Psychoterapia, szkoły

1. Data: 2000-09-18 22:03:26

Temat: Psychoterapia, szkoły
Od: Saanale <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Interesują mnie wszelkie uczelnie na terenie województwa łódzkiego, w
których można się nauczyć metod psychoterapii.
Z góry dziękuję,
saanale

1. Data: 2000-09-20 18:57:50

Temat: Re: Psychoterapia, szkoły
Od: "Lech M. Spaszewski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saanale napisał(a):

> Interesują mnie wszelkie uczelnie na terenie województwa łódzkiego, w
> których można się nauczyć metod psychoterapii.
> Z góry dziękuję,
> saanale

Wątpię czy nauczysz cię czegoś cennego na uczelni. Rozumien, że myślisz
o Uniwersytecie Łódzkim i innych szkołach tego typu. Skończyłem UŁ i
niestety zmarnowałen nieco czasu. Chętnie udostępnię Ci adresy osób do
których warto pójść, zadzwonić w celu nauczenia się zawodu psychologa -
praktyka. Spóbuj sprecyzować jakoś swoje oczekiwania. Pozdrawiam.
--
Lech M. Spaszewski
LMS

1. Data: 2000-09-21 09:54:35

Od: "kat19" <k...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Saanale <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:3...@p...fm...

--
Logitech Cordless Desktop iTouch? Za darmo ?!? http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-22 22:20:53

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech M. Spaszewski <r...@k...net.pl> w artykule
news:39C908AE.5FB3DF45@kki.net.pl pisze...

> Wątpię czy nauczysz cię czegoś cennego na uczelni.

Wiec zastanow sie jeszcze raz i nie wciskaj ludziom kitu.

> Skończyłem UŁ i
> niestety zmarnowałen nieco czasu.

No to trzeba bylo sie uczyc.

> Chętnie udostępnię Ci adresy osób do
> których warto pójść, zadzwonić w celu nauczenia się zawodu psychologa -
> praktyka.

I takie slowa w ustach psyhologa?!?! Psycholog - praktyk. Zalosne. Cos
krecisz stary, albo masz traumatyczne przezycia z czasow akademickich.
Czasem wiedza moze wydac sie zbyt teoretyczna, ale najpierw trzeba ja
posiasc, a potem dopiero, na jej podstawie praktykowac, nie na odwrot.
Pewnie, ze mozna nauczyc sie calkowac znajac jedynie wzory dla
poszczegolnych funkcji, ale o ile satnie sie to latwiejsze gdy pozna sie
dodatkowo pojecie sumy i granicy [mowie o c. ozn.].

Adresy osob... w celu... To tez jest dosc smieszne. Masz na mysli cos jakby
korepetycje?? Czy moze twierdzisz, ze wlasnie to ma zastapic uczelnie. Jesli
tak, to naprawde musialbys wiele podac tych nazwisk, bo jest przeciez wiele
specjalizacji na psychologii, prawda? Liczac wszystkie przedmioty... Pewnie
byloby ze 30 tych nazwisk, co nie? No moze troche przesadzilem, ale ponad 20
powinno chyba byc. Ile takie cos mogloby kosztowac? Moze sam sie na to
skusze...

A. S.

1. Data: 2000-09-25 20:19:05

Od: "Lech M. Spaszewski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paker napisał(a):

Wiec zastanow sie jeszcze raz i nie wciskaj ludziom kitu.

Zasasda jest tu (na grupie)chyba prosta:
Każdy z nas posiada swój punkt widzenia i może go prezentować. Możesz,
czemu się z przyjemnością poddam polemizować

Mam takie właśnie doświadczenia i tak je wspominam. Zgodzę się, że
wiedza teoretyczna jest niezbędna. Jednak zbyt wiele mam doświdczeń z
osobami, które bezpośrednio po uzyskanym dyplomie stają bezradnie przed
klientem i nie wiedzą co powiedzieć. Niestety wyuczone, empatyczne
"...mhm..." niewiele tu pomaga. Uwierz mi, znam nieco system kształcenia
w naszym kraju - psychologów w szczegolności. Ponadto zawód o którym
piszemy, wymaga od osób go wykonujących dojrzałości w kilku podstawowych
chociażby płaszczyznach. Myślę tu o relacjach z innymi osobomi - w tym z
partnerami zyciowymi; wyrobionego, stabilnego poczucia etyki zawodowej,
umiejętności radzenia sobie w sytuacjach pomagania "wogóle", pracy w
zespole (jeśli ktoś taki pracuje na tle jakiegoś zespołu)itp. Takiej
wiedzy nie wykłada się na uczelniach gdyż wśród wykładowców do rzadkości
należą osoby, które uprawiają ten zawód. Pomoc specjalistyczna poza
kilkoma renomowanymi ośrodkami w Polsce działa w dużym oderwaniu od
procesów naucznia a większość osób które ksztacą się często już w
trakcie studiów czyni to za własne pieniądze (często bardzo duże) i
właśnie w ośrodkach czy też miejscach, które przygotowują praktycznie do
pracy.

nauczenia się zawodu psychologa - praktyka.
---Potraktuj to proszę jako pewną grę słów. Nikt nie odpowiedzialny nie
nazwie kowala psychoterapeutą Przynajmniej do póki nie będzie pewien, że
może to uczynić. To temat zahaczający o etykę.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale przygotowywana jest obecnie
ustawa o zawodzie psychologa. Jest to związane także z planowanym
wejściem polski do UE. Tm jest dużo standardów, które są narzucone prze
unitów. Obecnie otrzymanie jakiejkolwiek poważnej licencji trenerskiej
jest związane z podstawowym wymogiem: ukończone dyplomem studia wyższe
kierunkowe gdo pracy z ludzmi oraz praktyka. Tu wależności albo
specjalizacje kliniczne (psychoterapia) albo medyczne (psychiatria). W
najlepszej sytuacj są tzw. trenerzy z rekomendowanej listy PTP gdyż w
celu uzyskania licencji mają oni ukończyć szkółkę trenerską, wykazaćsię
czynnymi doświadczeniami w pracy oraz poprowadzić pod niezależną
supeerwizją: trening i warsztat. w zależności kto jest tu superwizorem
ocenia on warunki brzegowe.

Czasem wiedza moze wydac sie zbyt teoretyczna, ale najpierw trzeba ją
posiasc, a potem dopiero, na jej podstawie praktykowac, nie na odwrot.
----OK, zgoda. Ale wielkorotnie coś robiłem a dopiero potem czytałem
książki na ten temat. Tak na przykład było z regresingiem, z którym
miałem krótki epizod.

Adresy osob... w celu... To tez jest dosc smieszne. Masz na mysli cos
jakby korepetycje??
---- Nie, pracę.

Czy moze twierdzisz, ze wlasnie to ma zastapic uczelnie.
---- Nie uzupełnić.

[...]
---- Wydaje mi się, że cechą dojrzałego pomagacza jest jasność w
umiejętności precyzowania swoich predyspozycji, ograniczeń i
preferencji. Najczęściej poszczególne osoby zajmują się wąskimi
fragmentami spektrum pomocy. Jeśli ktoś szuka sensu i priorytetów dla
siebie musi trochę poświęcić czasu. Mi zajęło to nico ponad 3 lata.
Jeśli ktoś wie czego chce, dzwoni do konkretnych drzwi. Czy widzisz coś
złego w tym aby mu je pokazać?

Ile takie cos mogloby kosztowac? Moze sam sie na to skusze...
----Chcesz? Zapraszam. Jest kilka miejsc gdzie potrzbują wolontariuszy:
chętnych, energicznych i pomysłowych.

Załączam pozdrowienia.

--
Lech M. Spaszewski
LMS

1. Data: 2000-09-29 11:13:16

Od: "Lech M. Spaszewski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie za listy na priv.
Chciałem sie zapytać na grupie - czy damy szansę poczytać innym naszą
korespondencję. Nie znam zwyczajów grupowiczów, a jak zdążyłem zauważyć,
jest tu niezwykle łatwo kogoś dotknąć niezręcznym sformułowaniem czy też
napisaniem czegoś w pośpiechu nieprzemyślanego. Napisz, co tym sadzisz ?

Ps.
To prawda, że myśli czasem szybciej przebiegają od samych palców. One
tylko nieporadnie próbują je wyrazić.

Lech M. Spaszewski
LMS
52-010 Wrocław
Opolska 77
(+48 71)341-67-48
(+48 607) 086098
http://free.ngo.pl/jupiter

1. Data: 2000-10-26 20:44:45

Od: "sssboa" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurde. Sztamka. Strzałeczka.
Absolutnie zgadzam się z tym co napisałeś.
Ale swoją drogą np. studia magisterskie nie są po to by uczyć zawodu, warto
na nie pójść z innych wzgledów.
boasss

trening Schultza
Re: Zmniejszenie buntu