Pytanie o lilak

1. Data: 2000-09-06 12:37:06

Temat: Pytanie o lilak
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chciałam się już podłączać pod poprzedni wątek, ale dlaczego lilak
Meyera uważa się za delikatny?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2000-09-06 18:06:09

Temat: Re: Pytanie o lilak
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8p5ds0$ces$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Nie chciałam się już podłączać pod poprzedni wątek, ale dlaczego lilak
> Meyera uważa się za delikatny?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ta delikatność była w kontekście żywopłotu. I jest to moja opinia.
Lilak Meyera przyjmuję naturalną formę kulistą a w żywopłocie zwłaszcza w
wieku szczenięcym krzaczek będzie zdeformowany gdy obok będą bardziej
ekspansywne rośliny. Jakoś nie za bardzo widzę tą roślinkę formowaną przez
przycinanie czy też przyduszaną przez sąsiadujące rośliny.

Roślinka podobno jest mrozoodporna. Pisze podobno bowiem sadzonka, którą
otrzymałem od Bogdana ( wielkie dzięki ) nie miała jeszcze szans zmierzenia
się z mrozem.

Ufam, że z tegorocznej próby wyjdzie zwycięsko.
Sadźmy lilaki . W ogrodzie botanicznym w Warszawie jest aleja skomponowana
z różnobarwnych lilaków. Jedna z ładniejszych.
Wrzesień jest dobrym miesiącem do nasadzeń.
Uszanowanie
Jacek

Polecam żywopłot z ketmii syryjskiej ( Hibiscus syriacus)

3. Data: 2000-09-06 20:39:20

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
"Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> wrote in message

> Polecam żywopłot z ketmii syryjskiej ( Hibiscus syriacus)

Ketmia pięknie kwitnie , ale czy nie wymarznie?
Jedna z moich wysadzona na odsłoniętym stanowisku , mimo okrycia , wymarzła.
Odbiła co prawda od korzeni , ale dosyć późno i w tym roku nie kwitnie.
Pozdro,
Kronopio
ICQ 82543201

4. Data: 2000-09-07 03:41:08

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:8p6817$ppf$1@news.tpi.pl...
> Roślinka podobno jest mrozoodporna.

Jest całkowicie mrozoodporna w warunkach Polski, czego nie można powiedzieć
o ketmii. Tej nie
polecam.

>Pisze podobno bowiem sadzonka, którą
> otrzymałem od Bogdana

Kto to jest Bogdan?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

5. Data: 2000-09-07 08:02:29

Temat: Odp: Pytanie o lilak
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8p6817$ppf$...@n...tpi.pl...

> [...]

> ekspansywne rośliny. Jakoś nie za bardzo widzę tą roślinkę formowaną przez
> przycinanie czy też przyduszaną przez sąsiadujące rośliny.

Widziałam kiedyś zdjęcie żywopłotu właśnie z lilaka Meyera. W trakcie
kwitnienia wyglądał oszałamiająco. Ale na zdjęciu deformacji oczywiście nie
widać:)

> Roślinka podobno jest mrozoodporna. Pisze podobno bowiem sadzonka, którą
> otrzymałem od Bogdana ( wielkie dzięki ) nie miała jeszcze szans
zmierzenia
> się z mrozem.

Na Górnym Śląsku jest mrozoodporna całkowicie.

> Wrzesień jest dobrym miesiącem do nasadzeń.

Przypomniałeś mi o lilaku drobnolistnym. Jak znajdę, to posadzę:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-09-07 08:04:45

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio <c...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8p6a51$rk$...@n...tpi.pl...

> [...]
wymarzła.
> Odbiła co prawda od korzeni , ale dosyć późno i w tym roku nie kwitnie.

Odsłoniętych stanowisk nie lubi. Przesadź na inne miejsce, jeśli przemarzała
zeszłej zimy, która była stosunkowo łagodna, to w tym roku w ogóle nie ma
szans. Kopczyk z ziemi to też nie jest zły pomysł. Zmobilizuj się, w Dębie
pięknie kwitły!

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-09-07 13:40:34

Temat: Re: Zywoploty
Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem od dluzszego czasu czytelnikiem grupy, chcialabym sie przedstawic
- Ania.
Bardzo mnie interesuja wiadomosci, pytania zawarte tu czesto gesto w
formie bardzo humorystycznej aczkolwiek swiadcza o "znajomosci tematu '
i wielkim zamilowamiu do ogrodow. Ja w najblizszym czasie musze poracowac
nad wygladem mojego ogrodu - sadzenie roslin, drzewek nawodnienie - i tu
pytanie jakie ?.
Juz troche zaczelam 10 m. rzad skyrocket'ow aby zaslonic szope sasiadow.
Acha posadzilam tezod strony poludniowej magnolie ale zdeptal mi ja pies -
na szczescie odrasta. I tu stop co dalej ?
interesuja mnie zywoploty zimozielone ladne waskie (waska i dluga dzialka
) latwo dajace sie formowac i wysokie do ok. 1.5- 1.8. Moga to byc iglaki
np - tylko jakie - najlepiej gdyby mialy w przekroju ok. 60- 80 cm
Prosze o informacje na ten temat
Z gory dziekuje
Ania B
PS. poradzcie kiedy i jak rozmnozyc jasminowca i bez ( od mojej
tesciowej) czy odkopac kawalek krzewu i wsadzic

8. Data: 2000-09-08 19:37:20

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aniab wrote:
> interesuja mnie zywoploty zimozielone ladne waskie (waska i dluga dzialka
> ) latwo dajace sie formowac i wysokie do ok. 1.5- 1.8. Moga to byc iglaki
> np - tylko jakie - najlepiej gdyby mialy w przekroju ok. 60- 80 cm

Tu cisnie sie na palce: Thuja xplicatoides 'Smaragd' - ale nie sadz
tego! Wszedzie ich pelno - zero oryginalnosci.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

9. Data: 2000-09-11 07:49:37

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba <k...@g...pl> wrote in message

> Tu cisnie sie na palce: Thuja xplicatoides 'Smaragd' - ale nie sadz
> tego! Wszedzie ich pelno - zero oryginalnosci.

Nie badz taki, nie odradzaj. Mimo, ze jest to obecnie nadmiernie czesto
sadzona tuja, jest ladna.
Uswiadomilem sobie, ze tak naprawde, to brakuje odwagi wsrod projektantow w
dziedzinie zywoplotow. Widzialem tylko jeden np. zywoplot ze zlocistych tui
(wymyslony i posadzony do tego przez AO, brak zywoplotow z roslin innych niz
tuje i ligustr.

Wracajac do tematu, nawezszy zywoplot mozna uzyskac ze Skyrocketow lub Blue
Arrow (ze spotykanych czesto w handlu), nalezy go tylko gesciutko pasadzic i
od dziecka ciac - wtedy sie mocna chwieja na wietrze i moim zdaniem nie
wyglada to dobrze.

Pozdrawiam
AO

Cendradenia