Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi

From: "Robakks" <r...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.soc.religia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Date: Fri, 11 Sep 2009 22:50:37 +0200

"Chiron" <e...@o...eu>
news:h8d14u$7la$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@i...eu>

> Witam,
> no i w tym właśnie problem, Szanowny Panie. Błąd- który popełniam
> ja, Pan, Redart, Duch, zeusx, XL i wielu innych ludzi w dyskusji z
> osobami, które mają bardzo słaby kontakt ze sobą. Osoby takie nie wiedzą
> wcale co znaczy :"czuję". Wszystko pakują sobie do głowy:-). Zamiast czuć-
> myślą. Czasem są to ludzie o wysokim IQ. Ba! W mojej opinii- wysokie IQ
> często ogranicza dostęp do sfery uczuć.
> Z mojego własnego doświadczenia- jakakolwiek dyskusja z kimś takim jest z
> góry skazana na szereg nieporozumień.

> [...]

Zgoda, ale...
ale w mojej opinii i z mojej obserwacji świata i ludzi wnioskuję, że
wysokie IQ jest natępstwem braku tego 'czucia' o którym mowa, a więc
sądzę, że jest odwrotnie niż piszesz:
Nie IQ ogranicza dostęp do sfery uczuć, ale nieczułość emocjonalna
skutkuje ucieczką w sferę rozumu.
Tłumaczę to sobie tak:
Osoby niewidome mają na ogół znakomity słuch - jeden organ
zajmuje miejsce dwóch.
Analigicznie u osób pozbawionych 'czucia' rozum pracuje za dwa. :-)

pozdrawiam równie serdecznie,
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości