Pszczoly

1. Data: 2001-02-03 01:28:03

Temat: Pszczoly
Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W bezposrednim sasiedztwie mojej dzialki
w jej najbardziej atrakcyjnym miejscu stawek na laczce
sasiad ma okolo 30 ulow wscieklych pszczol
:((((
Nie daje sie z nim uzgodnic zmiany lokalizacji pasieki
a te pszczoly sa naprawde wsciekle
i zadla wszystko co sie rusza w odleglosci nawet kilkunastu metrow od uli
:)
Czy jest jakis sposob aby
hehe: zniechecic pszczoly od latania po moim
tzn jakies rosliny na obrzezu dzialki
:)
z pozdrowieniami
_hehehe

2. Data: 2001-02-03 15:36:22

Temat: Re: Pszczoly
Od: "V&B" <w...@d...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może po kolei:
- 30 to jest uli
- puki co odstraszacza nie znam ale poszukam co pisza
- generalnie jak sie zrobi zasłonę - rzad wysokich krzakow co szybko rosna
to one beda wzlatywac wysoko i potem malo ktora zleci na dol
- wsciekliwosc pszczol zalezy od rodziny - pszczelarze staraja sie zeby miec
jaknajmniej wsciekle bo to im tez przeszkadza - mozna doradzic pszczelarzowi
aby zamowil sobie rasowe matki - bedzie i wiecej miodu i spokojniej
- a moze te pszczoly wcale nie sa wsciekle - jak czesto zdaza sie uzadlenie?
- pogoda i pozytek maja znaczenie - przed burza nie polecam wylegiwania sie
na ich drodze a jak brak w lecie kwiatow z nektarem to tez sa zle bo sie
nudza. (najgorsze efekty sa w poblizu pol gryczanych - dostaja szalu bo
gryka pachnie niesamowicie ale juz wczesnym przedpoludniem zamyka kwiaty i
pszczolki nie moga sie dostac do nektaru)
- trzeba nauczyc sie ruszac - jak podlatuje pszczolka i chce popatrzyc do
uszka lub oczka - to nie machac rekami (ZABRONIONE!) tylko przeczekac lub
usunac sie w cien.
- pszczoly nie lubia mocnych zapachow niekwiatowych - nieperfumowac sie do
ogrodka, no ale myc bo potu tez nie lubia.
- pomocna moze byc melisa - pszczoly ja lubia i lagodnieja przy niej - mozna
sie omiesc takim zielem delikatnie i agresja powinna zmalec - tylko
mankamentem moze byc to ze zapach bedzie je rowniez zachecal do odwiedzin
(no ale w pokojowym nastroju wiec nie machac na nie rekami)- melisa rosnie
szybko i sie sama rozsiewa zapach jest mily (delikatna mieszanka geranium i
miety) a herbatka jest tez uspokajajaca dla ludzi
- tak w ogole to uzadlenie pszczoly jest zdrowe

Pozdrawiam

Boguslaw

zapraszam na stronę www
Re: Do znudzenia o winoroślach