Pytanie o awans na nauczyciela mianowanego

1. Data: 2003-02-15 18:37:29

Temat: Pytanie o awans na nauczyciela mianowanego
Od: "wierzba" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow,
Moze ktos udzieli mi informacji na temat awansu nauczyciela (ew. prosze o
jakies odnosniki). Konkretnie chodzi mi o:
1. Czy w przypadku niezdania egzaminu na nauczyciela mianowanego musze w
roku kolejnym rozpoczynac staz po raz drugi?
2. Jesli nie zdam egzaminu na mianowanego i zrobie sobie przerwe w pracy w
szkole to czy po kilku latach moge robic ten awans?
Pzdr
wierzba

2. Data: 2003-02-15 19:25:23

Temat: Re: Pytanie o awans na nauczyciela mianowanego
Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wierzba" <w...@c...pl> napisał w wiadomości

->FAQ grupy
--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

3. Data: 2003-02-15 20:28:45

Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wierzba" <w...@c...pl> pisze:

> [...]
> 1. Czy w przypadku niezdania egzaminu na nauczyciela mianowanego musze w
> roku kolejnym rozpoczynac staz po raz drugi?

Nie musisz.

KN
Rozdział 3a
Awans zawodowy nauczycieli

8. Nauczyciel, który nie uzyskał akceptacji lub nie zdał egzaminu
odpowiednio przed komisjami, o których mowa w ust. 1-3, może ponownie złożyć
wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego po
odbyciu, na wniosek nauczyciela i za zgodą dyrektora szkoły, dodatkowego
stażu w wymiarze 9 miesięcy, z tym że:

1) nauczyciel stażysta i nauczyciel kontraktowy mogą przystąpić ponownie
odpowiednio do rozmowy z komisją kwalifikacyjną lub do egzaminu przed
komisją egzaminacyjną tylko jeden raz w danej szkole,

> 2. Jesli nie zdam egzaminu na mianowanego i zrobie sobie przerwe w pracy w
> szkole to czy po kilku latach moge robic ten awans?

O jakiej przerwie mówisz?

Rozdział 4
Nawiązanie, zmiana i rozwiązanie stosunku pracy

4. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie
umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, zzastrzeżeniem ust. 7.

4a. W przypadku nieuzyskania przez nauczyciela kontraktowego w ciągu 4 lat
od dnia zatrudnienia w danej szkole stopnia nauczyciela mianowanego stosunek
pracy:

1) z nauczycielami zatrudnionymi w szkołach, w których w organizacji pracy
przewidziano ferie, wygasa z końcem roku szkolnego,
2) z nauczycielami zatrudnionymi w szkołach, w których w organizacji pracy
nie przewidziano ferii, wygasa z końcem roku kalendarzowego.

http://prawo.vulcan.pl/przegladarka.asp?qdatprz=15-0
2-2003&qindrodzaj=1&qind
id=150

Lamia