Pytanie do okulistów :-)

1. Data: 2007-05-06 12:52:45

Temat: Pytanie do okulistów :-)
Od: "Ka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Jestem w okrutnej rozterce.Córka lat 15 zaczęla uskarżać się po dłuższym
czytaniu lub siedzeniu przy monitorze komputera na pieczenie,łzawienie oczu
i zamazywanie czytanego tekstu.Wybrałysmy się do okulisty,została dokładnie
zbadana,miala zakrapiane oczy .Werdykt był taki ,ze w zasadzie wada jaką
stwierdzono nie kwalifikuje się do noszenia okularów (niewielki astygmatyzm)
ale jako ze to okres dojrzewania i te wspomniane wyżej
dolegliwości -dostałysmy receptę na okulary -oba szkła minus 0.25 do
bliży,uzywane maja byc tylko do czytania i w szkole. Jakieś licho mnie
podkorciło i by wyrobic okulary wybrałam sie do salonu Fielmann .Co prawda
nie mają oni żadnej umowy z NFZ ale pokazałam recepte i poprosiłam o zgodne
z nią okulary.Pani recepte skrytykowąła,ze to chyba tylko do czytania
tablicy z daleka i ze nie widzi tutaj nic co korygowac mogłoby wspomniany
przez mnie astygmatyzm.Zbadano mi dziecko jeszcze raz na komputerze i w
gabinecie długo dobierano szkła i dostałam zlecenie na takie okulary
oko prawe cylinder minus 0.75 ,pryzma 168
oko lewe sfera + 0.5 ,cylinder minus 0.75 ,pryzma 13
Okulary dziecko miałoby nosic cały czas.Ponoć okulisci boją sie cylindrów a
one potrafią skorygowac astygmatyzm-tak usłyszałam.No i że astygmatyzm córki
nie jest wcale taki malutki.
I co ja mam teraz począc? Maszerowac do 3 okulisty ? Wyrabiac dziecku
okulary z pierwszej recepty czy słuchac optyków z Fielmanna? Dlaczego te
dwie diagnozy róznią sie tak znacząco ? Prawdę mówiac powaznie zastanawiam
się nad wizytą u kolejnego okulisty ale trochę mam stracha ,ze dostane
kolejną receptę rózniącą sie od poprzednich .

Pozdrawiam
Kama

2. Data: 2007-05-06 20:43:36

Temat: Re: Pytanie do okulistów :-)
Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam !
>
> Jestem w okrutnej rozterce.Córka lat 15 zaczęla uskarżać się po dłuższym
> czytaniu lub siedzeniu przy monitorze komputera na pieczenie,łzawienie
> oczu i zamazywanie czytanego tekstu.

Witaj

W pierwszej kolejności sprawdź na jakim odświeżaniu pracuje monitor córki.
Ustawienie za niskiej częstotliwości odświeżania monitora prowadzi tak jak
napisałaś do łzawienia i pieczenia oczu.
Jak sie na tym nie znasz poproś kogoś aby to sprawdzili ewentualnie ustawił.

Pozdrawiam
Cancer

3. Data: 2007-05-06 22:08:47

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Ka wrote:
> Witam !
>
> Jestem w okrutnej rozterce.Córka lat 15 zaczęla uskarżać się po

a jak corka widzi w korekcji? Ma dopiero 15lat, mialem tyle samo astygmatyzmu
wtedy :> Oko niestety moze sie popsuc i pewnie tak bedzie (nie kraczmy jednak)
pozniej tez bo rosnie do wieku 25lat :/
Badania najlepsze sa na zakropionych zrenicach, poszukaj posty Causa. Zle
dobrane cylindry, za mocne, na 100% spowoduja ze widzi zle i jest jej nie
dobrze. Sama nic nie komentuje?

4. Data: 2007-05-07 15:08:36

Od: "Ka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cancer" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
> napisałaś do łzawienia i pieczenia oczu.
> Jak sie na tym nie znasz poproś kogoś aby to sprawdzili ewentualnie

Witaj :-)

No faktycznie nie znam się zbyt dobrze ,ale jakos w końcu sprawdziłam ,ze
częstotliwość odświezania ekranu u mnie to 75 Hz czyli najwyższa
możliwa.Monitor to LG Flatron L1919S.Czy może taka pozostać? Reszta rodziny
nie uskarża się póki co .
Pozdrawiam
Kama

5. Data: 2007-05-07 15:20:21

Od: "Ka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
> dobrane cylindry, za mocne, na 100% spowoduja ze widzi zle i jest jej nie

