RARUNKU! Wlasnie napilem sie odkamieniacza do czajnikow!

1. Data: 2003-10-31 16:39:59

Temat: RARUNKU! Wlasnie napilem sie odkamieniacza do czajnikow!
Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zona zostawila czajnik z odkamieniaczem i wyszla z domu a ja to zagotowalem,
zrobilem sobie herbate i zdazylem wypic dwa lyki zanim mnie wykrecilo bo
miala straszliwie kwasny smak!

Stalo sie to 2 godziny temu i na razie nie czuje sie jakos wyjatkowo zle, ale
mam pytanie:
CO WCHODZI W SKLAD TEGO ODKAMIENIACZA?
CZY NIE MA TAM JAKIS KANCIROGENOW ALBO METALI CIEZKICH?

Bo jesli to tylko prosty nieorganiczny kwas, to w takim malym stezeniu chyba
nie powinien zaszkodzic?

--
Z uszanowaniem dla wszystkich:
Longinus

2. Data: 2003-10-31 17:29:41

Od: "a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> CZY NIE MA TAM JAKIS KANCIROGENOW ALBO METALI CIEZKICH?
>
> Bo jesli to tylko prosty nieorganiczny kwas, to w takim malym stezeniu
A nie ma torebki - w koszu na śmieci - tam będzie skład.
A metali ciężkich nie powinien mieć skoro idzie do czajnika.

Maciej

3. Data: 2003-10-31 17:54:03

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

9_wob.76814$v...@n...chello.at,
a <a...@w...pl>:

> A nie ma torebki - w koszu na śmieci - tam będzie skład.
> A metali ciężkich nie powinien mieć skoro idzie do czajnika.

W niektorych preparatach (nie wiem, czy we wszystkich) jest to kwas
cytrynowy. Ja uzywam w tym celu spozywczego kwasku cytrynowego, bowiem jest
tanszy od "odkamieniaczy">

Co do szkodliwosci nie wypowiadam sie. W kazdym razie na pewno nie zaszkodzi
spozyc duzo wody na wszelki wypadek.

--
Robert

4. Data: 2003-10-31 18:13:07

Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"a" <a...@w...pl> wrote in

> A nie ma torebki - w koszu na śmieci - tam będzie skład.

A guzik! Na torebce niczego nie napisano!

Produkt o wdziecznej nazwie "Dragon" ktory wypuscila jakas firemka z
Dobrzynia Nad Wisla...

--
Longinus

5. Data: 2003-10-31 18:53:35

Od: "STranger" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Longinus" <L...@S...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:Xns9425C3440E0C6lngnspdpta@193.219.28.2...

> Produkt o wdziecznej nazwie "Dragon" ktory wypuscila jakas firemka z
> Dobrzynia Nad Wisla...

Bez paniki, zdarzyło mi sie wypić kiedyś 3 duże łyki herbaty na takim
odkamieniaczu i poza chwilowymi torsjami wymiotnymi z powodu obrzydliwie
kwasnego smaku nic mi sie nie stało. :) Na torebce było info, ze tam
wchodza w skład kwasy jakieś. Jakie nie pamiętam już. Ogólnie to nie może
być ani trochę trujące bo takie przypadki jak nasza pomyłka sie często
zdarzają. :)
Aha, po przeczytaniu składu chemicznego tego drogiego odkamieniacza
postanowiłem zawsze uzywac 2 torebek kwasku cytrynowego. Efekt
odkamieniania ten sam, oszczędzone pieniądze i zachowane pełne
bezpieczeństwo w razie wypicia.

STranger
http://www.folding.prv.pl

6. Data: 2003-11-03 09:42:42

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wrote:

> chyba

> A nie ma torebki - w koszu na śmieci - tam będzie skład.
> A metali ciężkich nie powinien mieć skoro idzie do czajnika.

na odkamieniaczach zwykle nie ma skladu.
generalnie najlepiej po wypicu czegos takiego zwymiotowac.
ale jak to byly 2 male lyki. zwykle w odkamieniaczu jest
kwasek cytrynowy, czasem tez detergenty.
tak ze da sie to przezyc.
warto wypic duuuuuuuuuuuuuuuuzo wody, zeby rozcienczyc kwas.

znik.

7. Data: 2003-11-03 09:43:57

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> W niektorych preparatach (nie wiem, czy we wszystkich) jest to kwas
> cytrynowy. Ja uzywam w tym celu spozywczego kwasku cytrynowego, bowiem jest
> tanszy od "odkamieniaczy">

ja tam wole uzyc octu, lub sody oczyszczonej. po prostu kwasek dobrze
wyzera nikiel z grzalki.

znik.

8. Data: 2003-11-03 09:45:33

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> [...]
> postanowiłem zawsze uzywac 2 torebek kwasku cytrynowego. Efekt
> odkamieniania ten sam, oszczędzone pieniądze i zachowane pełne

zwlaszcza cytrynian niklu jest zdrowy :))))))))))))
nie bez powodu czajnik po odkamienieniu nalezy wygotowac.

znik.

9. Data: 2003-11-05 14:22:48

Od: "smart ass" <z...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@w...lublin.pl> napisał w wiadomości
> tak ze da sie to przezyc.
> warto wypic duuuuuuuuuuuuuuuuzo wody, zeby rozcienczyc kwas.

Co z zasadą "pamiętaj chemiku młody, wlewaj zawsze kwas do wody" ?
może lepiej niech wypije mleko?
Longinus w ogóle żyje jeszcze po tym wszystkim??

10. Data: 2003-11-06 13:06:10

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bob13s$rm6$1@news.onet.pl tako rzecze smart ass

> Co z zasadą "pamiętaj chemiku młody, wlewaj zawsze kwas do wody" ?
> może lepiej niech wypije mleko?
Kwas do wody wlewa się, gdyż często jest to proces egzotermiczny i
jeśli pryśnie, to lepiej żeby mieszaniną do której dodajesz kwasu, niż
czystym kwasem do którego dodajesz wody. Ale w żołądku to mu nie będzie
pryskać, a odkamieniacz nie jest zbyt stężony.
Mleka nie, to stare pomysły były (mleko, białko itp) woda tylko.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Biseptol
Nietypowe siniaki
uklad odpornosciowy u rocznego dzieciaczka
Badanie DNA pod kątem stwierdzenia niesymetryczności ciała?
operacja chirurgiczna a zoltaczka