Prunus mume

1. Data: 2005-01-14 12:03:30

Temat: Prunus mume
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za roślina? Spodziewałem się wiśni, a pestki wyglądają
na migdał albo morelę.Czy jadalne?
Pozdrawiam . Mirzan

2. Data: 2005-01-14 14:44:05

Temat: Re: Prunus mume
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in news:675c.00000fb2.41e7b510
@newsgate.onet.pl:

> Co to za roślina? Spodziewałem się wiśni, a pestki wyglądają
> na migdał albo morelę.Czy jadalne?

Kultowa japonska :-)
Ciekawe, jakie bedziesz mial na niej kwiaty, bardzo rozowe, rozowe, perlowe
czy biale.. moze byc calkiem ladna. Generalnie raczej sie jej nie je,
chociaz Japonczykom sie zdaza marynowac.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2005-01-14 15:42:33

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy biale.. moze byc calkiem ladna. Generalnie raczej sie jej nie je,
> chociaz Japonczykom sie zdaza marynowac.

Całe życie na nią czekałem. Aby w środku miała migdał,
z wierzchu morelę lub brzoskwinię, do tego ozdobna.
Jak zje Japończyk i koza, to ja też, nawet na surowo.
Pozdrowiam. Mirzan

4. Data: 2005-01-14 17:39:31

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.pl...
> Co to za roślina? Spodziewałem się wiśni, a pestki wyglądają
> na migdał albo morelę.

> Prunus to albo wiśnia albo śliwa - to by pasowało, że pestki trochę
morelowate.

"Małe drzewko liściaste o okrągłej koronie,dorastające do wys. i szer. 6m.
Ma ciemnoróżowe albo białe, słodko pachnące kwiaty o średnicy 2,5 cm
rozwijające się późną zimą na nagich gałązkach.Liście owalne lub okrągłe z
długimi ostro zakończonymi czubkami. Owoce są małe, omszone, podobne do
brzoskwini, ale nie sa słodkie. Wytrzymała do -18. W stanie naturalnym
występuje w Japonii i Chinach."

pozdrawiam,
Bogda

5. Data: 2005-01-14 18:21:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> długimi ostro zakończonymi czubkami. Owoce są małe, omszone, podobne do
> brzoskwini, ale nie sa słodkie. Wytrzymała do -18. W stanie naturalnym

Wytrzymałość wystarczająca, jak wykiełkuje będzie rosła.
Pozdrowienia Mirzan

6. Data: 2005-01-16 15:39:06

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

6m.

> Wytrzymałość wystarczająca, jak wykiełkuje będzie rosła.
> Pozdrowienia Mirzan

Sadzonki będą do nabycia jeszcze zanim zniedołężnieję?
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2005-01-16 18:28:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sadzonki będą do nabycia jeszcze zanim zniedołężnieję?
> :-))
> Pozdrawiam pogodnie
>   skryba

Po co Ci ta przypadłość? Zniedołężnieją Ci którzy mając 20 lat
mówią,ze są za starzy na sianie bylin.
Wysiałem trzy nasionka. Mam nadzieję,że wzejdą.Rośliny młodociane
mają miłą właściwość,że dają mnożyć się wegetatywnie.
Zrobię w ogrodzie trzecią Japonię w try miga.
Pozdrawiam. Mirzan>

8. Data: 2005-01-16 19:36:34

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysiałem trzy nasionka. Mam nadzieję,że wzejdą.Rośliny młodociane
> mają miłą właściwość,że dają mnożyć się wegetatywnie.
> Zrobię w ogrodzie trzecią Japonię w try miga.
> Pozdrawiam. Mirzan>

Taka odpowiedź bardzo mi się podoba. Uzbrajam się w cierpliwość.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2005-01-16 20:41:08

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taka odpowiedź bardzo mi się podoba. Uzbrajam się w cierpliwość.
> :-))
> Pozdrawiam pogodnie
>   skryba

Zanim się doczekasz, może chcesz kilka krzaczków jagody
kamczackiej?
Pozdrawiam. Mirzan

10. Data: 2005-01-16 23:08:52

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim się doczekasz, może chcesz kilka krzaczków jagody
> kamczackiej?
> Pozdrawiam. Mirzan

:-))))))))))))))))))))
Ubawiłeś mnie do łez.
Choć miejca jeszcze trochę mi zostało (nie licząc części odłogowanej).
Już wiem jak mnożyć z zielnych.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

o skrzynkach na kwiaty cd.
nietypowa JUKA - przycinanie
ja w sprawie pelargonii :)
co chcielibyscie znalezc w vortalu ogrodniczym?
rośliny na północną stronę domu