Psychologia - zrób to sam

1. Data: 2001-01-11 08:40:55

Temat: Psychologia - zrób to sam
Od: "Lou" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Znikam, ale na koniec chciałbym podzielić się pewną refleksją na temat tej
grupy.
Wydaje mi się, że doradzanie, osobie która próbuje ratować dziewczynę
leczącą się z depresji kokainą, metod typu 'przytulić, pogadać'
jest igraniem z ludzkim życiem ...

PZDR
Lui

1. Data: 2001-01-12 13:14:09

Temat: Re: Psychologia - zrób to sam
Od: "Vesemir" <v...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

lou ujął pewną rzecz bardzo mądrze. Psycholog igra z ludzkim żyiem. Kto ma
prawo doradzać innym w ciężkich sytuacjach? Psycholog jest jak chirurg,
tylko że operuje trochę w ślepo bo psychiczne wnętrznści ludzi są bardzo
różne. Grzebiąc tak w mózgu innych może narobić wiele szkody! Az dziw ze
nikt nie pomysli ze psycholog jest niebezpieczny.

1. Data: 2001-01-12 14:10:04

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir wrote:

> [...]
> bo psychiczne wnętrznści ludzi są bardzo różne. Grzebiąc tak w mózgu
> innych może narobić wiele szkody! Az dziw ze nikt nie pomysli ze

I chirurg jest niebezpieczny, bo... zapomni wyjąć zegarka... :] i elektryk, bo...
uziemienia nie podłączy i... każdy inny...
Niebezpieczni są niekompetentni i nieodpowiedzialni amatorzy. Ale ich
łatwo unikać - wystarczy starannie wybierać sobie gabinety, które się
wybiera... i już. I broń Boże nie szukać profesjonalnej pomocy na grupie!
--
Dariusz Laskowski _ _ _
mailto:d...@p...pl | || | __ _ | |

1. Data: 2001-01-12 19:00:35

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vesemir" <v...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
Grzebiąc tak w mózgu innych może narobić wiele szkody! Az dziw ze
> nikt nie pomysli ze psycholog jest niebezpieczny.

Naturalnie. Ale literatura fachowa jest pełna doniesień o negatywnych
aspektach psychoterapii oraz błędach diagnostycznych. Zresztą życie też
bezpieczne nie jest.
Dorrit

1. Data: 2001-01-12 20:11:25

Od: "Vesemir" <v...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwo unikać - wystarczy starannie wybierać sobie gabinety, które się
> wybiera... i już. I broń Boże nie szukać profesjonalnej pomocy na grupie!

Tak, grupa nie jest zbyt doibrym miejscem na takie zreczy, zamiast wymieniac
przypadki itp. bawimy sie w leczenie tych mniej odwaznych nie potrafiacych
wybrac sie do profesjonalisty.

Legalizacja prostytucji.
prośba
"Za dobry"