Pytanie o "moralność" wypowiedzi

351. Data: 2009-09-11 20:57:04

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:h8ed1o$n5v$5@nemesis.news.neostrada.pl...

> Nie mówiliśmy o zwyczajach tylko o " (...)Aby poczuć- należy na jakiś
> czas wyłączyć myślenie. Po prostu- czuć. Człowiek bardzo inteligentny
> często nie wie, że w ogóle można nie myśleć o niczym- np po prostu
> poczuć się z sobą samym, ze swoim ciałem, posłuchać, co ono ma nam do
> powiedzenia"

> no i?.....

Kobieta, która krzyczy podczas porodu robi dokładnie to co czuje jej
ciało. Jej ciało krzyczy z bólu, ona także. Kultura danego kraju nie ma
z tym nic wspólnego, chyba że jest się wysoko urodzoną szlachcianką i
zamiast poddać się uczuciom, myśli się o tym, jak to będzie wyglądać, w
końcu to taka mała etiuda na potrzeby publiczności.
--

Paulinka

352. Data: 2009-09-11 21:16:03

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Stajesz na brzegu morza i widzisz ogrom wód po horyzont.
> Przestajesz na chwilę myśleć tylko chłoniesz swoją mizerność
> wobec bezmiaru wszechświata.
> Wiatr owiewa twarz, Słońce przypieka policzki, a Ty stoisz boso
> na piasku, na którym być może setki osób robiło wcześniej to samo.

Ale jak masz wysokie IQ to nie chłoniesz :-)

Stalker

353. Data: 2009-09-11 21:21:52

Od: "Robakks" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

C5%BCe...%29

> Pięknie to napisałeś. Tylko weź nie porównuj wizyty co niedzielę w
> Kościele z takim przeżyciem. XL napisała, że jak ma gości to czasem do
> kościoła chodzi na wieczorną mszę, czyli odwala zaplanowany rytuał. Nie
> stoi tam z otwarta buzią pod ogromem tego, co na nią właśnie spływa.
> IMO teraz na potrzeby dyskusji robicie z tego szopkę. Ja rozumiem, że
> będąc pośród tłumu w czasie ważnego, mądrego kazania można poczuć coś
> wyjątkowego, że sakramenty robią wyjątkowe wrażenie.
> Każda Msza Święta wywołuje u Ciebie taki euforyczny stan?

> [...]

Chiron napisał: "Aby poczuć- należy na jakiś czas wyłączyć myślenie."
Stalker dał do zrozumienia, że nie wie co to znaczy wyłączyć myślenie.
Ja podałem przykład traumy podczas której się nie myśli,
a Ty Paulinko pytasz mnie: "jak włączyć myślenie?"
Tak? :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

354. Data: 2009-09-11 21:29:36

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Ale jak masz wysokie IQ to nie chłoniesz :-)
>
> Stalker

:-)
Ano właśnie... by chłonąć nie wystarczy inteligencja.
Konieczny jest intelekt.
Pralka automatyczna jest inteligentna, ale czy coś chłonie
po wyłączeniu myślenia? ;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

355. Data: 2009-09-11 21:37:11

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:
> [...]
> Ja podałem przykład traumy podczas której się nie myśli,
> a Ty Paulinko pytasz mnie: "jak włączyć myślenie?"

Ja Ciebie pytam o małą, prostą rzecz, a mianowicie:
Każda Msza Święta wywołuje u Ciebie taki euforyczny stan?
--

Paulinka trudno jestem drobiazgowa i konkretna

356. Data: 2009-09-11 21:38:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> ale w mojej opinii i z mojej obserwacji świata i ludzi wnioskuję, że
> wysokie IQ jest natępstwem braku tego 'czucia' o którym mowa, a więc
> sądzę, że jest odwrotnie niż piszesz:
> Nie IQ ogranicza dostęp do sfery uczuć, ale nieczułość emocjonalna
> skutkuje ucieczką w sferę rozumu.
> Tłumaczę to sobie tak:
> Osoby niewidome mają na ogół znakomity słuch - jeden organ
> zajmuje miejsce dwóch.
> Analigicznie u osób pozbawionych 'czucia' rozum pracuje za dwa. :-)

Ładne :-) To teraz ja:

W mojej opinii i z mojej obserwacji świata i ludzi wnioskuję, że wysokie
IQ jest dodatkowym "zmysłem" pozwalającym chłodnym "trzecim okiem"
spojrzeć na sferę uczuć. Wyrwać się z jej obezwładniających objęć.
Strefa rozumu pozwala dzięki temu zauważyć techniki manipulacji czy
perswazji rządzące sferą uczuć i dzięki temu wyrobić sobie odpowiednie
mechanizmy obronne. Tak, wysokie IQ ogranicza dostęp do sfery uczuć, ale
nie w sensie tego, że IQ nie pozwala odczuwać, tylko w sensie odporności
na nadużycia.
Tłumaczę to sobie tak: Osoby niewidome polegają np. na słuchu bo nie są
w stanie nic zobaczyć, dopiero człowiek z oczami, czyli wysokim IQ jest
w stanie, nomen omen, spojrzeć na ślepców* z innego punktu widzenia :-)

I jak? :-)

Stalker

* Nawiązując do historii z Wellsem :-)

357. Data: 2009-09-11 21:43:31

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Ano właśnie... by chłonąć nie wystarczy inteligencja.
> Konieczny jest intelekt.

Uuuuu, grubsza sprawa. A czymże intelekt różni sie od inteligencji?
Oprócz podatności na nasiąkanie oczywiście? :-)

> Pralka automatyczna jest inteligentna, ale czy coś chłonie
> po wyłączeniu myślenia? ;)

A powinna? :-)

> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości

Stalker

358. Data: 2009-09-11 21:45:45

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Stalker dał do zrozumienia, że nie wie co to znaczy wyłączyć myślenie.

A w którymż to miejscu dałem do zrozumienia?
Chyba mi się myślenie wyłączyło bo znaleźć nie mogę? :-)

Stalker

359. Data: 2009-09-11 21:47:57

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> ...tak przypuszczałem. Msz rację:-)
>
> serdecznie pozdrawiam

Nie, no daj spokój. Na jakiś czas wyłączyło mi się myślenie i
zareagowałem uczuciowo. Sorry trochę przesadziłem z tym Łysenką :-)

Stalker

360. Data: 2009-09-11 21:48:44

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Internecie bardzo łatwo rozpoznać hipokrytów, bi nigdy nie
> podpisują się imieniem i nazwiskiem. Po prostu udają...
> Czuję hipokrytów na odległość. :)

I co nie jednoczysz się z nimi podczas dawania "znaku pokoju"? Nie podajesz
im ręki? Po czym poznajesz, że są hipokrytami? Po skórze z lisa na szyi? Czy
może po butach z krokodylej skóry?

> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości