Przesadzanie węgierki

1. Data: 2001-09-19 09:07:24

Temat: Re: Przesadzanie węgierki
Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to nie ukrywam ryzykowne, ale ryzk fizyk.
Ludzie radzili kiedyś metodę taką.
Okopać drzewko dookoła dosyć głęboko w pewnej odległoości od pnia,
przecinając korzenie. Nasypać dookoła obciętych korzeni.urodzajnej ziemi,
kompostu, czy czegoś podobnego. Ugnieść i poczekać rok. W ciągu roku śliwa
wypuści masę cienkich korzonków umożliwiających pobieranie pokarmu. Za rok
okopujesz ją znowu, ale szerzej, żeby nie uszkodzić tych nowych korzonków,
wykopujesz w całości i przesadzasz.
Taki sposób radzono do 3-4 letnich jabłoni.
Nie wiem, czy 6 lat to nie za dużo. Niech sie wypowiedzą fachowcy
Pozdro Anka

--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

2. Data: 2001-09-19 09:49:21

Temat: Przesadzanie węgierki
Od: "Darek Kałdunek" <d...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy przesadzenie węgierki ok 6-o letniej może sie powieść?
Srednica pnia tuz nad ziemia ok 12 cm.
Jak to zrobić skutecznie i kiedy?

Pozdrawiam,
Darek

3. Data: 2001-09-19 16:00:17

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-09-19 16:24:13

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Tomasz Łukowski

> Witam,
> czy przesadzenie węgierki ok 6-o letniej może sie powieść?

> Jak to zrobić skutecznie i kiedy?

(...)
Ktos tu kiedys napisal ze przesadzic mozna wszystko i w kazdym terminie.
Powodzenia
Tomek

Uwazam ze termin jesienny jest korzystniejszy ,gdyz przy sprzyjajacej
pogodzie drzewo zdazy odbudowac czesc korzeni,nalezy zaznaczyc kierunek
polnocny i tak ja posadzic jak rosla.Pociac dosc ostro lacznie z grubymi
galeziami,jesli zostana liscie to oberwac.
W przyszlym roku jesli bedzie probowala owocowac przerzedzic mocno zawiazki.
Niech rosnie w nowym miejscu.:-)
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

5. Data: 2001-09-20 05:17:09

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJOEEMCKAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]

> polnocny i tak ja posadzic jak rosla.Pociac dosc ostro lacznie z grubymi
> galeziami,jesli zostana liscie to oberwac.

Ciąć teraz jesienią ? Chyba na wiosnę?
Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2001-09-20 07:45:32

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

Sa rozne szkoly. Ja jestem zdania ze najlepiej po zbiorach czyli teraz.
Tomek

7. Data: 2001-09-20 10:44:59

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Pisałam o cięciu po przesadzeniu.
Najlepiej na wiosnę ciąć.
Jesienią sadzone - wiosną cięte. (kopczyk wokół)
Wiosną sadzone - cięte po posadzeniu. (niecka wokół)
Pozdrawiam Krycha

8. Data: 2001-09-20 16:57:30

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of krycha

Pisałam o cięciu po przesadzeniu.
Najlepiej na wiosnę ciąć.
Jesienią sadzone - wiosną cięte. (kopczyk wokół)
Wiosną sadzone - cięte po posadzeniu. (niecka wokół)
Pozdrawiam Krycha

Krysiu wywal ta stara literature :-))
Nie ma juz kopczykow i niecek tak jak nie ugniata sie ziemi wokol
posadzonego drzewa.Wiesz dlaczego !!! :-))
Obecnie nie ma obowiazujacych terminow ciecia ,przesadzilas ,potnij
,zasmaruj funabenem lub nie (rowniez rozne szkoly)
W tamtym roku przesadzalem 12 letnia magnolie kobus ,wiesz jakie magnolie sa
trudne w przesadzaniu,zrobilem z niej Magnolia kobus "Fastigiata" w tym roku
ma juz zawiazane paki na przyszly rok.

9. Data: 2001-09-21 05:26:47

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJGEFKCKAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]
>
> Krysiu wywal ta stara literature :-))
> Nie ma juz kopczykow i niecek tak jak nie ugniata sie ziemi wokol
> posadzonego drzewa.Wiesz dlaczego !!! :-))
Nie. Dlaczego?
Pozdrawiam Krycha.

10. Data: 2001-09-21 06:38:45

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Krysiu wywal ta stara literature :-))
> Nie ma juz kopczykow i niecek tak jak nie ugniata sie ziemi wokol
> posadzonego drzewa.Wiesz dlaczego !!! :-))

BTW
przy ugniataniu ziemi uszkadza sie drobne korzenie chlonne ktore
decyduja o sukcesie przesadzania.Lepiej jest utopic drzewo w wodzie
nastepnie wysciolkowac kora.

Tak naprawde wieksze drzewa o wysokosci ponad 3m winni przesadzac
specjalisci. Przed planowanym przesadzeniem nalezy odpowiednio przygotowac
drzewo, co pozniej ulatwi przyjecie na nowym stanowisku.

Jesienne targi ogrodnicze
co oznacza thuja columna SEC?
halo Lublin
zdjecia z Nieborowa.