Pytanie o ortodonte

1. Data: 2001-03-20 19:09:15

Temat: Pytanie o ortodonte
Od: Blue <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Mam takie male pytanko. Gdzie mozna sprawdzic jakas liste ortodontow
przyjmujacych na danym terenie? Chodzi mi konkretnie o Dolny Slask, a juz
zeby bylo zupelnie dokladnie - miasto Bielawe (okolice Walbrzycha).
Cala sprawa dotyczy poltorarocznej dziewczynki z dosyc silnym
przodozgryzem. Pediatra stwierdzil ze trzeba poczekac jeszcze kilka lat
zanim zacznie sie cokolwiek robic. Ale matka dziewczynki wolalaby ta
kwestie omowic z jakims specjalista. Tyle ze lekarka nie chciala podac
zadnego konkretnego adresu ortodonty. A ja nie bardzo wiem gdzie mozna
by to sprawdzic. I czy to wogole trzeba pojsc do ortodonty? Bo nie tyle
chodzi o zle ulozone zeby, co o zbytnio do przodu wysunieta zuchwe.

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka
- [ http://www.zwierzeta.w.pl ] -
- [ ICQ UIN: 52521716 ] - [ E-Mail: a...@z...w.pl ] -

2. Data: 2001-03-20 20:59:41

Temat: Re: Pytanie o ortodonte
Od: "SONAR" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Blue" <a...@z...w.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> by to sprawdzic. I czy to wogole trzeba pojsc do ortodonty? Bo nie tyle
> chodzi o zle ulozone zeby, co o zbytnio do przodu wysunieta zuchwe.

Polecalbym zaczac poszukiwania od strony Regionalnej Kasy Chorych.
Wiem, ze Wielkopolska takie zestawienie (tych z podpisanymi kontraktami)
publikuje, ale nie wiem jak inne.

--
Lukasz Dylewski

3. Data: 2001-03-21 13:48:51

Od: "adam" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pediatra stwierdzil ze trzeba poczekac jeszcze kilka lat
> zanim zacznie sie cokolwiek robic.

NIE!!! szukaj od razu, gon do ortodonty - z przodozgryzem trzeba walczyc od
najmlodszych lat!!!

>Ale matka dziewczynki wolalaby ta
> kwestie omowic z jakims specjalista.

... i ma racje....

>Tyle ze lekarka nie chciala podac
> zadnego konkretnego adresu ortodonty. >

a to juz troszke dziwne jest - ale moze faktycznie nie zna zadnego adresu???

pozdrowienia

adam

4. Data: 2001-03-21 18:45:37

Od: Blue <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Mar 2001 14:48:51 +0100, "adam" <p...@p...onet.pl>
wrote:

Witam :)

> NIE!!! szukaj od razu, gon do ortodonty - z przodozgryzem trzeba walczyc
>od najmlodszych lat!!!

Mam dokladnie takie samo zdanie na ten temat, podobnie jak matka
Karoliny, tyle ze pytana wielokrotnie o ta sprawe lekarka pediatra dziecka
ciagle i z uporem maniaka twierdzi ze teraz jest za wczesnie na robienie
czegokolwiek. Tylko nie wiem co bedzie mozna zrobic, gdy dziewczynka
bedzie juz duza, z nierozwijajacym sie juz ukladem kostnym. I pewnie wtedy
uslyszy: gdybys wczesniej przyszla to teraz bys juz byla ladna dziewczynka
a tak to nie wiadomo.... (sama przez to przechodzilam, tyle ze mi udalo sie
wade zgryzu naprawic, ale pewnie byloby to znacznie mniej przykre gdyby
lekarka wczesniej sie tym zajela a nie gdy mialam juz jakies 6 lat)

> a to juz troszke dziwne jest - ale moze faktycznie nie zna zadnego
adresu???

Albo chce postawic na swoim. Bo przeciez jej zdanien taka wizyta jest
niepotrzeba a matka przesadza.
Dowiedzialam sie o tym ostatnio bo poszlam do kolezanki i zobaczylam te
zabki jej coreczki. Spytalam sie dlaczego nic z tym nie robi, a ta mi mowi ze
lekarka wciaz twierdzi ze jest za wczesnie. Poszla do niej nawet wczoraj z
konkretna prosba o nawet nie skierowanie, ale jakis adres ortodonty, bo
chce sie upewnic we wlasnym zakresie czy faktycznie trzeba czekac. No i
zadnego adresu nie dostala. Stad moj post na ta grupe.
Na szczescie znalazl sie odpowiedni lekarz calkiem niedaleko :)

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za wszystkie porady :)
Agnieszka
- [ http://www.zwierzeta.w.pl ] -
- [ ICQ UIN: 52521716 ] - [ E-Mail: a...@z...w.pl ] -

oczyszczanie zyl i tetnic