Przesadzanie węgierki

11. Data: 2001-09-21 06:54:25

Temat: Re: Przesadzanie węgierki
Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posadzonego drzewa.Wiesz dlaczego !!! :-))
> Obecnie nie ma obowiazujacych terminow ciecia ,przesadzilas ,potnij
> ,zasmaruj funabenem lub nie (rowniez rozne szkoly)
> W tamtym roku przesadzalem 12 letnia magnolie kobus ,wiesz jakie magnolie sa
> trudne w przesadzaniu,zrobilem z niej Magnolia kobus "Fastigiata" w tym roku
> ma juz zawiazane paki na przyszly rok.
> Pozdrawiam.
> Boguslaw Radzimierski.
>
> http://www.ogrod-botaniczny.pl
> ICQ: 101 088 940
>
> Stara literatura(Pieniążek?) nie zawsze jest przestarzała. Ja bym kopczyka
ani niecki nie wywalała bo spełniają (zwłaszcza niecka) ważną funkcję. Napisz
co masz przeciwko, bo chciałabym zrozumieć...Tak duże drzewo też bym przycinała
zaraz po przesadzeniu czyli jesienią i to mocno - tutaj się z Tobą
zgadzam.Generalnie lepiej przycinać wiosną po ostatnich mrozach aby uniknąć
uszkodzeń mrozowych

12. Data: 2001-09-21 07:14:43

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
zaraz po przesadzeniu czyli jesienią i to mocno - tutaj się z Tobą
zgadzam.Generalnie lepiej przycinać wiosną po ostatnich mrozach aby uniknąć
Witaj harleqin.
Wiekszosc drzew zrzucajacych liscie lepiej jest ciac pozna jesienia ,nawet
zima.Najgorsza jest wczesna wiosna kiedy wiele drzew po cieciu
"placze",czyli z ran wydostaja sie soki(klony,kasztanowce,brzozy wisnie
itp.)i te nalezy ciac kiedy zdrewnieja pedy, z reguly jest to okres w srodku
lata.
Niecki i kopczyki nie pelnia zadnej funkcji,warstwa sciolki 10 cm.zapewnia
wszystko.
Nalezy jednak pamietac aby drzewo przesadzane bylo posadzone na tej samej
glebokosci co roslo poprzednio.

13. Data: 2001-09-21 07:42:52

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJIEGECKAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> (...)
> Nie. Dlaczego?
> Pozdrawiam Krycha.
>
> BTW
> przy ugniataniu ziemi uszkadza sie drobne korzenie chlonne ktore
> decyduja o sukcesie przesadzania. (...)

Cóż ja mogę uszkodzić, ugniatając moją delikatną dłonią :-))))))) ?
Pozdrawiam Krycha

14. Data: 2001-09-21 07:48:05

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of krycha

Cóż ja mogę uszkodzić, ugniatając moją delikatną dłonią :-))))))) ?
Pozdrawiam Krycha

Sadze ze dyskusja zbacza na niezbyt wlasciwe tory :-))
Pozdrawiam,Bogusław

15. Data: 2001-09-21 08:30:40

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sadze ze dyskusja zbacza na niezbyt wlasciwe tory :-))
> Pozdrawiam,Bogusław

Jak rozumiem, ugniatanie delikatną stópką byłoby już na właściwym torze?
Bogusławie?
Pozdrawiam, Anula

16. Data: 2001-09-21 09:46:53

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Anula

> [...]
> Pozdrawiam,Bogusław

Jak rozumiem, ugniatanie delikatną stópką byłoby już na właściwym torze?

Ten tor jest wlasciwszy, jesli chodzi o przesadzanie wegierki:-))
Pozdrawiam,Bogusław

17. Data: 2001-09-21 13:41:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...
> Niecki i kopczyki nie pelnia zadnej funkcji,warstwa sciolki 10 cm.zapewnia
> wszystko.

Z moich obserwacji jak sadza tutejsi "fachowcy" widac, ze kopczyk spelnia
bardzo prosta role - nie musza wtedy kopac duzej dziury :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz