Przycinanie sekwoi

1. Data: 2010-07-30 20:23:01

Temat: Przycinanie sekwoi
Od: Jarek <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam całkiem ładnie rosnącą metasekwoję chińską. Rośnie przepisowo ok 1m
rocznie, ale głównie w górę - tzn. długi chudy pień i trochę drobnych
gałązek.
Ostatnio słyszałem że jak się jej przytnie czubek, to będzie się
bardziej rozrastała na boki.
Ktoś ma jakieś doświadczenia ?

Jarek

2. Data: 2010-07-31 18:38:29

Temat: Re: Przycinanie sekwoi
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" ten JAREK?

> [...]
> gałązek.
> Ostatnio słyszałem że jak się jej przytnie czubek, to będzie się

Jarku, a było zostać przy kocie!

Generalnie to metasekwoja ma naturalny pokrój stożkowy. Tak jak nasze
świerki czy jodły. Przycięcie wierzchołka powoduje powstawanie specyficznych
"gniazd" - kilka głównych, najwyższych konarów rozrasta się mniej wiecej
równo na boki, aż któryś przejmie rolę przewodnika. Jest to nieestetyczne i
zazwyczaj wbrew intencjom właściciela, który wyobraża sobie, że drzewo
zacznie ślicznie pecznieć i zagęszczać się. Ja bym pozostawił drzewo w
spokoju, ale jesli już koniecznie musisz je przyciąć, to zetnij czubek z 1
m( w zal. od wysokości) i przytnij też górne boczne gałązki, tak aby nadać
drzewu naturalną formę.

Zdroofka Johnny

3. Data: 2010-07-31 19:01:49

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to zetnij czubek z 1 m( w zal. od wysokości) i przytnij też górne boczne
> gałązki, tak aby nadać drzewu naturalną formę.

Wiosną gdy wypuszcza nowe pędy przytnij 80%. Ograniczysz wzrost i zagęścisz
w ten sposób koronę bo zagęszczą się międzywęźla. Oczywiście tylko wtedy
jeśli będziesz tak postępowac co roku wiosną.

Pozdrawiam
skryba

grzyby gdzieś ruszyły?
Jak zabezpieczyć pomidory ?