Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)

21. Data: 2008-02-11 19:25:04

Temat: Re: Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> jak w tym kontekście postrzegasz przywódców religijnych - JP2 czy dalajlamę?

Tak jak napisałeś.
Jako przywódców religijnych martwiących się o dobro
firmy ...np. Kościół i wpływy polityczne.
Jestem przekonany, że od biskupa w górę nie ma nikogo
wierzącego w Trójcę. To biznes i aktorstwo. Małpi cyrk.

22. Data: 2008-02-11 20:02:19

Od: "j.obcy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał

> 1.Działaj zawsze dla dobra swojego gatunku. Ale o ile inny gatunek
> nie stanowi zagrożenia dla twojego ochraniaj go.

A cóż to jest ten nasz gatunek, jebane maupy
i tyle :o)

> 2.Wierz w takiego boga, który ci odpowiada.
> Możesz też nie wierzyć w żadnego.
> Państwo i rodzina powinny być neutralne światopoglądowo.

Brat, czyli państwo i rodzina
powinne być bez światopoglądu ? :o/

> 3.Bądź przyjazdy przyrodzie. Nie niszcz jej.
> Nie zabijaj żadnych żywych stworzeń bez potrzeby.

Czyli że do zjedzenia to wolno ? :o/
Ok., prawo modliszki, tj. silniejszego jest cool :o)
chyba ż ejesteśmy akurat słabsi :o(

> 4.Nie czyń drugiemu niczego, czego nie chciałbyś aby uczyniono tobie.

Zgoda, dewianci to w sumie garstka
w stosunku do miliardów :o)

> 5.Nie wierz w nic ślepo. Wiara bez dowodu jest grzechem.
> Poglądy zmieniaj zawsze, gdy fakty i nauka im przeczą.

No przynajmniej sie zainteresuj tymi faktami...
i wysłuchaj, co ludzie mają na ten temat do powiedzenia.

> 6.Nigdy nie sądź bez dowodu i wysłuchania wszystkich zainteresowanych.
> Odmawiaj osądu jeżeli czujesz się zaangażowany po którejś stronie.

No nie wiem, niby to poprawne,
ale czy byśmy chcieli, by nas oceniały maszyny ? :o/

> 7.Nie pozwalaj na żadną indoktrynację własnych dzieci -
> jak dorosną same określą swój światopogląd.

Niestety, ale poglądy rosną razem z ciałem...

> 8.Nie bądź pruderyjny w seksie i nie ograniczaj go.
> Chyba że może to doprowadzić do czyjejś krzywdy.
> Pozwól na to samo innym.
> Pamiętaj też, że prokreacja to nie zabawa.
> Tylko karaluchy lęgną się bez umiaru.

:o)

> 9.Nie dyskryminuj nikogo z powodu rasy, płci i poglądów,
> chyba że to poglądy naruszają, któreś z przykazań.

jeśli naruszają wolność, tj. prawo do życia w spokoju...
bez opłacania się z to komukolwiek w jakiejkolwiek formie.

> 10. Ceń szczególnie inaczej myślących - bo to oni tworzą postęp.
> ------------------

:o)

O ile chcą zachowywać prawa
istot dobrej woli do wolności.

> centurion => Jerzy Jaworski <Orion>
> "hominis est errare, insipientis in errore perseverare"
> http://centurion.xcx.pl/
> http://www.centurion.w8w.pl/
> "Błogosławieni niech będą ci wierni, którzy nie idą w niedzielę
> na zakupy."
> abp Stanisław Michalik
> Gazeta Wyborcza 8 czerwca 2007

Daj pokój, brat, to jakiś chory biedak...

zdar

j. obcy

23. Data: 2008-02-11 20:29:01

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j.obcy" <j...@g...pl> napisał w

> A cóż to jest ten nasz gatunek, jebane maupy
> i tyle :o)

Bez przesady. To małpy szkolone. Niektóre nawet religijne.
-------------------------