Może faktycznie nie kraczmy ;-)
Na razie wstrzymałam sie z wyrabianiem okularów bo trochę mam teraz stracha
,że jej w jakis sposób zaszkodzę.Twierdzi ,ze w tych które dobrała jej pani
optyk widziala wyświetlane na ścianie cyferki o wiele lepiej niż bez
szkiełek.No ale tak samo twierdziła,gdy pani okulistka dobrała jej minus
0.25 z tym że nie cylindry .I bądź tu teraz czlowieku mądry :/ Zdaję sobie
sprawę ,ze najlepsze są badania na zakropionych źrenicach i pewnie udam się
do jeszcze jednego okulisty i pokażę mu oba wyniki badania ,może rozwieje
moje wątpliwości .
Tak po cichu liczę,ze Casus znajdzie chwilkę i cos mi doradzi ,poszperam też
w archiwum.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Kama

6. Data: 2007-05-07 15:36:26

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ka"

> [...]
> częstotliwość odświezania ekranu u mnie to 75 Hz czyli najwyższa
> możliwa.Monitor to LG Flatron L1919S.Czy może taka pozostać? Reszta

Ten monitor to monitor LCD wiec nie będzie w nim odświeżania raczej
większego jak podałaś, czyli te 75 Hz.
Wiec musi tak pozostać.
Piszesz, ze inni domownicy korzystający z tego monitora sie nie skarżą, ale
to zależy co robi na Compie córka, a co np. dorosły człowiek.
Dzieci przeważnie grają w gry, i wtedy w grze odświeżanie monitora może być
inaczej ustawione, jak na pulpicie wtedy kiedy korzysta sie z przeglądarki
internetowej.
Oczywiście wcale nie musi być tak jak napisałem, to tylko moje sugestie.

Pozdrawiam serdecznie
Cancer

7. Data: 2007-05-07 20:56:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozwieje moje wątpliwości .
> Tak po cichu liczę,ze Casus znajdzie chwilkę i cos mi doradzi ,poszperam

hmmm....nawet nie mozna na kilka dni na wypoczynek pojechac:-)))))

ok, po kolei: jezeli jest astygmatyzm, to korekcja do noszenia na stale.
Zapisywanie minusowych cylindrow i zalecanie jedynie do pracy z bliska to
bzdura i samobojstwo dla oczu. Inaczej, gdy uzywa sie tych minusowych
cylindrow na stale - wtedy do komputera oczywiscie, natomiast czytac mozna
bez korekcji. Tu zachodzi pytanie, czy badanie, ktore wykazalo minusowy
astygmatyzm bylo wykonane po porazeniu akomodacji (rozszerzenie zrenic)?
Jezeli nie, to wynik nalezy zdecydowanie odrzucic. To samo z reszta dotyczy
badania drugiego. Tak wiec, jezeli zaden z lekarzy nie zapisal korekcji po
prawidlowo przeprowadzonej diagnostyce - nalezy pojsc na 3 badanie. Zgadzam
sie natomiast z twierdzeniem okulisty z drugiego badania - korekcja powinna
byc noszona na stale.

Na marginesie - czasami duzy wysilek wzrokowy (komputer, czytanie) w okresie
np matury, egzaminow, konca roku szkolnego - wywoluje "pozorna" wade wzroku.
Czasami zalecam najpierw krople nawilzajace - bardzo czesto (4-6x/dz) a
diagnostyke ustalam na ok. 2-3 tygodnie po skonczeniu okresu wzmozonego
wysilku wzrokowego - z doswiadczenia wlasnego - ponad 50% mlodych pacjentow,
u ktorych diagnozowalem bardzo niewielki astygmatyzm lub inna wade wzroku,
po odpoczynku praktycznie jej nie miala.

pozdr.

casus (wypoczety?:-)))) )

8. Data: 2007-05-08 06:56:12

Od: Piotr Tajduś <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cancer napisał(a):

> Ten monitor to monitor LCD wiec nie będzie w nim odświeżania raczej
> większego jak podałaś, czyli te 75 Hz.
> Wiec musi tak pozostać.

W przypadku LCD odświeżanie nie ma większego znaczenia, jako że mamy tu
matryce z ciekłego kryształu podświetlaną od spodu jednostajnym światłem
i niezależnie od odswieżania obraz nie będzie "mrugał", przy monitorze
kineskopowym mamy do czynienia z plamką świetlna - każde wyświetlenie
ekranu jest swego rodzaju błyskiem i tutaj przy mniejszym odświeżaniu
możemy mieć taki efekt jak pisałeś wcześniej. Co do problemów z oczami
od monitora... to o ile wiem część osób przestaje mrugać gapiąc się w
monitor co prowadzi do wysychania oka i stad te podrażnienia, niektórym
znajomym pomagają krople do oczu...

Piotr Tajduś

Przedawkowanie vit A+E
Refundacja Clopidogrelum.