Pytanie - brodawki w nosie ???

1. Data: 2002-12-23 13:27:08

Temat: Pytanie - brodawki w nosie ???
Od: Robert Worec <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

jak si? nazywaj? receptory odpowiedzialne za to, iz czlowiek czuje zapachy;
te od smaku to sa kubki smakowe i znajduja sie w jamie ustnej a te od
zapachow???

Rob

2. Data: 2002-12-23 14:34:10

Temat: Re: Pytanie - brodawki w nosie ???
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Worec <R...@w...pl> napisał/a

> jak si? nazywaj? receptory odpowiedzialne za to, iz czlowiek czuje
> zapachy; te od smaku to sa kubki smakowe i znajduja sie w jamie ustnej
> a te od zapachow???

Od zapachów jest nabłonek błony śluzowej okolicy węchowej, składający się z
komórek zmysłowych węchowych, komórek podporowych i gruczołów węchowych.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

3. Data: 2002-12-23 15:35:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Dec 2002, Robert Worec wrote:

> jak si? nazywaj? receptory odpowiedzialne za to, iz czlowiek czuje zapachy;
> te od smaku to sa kubki smakowe i znajduja sie w jamie ustnej a te od
> zapachow???

ha, ha tu jest ciekawe poniewaz sa to nitki wechowe polaczone z kora
wechowa tzw. dawna. Kora mozgu u wiekszosci plazow, gadow czy nawet ptakow
i czesci ssakow sluzy przede wszystkim jako narzad wechu. Dopiero
naczelne nauczyly sie uzywac kory do innych celow.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-12-23 18:34:01

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

23 Dec 2002 13:27:08 GMT,Robert Worec, napisał/a:

> Witajcie,

> jak si? nazywaj? receptory odpowiedzialne za to, iz czlowiek czuje zapachy;
> te od smaku to sa kubki smakowe i znajduja sie w jamie ustnej a te od
> zapachow???

W nosie?

--
Życzę Zdrowych i Wesołych Świąt