> Brat, czyli państwo i rodzina
> powinne być bez światopoglądu ? :o/

Nie bez, ale neutralne. Czyli religia (wiara) rozdzielona
od państwa. Ksiądz (dowolnej wiary) nie powinien mieć
wstępu do szkoły. A wiara urzędnika na jego czynności
służbowe.
-------------------------

> Czyli że do zjedzenia to wolno ? :o/
> Ok., prawo modliszki, tj. silniejszego jest cool :o)
> chyba ż ejesteśmy akurat słabsi :o(

Takie jest prawo przyrody. Silniejszy konsumuje słaszego.
Ale nie ma powodu by z tym przesadzać. Możesz zjeść
jajko nie musisz zabijać kury. Chyba, że ktoś wymyśli że
to aborcja na ptakach
--------------------------

> No przynajmniej sie zainteresuj tymi faktami...
> i wysłuchaj, co ludzie mają na ten temat do powiedzenia.

Możesz to rozwinać ?
-------------------------

> Niestety, ale poglądy rosną razem z ciałem...

Moim zdaniem to ciało rośnie z poglądami ...narzuconymi.
Pół biedy jeżeli tylko przez rodziców.
----------------------------

> Daj pokój, brat, to jakiś chory biedak...

To wyjątkowo zdrowy biedak.
On woli by zamiast w niedzielę na zakupy wierni jemu oddawali
ciężko zapracowane pieniądze.
Dlatego ja po zakupy teraz jeżdżę wyłącznie w niedzielę.
Pozdrowienia brat.
J.J

24. Data: 2008-02-11 20:53:52

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> Tak jak napisałeś.

ale ja nic nie napisałem?

> Jako przywódców religijnych martwiących się o dobro
> firmy ...np. Kościół i wpływy polityczne.

czyli - zasadniczo - kościół to coś na kształt korporacji?

> Jestem przekonany, że od biskupa w górę nie ma nikogo
> wierzącego w Trójcę. To biznes i aktorstwo. Małpi cyrk.

na czym rozkwitły twoje przekonania?

--
http://poczekalnia.patrz.pl
http://piosenka.noworoczna.patrz.pl/

Stirlitz, róż dópę!

25. Data: 2008-02-11 20:58:06

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> On woli by zamiast w niedzielę na zakupy wierni jemu oddawali
> ciężko zapracowane pieniądze.
> Dlatego ja po zakupy teraz jeżdżę wyłącznie w niedzielę.

rozumiem, że poprzednio jeździłeś i dawałeś na tacę?

26. Data: 2008-02-11 22:14:02

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem, że poprzednio jeździłeś i dawałeś na tacę?

Nie wiem jak na to wpadłeś, ale faktycznie byłem
tak głupi przed laty.

27. Data: 2008-02-11 22:20:49

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> Nie wiem jak na to wpadłeś, ale faktycznie byłem
> tak głupi przed laty.

dlaczego sądzisz, że to się zmieniło?

28. Data: 2008-02-11 22:46:30

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> Po pytaniach widzę, że bywaja głupsi.

nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi.
wyłuszczę:

jakie jest prawdopodobieństwo, że za kilka lat doznasz kolejnego
"oświecenia" i stwierdzisz: "ale byłem głupi przed laty"?

29. Data: 2008-02-11 22:47:20

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

30. Data: 2008-02-11 23:06:28

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyłuszczę:
>
> jakie jest prawdopodobieństwo, że za kilka lat doznasz kolejnego "oświecenia" i

Ujmę to tak.
Niektórzy nie mają wpływu na to jak zostali wychowani.
Dokładniej indoktrynowani od dzieciństwa. Jeżeli jednak ktoś nie
potrafi z tego wyrosnąć i za stwórcę Wszechświata uważa będąc
dorosłym ... jakiegoś dosiadacza osła to albo sam jest jakimś wiejskim
wikarym, albo może mu już tylko pomóc psychiatra.

Jak Spać 2h Dziennie I Nie Umrzeć?
WIOSNA
Ustawię czytnik i ...
Do tych rodzicow, ktorzy chca poprawic relacje z dziecmi
Że męsko?ć Jezusa potwierdzaj? Ľródła pozabiblijne - z pogańskimi wł?cznie.