Przepraszam Anię (st205) Re: czat Agnieszką Oledzką - Redaktor

1. Data: 2002-04-30 14:38:57

Temat: Przepraszam Anię (st205) Re: czat Agnieszką Oledzką - Redaktor
Od: "MORGANO/BYTOM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>
Grupy dyskusyjne: pl.misc.dieta
Wysłano: 29 kwietnia 2002 08:58
Naczelną WEGETARIAŃSKIEGO ŚWIATA.

> [...]
rozumiem...
> jeśli ktoś nie je produktów zwierzęcych to to są weganie... Faktycznie źle
> użyłam słowa wegetarianie, ale z dyskusji było widać że chodzi o tych nie
> spożywających produktów zwierzęcych wcale.
> Nic nie wiem, o tym by dieta optymalna wykańczała organizm - wiem
natomiast,
> że stosują ją lekarze z Akademii Medycznej w Warszawie - co prawda
> "doświadczalnie", ale z dobrym skutkiem (fakt, że sami się temu dziwią, bo
> jest to niezgodne z latami wmawiania im czegoś innego) na pacjentach z

Lekarze nie tylko w Warszawie ale w innych miastach również stosują z
powodzeniem żywienie optymalne.
Jest to w niektórych miejscach temat po prostu TABU. Nawet na ten temat
niejednokrotnie dowcipkują między sobą.
Jak wygląda powitanie lekarza optymalnego. " Witam kolegę to kolega jeszcze
żyje!".
W Akademii Medycznej uczą jak leczyć a nie jak gotować i jeść tego drugiego
uczą w szkole gastronomicznej.
Trudno jest niestety się przestawić i zrewolucjonizować swoje poglądy
żywieniowe i nawyki wieloletnie wyniesione z domu rodzinnego. W tej mierze
tę wiedzę przyswoją sobie szybciej kobiety , które mając medyczne
przygotowania jeszcze zajmują się gospodarstwem domowym. Jeżeli lekarz tylko
WIDZI TO CO JE i nie zdaje sobie z sprawy z tego CO JE! Ile białka,
tłuszczu i węglowodanów znajduje się w tym pożywieniu nie wie co je nie
może pacjentowi doradzić co ma jeść by być zdrowym. Lekarz med. Jan
Kwaśniewski /mówi się potocznie bo tak jest po prostu przyjęte dr / mówi
wyraźnie że osoba która to potrafi powinna pomóc osobie , która o to
poprosi. Wiele osób szuka idealnego sposobu odżywiania i prosi o pomoc
dla tych osób warto poświęcić kilka chwil i pomóc. A jeżeli kto nie chce i
pragnie pozostać przy swoim modelu żywienia wybór należy do samego
zainteresowanego. Żywienie optymalne stosuję już 5 lat rozpoczynam szósty
rok. Czuję się doskonale nie chorowałem nie byłem u lekarza nie kupowałem
żadnych lekarstw. W ciągu pierwszych 5 miesięcy schudłem 23 kilogramy
obecnie przez ponad 5 lat utrzymuję swoją należną wagę. Od ponad czterech
pozbyłem się miażdżycy w nogach
które poprzednio najlepiej bym amputował teraz biegam i nie wiem co to
miażdżyca. Żywienie optymalne jest o wiele tańsze od tradycyjnego. Cieszę
się, że mogę pomóc potrzebującym. Zwracam się szczególnie do kobiet i
mężczyzn , którzy się znają na gotowaniu bo to niestety potrzebna jest
podstawowa wiedza co włożyć do garnka. Cieszę się , że od dziś nie będzie
już osób cierpiących, którzy zrozumieją jaką ulgę przynosi żywienie
optymalne. Ja też nie byłem taki mądry jeszcze 6 lat temu i na pewno do
końca moich dni z tego modelu żywienia nie zrezygnuję. Chętnie pomogę
potrzebującym. Morgano

2. Data: 2002-04-30 15:41:06

Od: "Stanisław Gołąb" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie należę do fanów diety optymalnej ani żadnej innej. Zgadzam się jednak z
przedmówcą.
Mam za sobą studia na Akademii Medycznej i przyznam, że mnie jak i wielu osobom
brakowało zajęć
z dietetyki. Uczono nas jak stosować wymyślne terapie, magiczne leki, na których
nazwie można sobie
często połamać język.
Nikt jednak nie mówił o tym, jak żywić siebie i leczonych ludzi racjonalnie (nie
mylić z
"optymalnie"). Nie przypominam sobie jednych zajęć, które w sposób nowoczesny
uświadomiłyby adeptom
sztuki medycznej zasady zdrowego żywienia. Ograniczało się to tylko do zdawkowych
informacji w
ramach kardiologii czy diabetologii o unikaniu tłuszczy, cukru, soli itp.
Wielu zapytanych o to lekarzy często nie potrafi powiedzieć w jakich produktach
znaleźć jakie
witaminy. I to nie jest ich wina! Studia medyczne obfitują w tak naprawdę
bezsensowne wykłady
typu: genetyka kliniczna, transplantologia, neurochirurgia itd., a nie uczą rzeczy
potrzebnych w
codziennej praktyce jaką jest zdrowe żywienie.
Chyba już najwyższy czas to zmienić.

Stanisław Gołąb
"Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy"
Sokrates

3. Data: 2002-05-02 10:02:04

Od: "chaciur" <g...@w...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MORGANO/BYTOM <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aama9s$cer$...@n...tpi.pl...

Duzo jest roznych tabu. Glodowka tez do nich nalezy.
A moze Ty mi odpowiesz co sadzisz o glodowce,
bo ja uwazam ze to jest lepszy pomysl od zywienia
optymalnego, ktore to musi? byc oparte na tluszczch
zwierzecych.

pozdrawiam Chaciur

ps. A przy okazji wierzysz w teorie lekarza JK
na temat otaczajacego nas swiata, czy uwazasz
ze bzdurzy?

CELLULITIS 2002
CELLULITIS 2002
zatrzymanie pracy serca u Atkinsa