Pytanie dotyczace WIRUSOW.

1. Data: 2000-05-21 17:52:31

Temat: Pytanie dotyczace WIRUSOW.
Od: "Patricia Bauer" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczace wirusow mianowicie:
Czy w przypadku zarazenia sie wirusem (np. takim ktory powoduje wirusowe
zapalenie spojowek u czlowieka) jest mozliwe ponowne zainfekowanie organizmu
tym samym rodzajem wirusa czy organizm juz do konca zycia bedzie na niego
uodporniony?

Moj emial: p...@f...onet.pl

2. Data: 2000-05-22 06:30:29

Temat: Re: Pytanie dotyczace WIRUSOW i inne
Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji, czy to prawda, że w trakcie trwania jednej infekcji wirusowej,
nie można złapać drugiej. Podobno organizm wytwarza jakiś związek (hormon?),
który skutecznie zapobiega infekcjom innymi wirusami. Wynikało by z tego, że
jeżeli ktoś złapie zwykły katar, to nie zarazi się grypą, lub żółtaczką?
Jacenty

3. Data: 2000-05-22 08:56:21

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeżeli ktoś złapie zwykły katar, to nie zarazi się grypą, lub żółtaczką?
Do pewnego stopnia odpornośc p-wirosuwa się zwiększa; IMHO na pewno nie
nadaje się to do zastosowań praktycznych. Zjawisko nazywa się
interferencją, a mediatory to znane z _prasy_ interferony.

Krzysiek Okon, MD

Kursy przygotowawcze
paroxetyna
Gruzlica i szczepionka BCG