Przepływające plamki

1. Data: 2000-11-24 16:12:10

Temat: Przepływające plamki
Od: "Kumpel" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem przepływające plamki w polu widzenia.
Pojawiają się przy patrzeniu na niebo lub na jasne oddalone powierzchnie
(ściana), raczej przy świetle naturalnym a nie sztucznym. Są to
półprzezroczyste pęcherzyki, w środku ciemne, na zewnątrz jasne, bardzo
małe, na ogół jest ich kilka i przepływają (z góry na dół).
Wyczytałem, że to martwe komórki w ciele szklistym oka i są czestym objawem
przy krótkowzroczności (mam -1.5 i -2.5dptr).
Czy ktoś z grupowiczów spotkał się już z czymś takim???
Czy/Jak można te plamki "usunąć"???

TS

2. Data: 2000-11-24 18:39:11

Temat: Re: Przepływające plamki
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kto? z grupowiczów spotka? si? ju? z czym? takim???
Widac to pod slonce bo nie ma tla i jest dobre doswietlenie, albo gdy
patrzysz na matowke czy przez lornetka,

> Czy/Jak mo?na te plamki "usun?ae"???
a po co

3. Data: 2000-11-25 17:33:34

Temat: Re: Przeplywajace plamki
Od: "Kumpel" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek D. <k...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Widac to pod slonce bo nie ma tla i jest dobre doswietlenie, albo gdy
> patrzysz na matowke czy przez lornetka,
Problem w tym, ze niekoniecznie przy patrzeniu pod slonce. Widze je patrzac
na zachmurzone niebo, zaluzje, a czasem nawet na horyzont, na samochody itp.

> a po co
Jak to po co???
Mimo, ze sa polprzezroczyste, to jednak przeszkadzaja w widzeniu. Po
pierwsze dekoncentruja, a po drugie, to nawet jesli sie je ignoruje i patrzy
na obiekt, a nie "sciga" plamki, to nadal przeszkadzaja.

4. Data: 2000-11-27 02:40:20

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kumpel" <a...@p...fm> wrote:
> [...]
>przy krótkowzroczności (mam -1.5 i -2.5dptr).
>Czy ktoś z grupowiczów spotkał się już z czymś takim???

Mysle, ze Twoje obserwacje i przypuszczenia sa sluszne. Radze jednak udac sie do
okulisty.
Jezeli sa to "floaters" (bo tak wyglada mi z podanego opisu) to leczenie jest
niestety operacyjne i co wiecej - niestety nie zawsze skuteczne.

Moja zona nauczyla sie po prostu nie prowadzic samochodu we mgle lub wieczorem, kiedy
to schorzenie berdziej jej przeszkadza.

Pozdrawiam

dradam

_______