Przewodnik po bylinach

1. Data: 2004-03-31 23:04:59

Temat: Przewodnik po bylinach
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki ogromnej pomocy Basi Kulesz, Wiesi Karpowicz i Janusza Czapskiego
przewodnik po roślinach na stronie naszej grupy stał się już prawdziwym
leksykonem :-)
35 byliny zostało już opisanych, łącznie ze sposobami rozmnażania.

http://ogrody.agrosan.pl/slownik.html

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

2. Data: 2004-03-31 23:55:09

Temat: Re: Przewodnik po bylinach
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> wrote in message
> [...]
> leksykonem :-)
> 35 byliny zostało już opisanych, łącznie ze sposobami rozmnażania.

Imponujace!

Znalazlem literowke, buk to Fagus.

Rdest to oczywiscie Polygonum; Bilderdykia to tylko jedna z kilku
nazw jednego z wielu rdestow:
http://gmr.landfood.unimelb.edu.au/Plantnames/Sortin
g/Polygonum.html

Proponuje dodac nazwy zwyczajowe:
lilak - bez,
powojnik - klematis,
robinia - akacja,
rozanecznik - rododendron,
surmia - katalpa.

Do leksykonu mozna oczywiscie jeszcze duzo dodac; mozesz na poczatek
dolozyc nazwy z mojego spisu:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/index.htm
i zapewne wielu grupowiczow tez dolozy nazw.

Opisy to oczywiscie wieksza robota.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-04-01 06:01:58

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski napisał:
> [...]
> leksykonem :-)
> 35 byliny zostało już opisanych, łącznie ze sposobami rozmnażania.

Gratuluję, mam nadzieję, ze będzie się rozroastać:)

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-04-01 06:14:57

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marta Góra

> Gratuluję, mam nadzieję, ze będzie się rozroastać:)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Co to za przewodnik, w którym brak Trillium.. i Cypripedium..
Ogród bez Trillium to nie ogród ...
Ogród Bez sterczyka to nie ogród...
:-) Bogusław

5. Data: 2004-04-01 06:40:16

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, poprawki będą naniesione :-)

6. Data: 2004-04-01 08:52:44

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote:

> [...]
>leksykonem :-)
>35 byliny zostało już opisanych, łącznie ze sposobami rozmnażania.

Jesteś pewny, że zdjęcie umieszczone jako krwawnik to naprawdę
krwawnik? Do tej pory uważałam za krwawnik zupełnie inną
roślinę, której zdjęcia nie mam, ale pierzaste liście i kwiaty zebrane
w baldachy.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2004-04-01 09:12:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> krwawnik? Do tej pory uważałam za krwawnik zupełnie inną
> roślinę, której zdjęcia nie mam, ale pierzaste liście i kwiaty zebrane

Krysiu, wszystko się zgadza, to Achillea ptarmica, czyli krwawnik kichawiec,
w pełnej odmianie (np. 'The Pearl', jeśli dobrze pamiętam). Fajnie się
zasusza wbrew pozorom. Jedna z moich pierwszych ogrodowych bylin, kupiona a
jakże na targu jako "gipsówka":-)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-04-01 09:37:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
>zasusza wbrew pozorom. Jedna z moich pierwszych ogrodowych bylin, kupiona a

To jeszcze powiedz, jak się nazywa to, co uważałam za krwawnik :-)

9. Data: 2004-04-01 09:40:56

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in news:406bd85f$1
@news.home.net.pl:

> [...]
> krwawnik? Do tej pory uważałam za krwawnik zupełnie inną
> roślinę, której zdjęcia nie mam, ale pierzaste liście i kwiaty zebrane

Kichawiec ma pojedyncze liscie, a odmiany pelnokwiatowe maja wlasnie
takie kwiaty. W naszych okolicach nazywa sie to 'perzyk', bo wlasnie tak
sie rozlazi, chcesz troche? :-)
Szkoda, ze na wiekszosci zdjec sa same kwiatki, bez pokroju rosliny.
Aha - cebulica na zdjeciu to S. sibirica, a nie S. bifolia.
Fajnie, ze takie cos powstaje, tylko czemu tak malo o gatunkach i
odmianach? Zwlaszcza jak sie skonfrontuje z paroma uprzywilejowanymi
rodzajami :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz.

10. Data: 2004-04-01 09:48:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze powiedz, jak się nazywa to, co uważałam za krwawnik :-)

Może być krwawnik wiązówkowaty vel talerzowaty (A.filipendulina)
http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/product/7758/
1- kwiaty zazwyczaj
żółte, albo A.millefolium, czyli pospolity w odmianach ogrodowych - wygląda
jak ten polny, tylko w kolorkach, częste róże, fiolety, miałam też beżowy i
ostroczerwony (zobacz
http://ridgwaydb.mobot.org/kemperweb/plantfinder/Pla
nt.asp?code=N710). No i
są jeszcze te małe (umbellata, kelleri i in.).

Pozdrawiam, Basia.

Jak ciac ligustr
Baaaardzo fajna strona
Mam ogrodek... i co dalej ?