Przeszczep watroby i konsekwencje

1. Data: 2006-04-10 05:43:14

Temat: Przeszczep watroby i konsekwencje
Od: "p_inkwi" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj chlopak ma bardzo zadka chorobe dziedziczna(choroba wilsona)
miedz odkladajaca sie w jego organizmie doprowadzila do calkowiteko
zniszczenia watroby... on ma dopiero 18 lat ktos moze pomyslec ze jest
silny mlody etc. ale to nie do konca prawda... jego watroba byla
niedorozwinieta, a teraz bez przeszczepu ma najwyzej 2 tyg. zycia,
watroba prawie calkowicie obumarla a dzialajacy jej fragment jest
wielkosci sliwki badz orzecha wloskiego...
chlopak ma bardzo zadka grupe krwi i lekarz powiedzial ze beda mu
szukac dawcy dzieciecego... <niewiem jak inaczej to nazwac...> jesli
nie umrze zadne dziecko z jego grupa krwi beda szukac wsrod doroslych,
jednak uprzedzili nas ze jesli nie znajda watroby kogos o tej samej
grupie krwi... to przeszczepia mu jakakolwiek....
czy w wypadku 2 istnieje szansa ze bedzie mogl miec drugi przeszczep???
przeciez z odpowiednia watroba jego szanse na normalne dlugie zycie nie
sa stuprocentowe...
z tego co mi wiadomo przy watrobie dawcy z inna grupa krwi przezycie 5
lat jest cudem...
ja sie nie znam ale jesli ktokolwiek by cos wiedzial na ten temat
bardzo prosze o inf.