Pytanie do speca od pieczenia chleba

1. Data: 2011-10-21 11:57:25

Temat: Pytanie do speca od pieczenia chleba
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pewien kłopot z chlebem żytnim. Otóż góra chleba zapada się mniej
więcej po 5-10 minutach od momentu rozpoczęcia pieczenia chleba. Chleb robi
się wklęsły u góry. Jest bardzo smaczny lecz tylko estetyka szwankuje.
Przypadkiem udało mi się raz doprowadzić do sytuacji, w której wyszedł
idealnie lecz było to skutkiem jakiegoś niedopatrzenia więc ciężko mi
odtworzyć procedurę. Szczerze mówiąc nie wiem jak gęste ciasto powinno być
aby szacować właściwą ilość składników. Otóż na 800g chleba stosuję:

30g namoczonego siemienia lnianego (100g po namoczeniu)
zakwas (225g mąki 720 i 225g wody)
mąka żytnia 720 - 350g
woda (z solą) 200g

Chleb wyrasata 1h 40min zwiększając swoją objętość ok 3x

Ciasto jest bardzo gęste - gdy wyjmuję mieszadło z miksera, to całość
ciasta oblepia mieszadło (haki) i nie spada.

2. Data: 2011-10-24 18:31:05

Temat: Re: Pytanie do speca od pieczenia chleba
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem przyczynę - wątek zdezaktualizował się :-)

3. Data: 2012-07-06 18:59:19

Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłem przyczynę - wątek zdezaktualizował się :-)

To moze uswiadomisz innych

Fantom

4. Data: 2012-07-08 20:34:24

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Jul 2012 20:59:19 +0200, Fantom napisał(a):

> To moze uswiadomisz innych

Uzupałniam więc obserwacje. Z niedowierzaniem stwierdziłem, że od mąki
zależy aż tyle. Kupiłem mąkę z innego źródła i jest ok. Okazuje się, że
poprzednie źródło ma niestabilną jakość mąki. Z jednej serii chleb udaje
się a z innej nie ma szans.

Czego mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?
Co pić aby się nie otruć?
Czy na deficycie kalorycznym mozna budować masę?
Jak zakwalifikowac samotny baobab z wyspy Penang - jako dowód klamania czy tez tylko dowód ignorancji mnopolistycznej nauki?