Pytanie o "moralność" wypowiedzi

341. Data: 2009-09-11 20:10:14

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:38:38 +0200, Chiron napisał(a):

> wiem coś o tym, też byłem matką:-)

Mój TŻ do dziś twierdzi, to właśnie on, z powodu posiadania jedynej na nas
dwoje (w czasie porodu) możliwości odczuwania psychicznego i fizycznego,
urodził naszą młodszą córkę, która przyszła na świat cięciem cesarskim :)
--

Ikselka.

342. Data: 2009-09-11 20:14:56

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urodził naszą młodszą córkę, która przyszła na świat cięciem cesarskim :)

Kilka razy czytałem o zwyczajach w niektórych plemionach indian: kobieta
szła rodzić- po cichu i spokojnie, a w tym czasie mąż cierpiał i wył z bólu.
Swoją drogą ciekawa sprawa- takie przeniesienie bólu

serdecznie pozdrawiam

Chiron

343. Data: 2009-09-11 20:18:02

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> urodził naszą młodszą córkę, która przyszła na świat cięciem cesarskim :)

A jaki miał stosunek do drących się macior rodzących naturalnie?

--

Paulinka

344. Data: 2009-09-11 20:18:35

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> ROTFL :-D
>
> Chiron, tego typu teorie, takie wiązania faktów i wyciąganie wniosków to
> chyba spokojnie można by psychologicznym łysenkizmem nazwać :-)
>
> Stalker, albo chironmancją :-)

hehe he
Chiron nie prezentuje teorii - ale doświadczenie traumatyczne, jak
najbardziej materialnie namacalne.
"Bo nie zna życia kto nie służył w marynarce".
Stajesz na brzegu morza i widzisz ogrom wód po horyzont.
Przestajesz na chwilę myśleć tylko chłoniesz swoją mizerność
wobec bezmiaru wszechświata.
Wiatr owiewa twarz, Słońce przypieka policzki, a Ty stoisz boso
na piasku, na którym być może setki osób robiło wcześniej to samo.

Juliusz Słowacki w "Hymnie" uwiecznił to tak:

Smutno mi, Boże! - Dla mnie na zachodzie
Rozlałeś tęczę blasków promienistą;
Przede mną gasisz w lazurowej wodzie
Gwiazdę ognistą...
Choć mi tak niebo Ty złocisz i morze,
Smutno mi, Boże!

[...]

Na tęczę blasków, którą tak ogromnie
Anieli Twoi w niebie rozpostarli,
Nowi gdzieś ludzie w sto lat będą po mnie
Patrzący - marli.
Nim się przed moją nicością ukorzę,
Smutno mi, Boże!
Pisałem o zachodzie słońca na morzu przed Aleksandrią

http://pl.wikisource.org/wiki/Hymn_%28Smutno_mi,_Bo%
C5%BCe...%29

. . .

To co poeta opisał słowami można poczuć bez słów. :)

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

345. Data: 2009-09-11 20:20:11

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Kilka razy czytałem o zwyczajach w niektórych plemionach indian: kobieta
> szła rodzić- po cichu i spokojnie, a w tym czasie mąż cierpiał i wył z
> bólu. Swoją drogą ciekawa sprawa- takie przeniesienie bólu

Faktycznie Wy to macie jednak inny poziom świadomości. Tak mi to trochę
bez urazy sekciarsko brzmi.

--

Paulinka

346. Data: 2009-09-11 20:22:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Sep 2009 22:14:56 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> szła rodzić- po cichu i spokojnie, a w tym czasie mąż cierpiał i wył z bólu.
> Swoją drogą ciekawa sprawa- takie przeniesienie bólu

Bo wycie z bólu przy porodzie to właśnie tylko zwyczaj, zawsze to
twierdziłam. Kobiety w naszej kulturze nie dają sobie tego przywileju
odebrać, no i jeszcze by czego - musiałyby zająć się mężem osłabionym po
porodzie ;-PPP

Też o tym czytałam. Jednak "mój" zwykle rodzi (nie tylko nasze dzieci, ale
p.w. rozwiązania patowych życiowych sytuacji) milcząco, jak ja, z tą
różnicą, że parę siwych włosów ma zwykle potem na pamiątkę ;-)
--

Ikselka.

347. Data: 2009-09-11 20:27:35

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:
> [...]
C5%BCe...%29

> . . .
>
> To co poeta opisał słowami można poczuć bez słów. :)

Pięknie to napisałeś. Tylko weź nie porównuj wizyty co niedzielę w
Kościele z takim przeżyciem. XL napisała, że jak ma gości to czasem do
kościoła chodzi na wieczorną mszę, czyli odwala zaplanowany rytuał. Nie
stoi tam z otwarta buzią pod ogromem tego, co na nią właśnie spływa.
IMO teraz na potrzeby dyskusji robicie z tego szopkę. Ja rozumiem, że
będąc pośród tłumu w czasie ważnego, mądrego kazania można poczuć coś
wyjątkowego, że sakramenty robią wyjątkowe wrażenie.
Każda Msza Święta wywołuje u Ciebie taki euforyczny stan?

--

Paulinka

348. Data: 2009-09-11 20:37:32

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> twierdziłam. Kobiety w naszej kulturze nie dają sobie tego przywileju
> odebrać, no i jeszcze by czego - musiałyby zająć się mężem osłabionym po

Nie mówiliśmy o zwyczajach tylko o " (...)Aby poczuć- należy na jakiś

349. Data: 2009-09-11 20:48:58

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h8ed1o$n5v$5@nemesis.news.neostrada.pl...
XL pisze:

> [...]

często nie wie, że w ogóle można nie myśleć o niczym- np po prostu
poczuć się z sobą samym, ze swoim ciałem, posłuchać, co ono ma nam do

no i?.....

serdecznie pozdrawiam

Chiron

zaciekawiony

350. Data: 2009-09-11 20:50:37

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <e...@o...eu>
> "Robakks" <R...@i...eu>

> Witam,
> no i w tym właśnie problem, Szanowny Panie. Błąd- który popełniam
> ja, Pan, Redart, Duch, zeusx, XL i wielu innych ludzi w dyskusji z
> osobami, które mają bardzo słaby kontakt ze sobą. Osoby takie nie wiedzą
> wcale co znaczy :"czuję". Wszystko pakują sobie do głowy:-). Zamiast czuć-
> myślą. Czasem są to ludzie o wysokim IQ. Ba! W mojej opinii- wysokie IQ
> często ogranicza dostęp do sfery uczuć.
> Z mojego własnego doświadczenia- jakakolwiek dyskusja z kimś takim jest z
> [...]

Zgoda, ale...
ale w mojej opinii i z mojej obserwacji świata i ludzi wnioskuję, że
wysokie IQ jest natępstwem braku tego 'czucia' o którym mowa, a więc
sądzę, że jest odwrotnie niż piszesz:
Nie IQ ogranicza dostęp do sfery uczuć, ale nieczułość emocjonalna
skutkuje ucieczką w sferę rozumu.
Tłumaczę to sobie tak:
Osoby niewidome mają na ogół znakomity słuch - jeden organ
zajmuje miejsce dwóch.
Analigicznie u osób pozbawionych 'czucia' rozum pracuje za dwa. :-)

pozdrawiam równie serdecznie,
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości