
bral tez pod uwage ich stan i fakt ze zaniedlugo tez moga sie posypac? nic o
nich nie piszesz :)

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

3. Data: 2004-06-02 23:06:55

Od: "Wojtek " <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
moze
> bral tez pod uwage ich stan i fakt ze zaniedlugo tez moga sie posypac? nic

Wlasnie one sa zdrowe! i to mnie zastanawiam....
Pewnie ladniej by to wygladalo - ale mi nie na tym zalezy.

A co z rozwiazaniem aby na jedynke nalozyc korone a na trojce oprzec
haczykiem ?
Solidne to bedzie ? trwale ?
Czy lepiej juz zakoronowac obydwa sasiednie

Juz mi glowa peka bo nie wiem co wybrac :(
Pozdrawiam
Wojtek

4. Data: 2004-06-03 06:49:25

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c9lmif$7d9$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Wojtek z adresu <g...@W...gazeta.pl> napisał(a):

:: A co z rozwiazaniem aby na jedynke nalozyc korone a na trojce oprzec
:: haczykiem ?
:: Solidne to bedzie ? trwale ?
:: Czy lepiej juz zakoronowac obydwa sasiednie

to juz lepiej odwrotnie. ale raczej normalny klasyczny most. nazwa nie
wziela sie z nieba - mechanika mostu protetycznego jest b. podobna do
mechaniki mostu drogowego. jak nie ma podparcia z jednej storny to normalna
trampolina, a nie most...
popytaj tez na forum www.dentonet.pl o ceny implantow - wbrew obiegowym
opiniom nie sa juz AŻ TAK drogie, i moze sie okazac ze cena mostu bedzie sie
zblizala do ceny implantu.

--
miłego dnia
Adam #gg 402495