Pytanie o soczewki, troche nietypowe

1. Data: 2004-11-25 19:52:42

Temat: Pytanie o soczewki, troche nietypowe
Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Tak sobie czytam sklad soczewek dostępny na opakowaniu ( konkretnie Bausch &
Lomb Optima ) no i pisze :"opakowanie zawiera 4 soczewki zanurzone w
zbuforowanym roztworze soli fizjologicznej" i tak sobie mysle, ze skoro to
jest sol fizjologiczna to czy np do plukania takich soczewek nie mozna uzywac
soli fizjologicznej jaka jest powszechnie dostepna w aptece , a np. tylko
przechowywac w plynie do soczewek ??

pozdrawiam

Aska

2. Data: 2004-11-25 20:04:39

Temat: Re: Pytanie o soczewki, troche nietypowe
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
Aska <a...@o...pl>:

> [...]
> takich soczewek nie mozna uzywac soli fizjologicznej jaka jest
> powszechnie dostepna w aptece , a np. tylko przechowywac w plynie do

Jakis czas temu w USA oszczedni Amerykanie robili sobie sami roztwory do
soczewek, czego skutkiem byl wzrost infekcji rogówki, czasem konczacych sie
slepota.

Ja bym na tym nie radzil oszczedzac.

--
Robert

3. Data: 2004-11-25 21:17:55

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soczewek, czego skutkiem byl wzrost infekcji rogówki, czasem konczacych sie

nie chodzi o oszczedzanie, a o zwykla ciekawość czym np ta sol fizjologiczna w
kt sa przechowywane nowe soczewki rozni sie od tej dajmy na to z apteki ? etc
Bo jak na moja logike jest to sama sol tylko ja chemikiem nie jestem :))

Aska

4. Data: 2004-11-25 22:00:47

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:co5dtf$vrb$1@opal.icpnet.pl...

> Jakis czas temu w USA oszczedni Amerykanie robili sobie sami roztwory do
> soczewek, czego skutkiem byl wzrost infekcji rogówki, czasem konczacych
sie
> slepota.

ja mysle, ze tu nie chodzi o skapstwo, tylko zrozumienie zasad dzialania:)

5. Data: 2004-11-25 22:04:27

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
Aska <a...@o...pl>:

> [...]
> fizjologiczna w kt sa przechowywane nowe soczewki rozni sie od tej
> dajmy na to z apteki ? etc Bo jak na moja logike jest to sama sol

W plynach pielegnacyjnych do soczewek sa dodatkowe substancje, ktorych nie
ma w roztworze soli fizjologicznej.

--
Robert

6. Data: 2004-11-25 22:06:36

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
uzywac
> soli fizjologicznej jaka jest powszechnie dostepna w aptece , a np. tylko

Byc moze myle sie, ale chodzi o to, ze NOWE ,ktore jeszcze nie byly
na oczetach moga byc zanurzone w soli. Jednak po noszeniu trzeba przemywac
i przechowywac je w specjalnym plynie w celu odbialczenia , czego chyba
sol fizjologiczna nie potrafi.

szanna

7. Data: 2004-11-25 22:16:54

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...home.net.pl,
Szanna <n...@h...com>:

> [...]
> przemywac i przechowywac je w specjalnym plynie w celu odbialczenia ,
> czego chyba sol fizjologiczna nie potrafi.

nie tylko odbialczenia, tez np. zabicia malutkich zyjatek, ktore swietnie
czuja sie w soli fizj., a moga zaszkodzic na oczka ...

--
Robert

8. Data: 2004-11-25 22:57:50

Od: "Marcin" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:co5kmd$kq6$1@mamut1.aster.pl...

> Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:co5dtf$vrb$1@opal.icpnet.pl...

> sie
>
> ja mysle, ze tu nie chodzi o skapstwo, tylko zrozumienie zasad dzialania:)

sadze ze soczewki sa firmowo pakowane w sposob sterylny, tak wiec moga sobie
plywac tylko w soli fizjologicznej. Jednakze podczas ich noszenia powstaja
osady z bialek a takze bakterii
co wymusza stosowanie specjalnych plynow.

Marcin

9. Data: 2004-11-26 14:20:38

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4...@n...home.net.pl,

> nie tylko odbialczenia, tez np. zabicia malutkich zyjatek, ktore swietnie
> czuja sie w soli fizj., a moga zaszkodzic na oczka ...

dzieki za odpowiedzi , w sumie to wszzytsko wiem nosze soczewki od jakichs 8
lat , zaczynalam jeszcze z tabletkami odbiałczającymi itd

pytanie mnie zaciekawiło z tego wzgledu, ze mojej siostrze ciotecznej takie
cos zalecil okulista , plukanie w soli fizjologicznej przy zdejmowaniu,
przechowywanie w plynie itd Pomijam fakt ze sol fizjologiczna od otwarcia ma
okreslony czas uzycia tzn najlepiej uzyc od razu , a nie trzymac nie wiadomo
ile

wiec zainteresowałam sie tematem, w kazdym bądź razie ten post i odpowiedzi
maja posłuzyc wyperswadowaniu jej takich pomysłow, bo mnie jakos słabo wierzy
ze takie eksperymenty moga się źle skończyć

dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Aska

Nasivin