Prosba o oswiecenie!

1. Data: 2002-08-19 14:01:48

Temat: Prosba o oswiecenie!
Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Przypominam sobie z dziecinstwa, ze moja babcia i mama,
gdy mialy nadmiar drozdzy do pieczenia, kruszyly je i
suszyly na powietrzu.

Pytanie jak dlugo takie drozdze zachowuja swoje
'drozdzowe' wlasciwosci?

Pytanie drugie:

Drozdze do pieczenia rozpuszczone w letnio-cieplej
z dodatkiem cukru i maki zaczynaja 'zyc'. Czy jest
to tylko ozywianie czy takze i rozmnazanie? Jezeli
rozmnazanie, to czy istnieja domowe sposoby wielokrotnego
zwiekszenia 'drozdzowego wsadu'? Jak to zrobic, i jak
to przechowywac?

????
dzieki

1. Data: 2002-08-20 00:14:42

Temat: Re: Prosba o oswiecenie!
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie drugie:
>
> Drozdze do pieczenia rozpuszczone w letnio-cieplej
> z dodatkiem cukru i maki zaczynaja 'zyc'. Czy jest
> to tylko ozywianie czy takze i rozmnazanie?
Tak, pomagasz sie im rozmnazac i produkowac CO2, a potem je mordujesz piekac
w goracym piekarniku/na oleju.

Jezeli
> rozmnazanie, to czy istnieja domowe sposoby wielokrotnego
> zwiekszenia 'drozdzowego wsadu'?
Na mysl przychodzi mi tylko zaczyn drozdzowy do produkcji chleba

Jak to zrobicTrzeba poszukac w archiwum grupy przepisu na chleb.

, i jak
> to przechowywac?

W lodowce.

iza/izasow