Po lekturze.

1. Data: 2001-12-13 11:24:21

Temat: Po lekturze.
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałem ostatnio The English Garden (chyba numer grudniowy), gdzie był
artykuł o cyklamenach ogrodowych (fiołkach alpejskich) podobno całkiem
wytrzymałych na warunki atmosferyczne.
I stąd moje pytanie.
Urzeczony widokiem łąki z cyklamenów pod jakimś drzewkiem, sam chciałbym coś
takiego uzyskać.
Czy ktoś ma może doświadczenia w tej kwestii?
Czy da się je bez większych przeszkód u nas przezimować w ogrodzie? (pewno
tylko jakąś odmianę)
Z góry serdeczne podziękowania.

Jarek Krupa (Yaro)

PS. Ktoś chyba odpisze?

2. Data: 2001-12-13 11:36:57

Temat: Odp: Po lekturze.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktoś ma może doświadczenia w tej kwestii?
> Czy da się je bez większych przeszkód u nas przezimować w ogrodzie? (pewno

Pewnie, patentowana gaduła. Ale faktycznie uprawiałam kiedyś cyklameny
neapolitańskie w ogrodzie - w zacisznym miejscu i pod kawałkiem świerczyny
zimowały bezproblemowo. Odnoszę tylko wrażenie, że miejsce powinno być dość
wilgotne, ale nie tak mokre, by bulwy zgniły zimą. Bardzo ładne liście - i
piękne drobne kwiatki. Kolory biały i różowy. Jak już kupisz bulwy, to sadzi
się wypukłą częścią do dołu.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-12-13 11:56:15

Temat: Re: Po lekturze.
Od: "BogdanG." <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://republika.pl/ogrodnictwo/kwiaty/k03019.htm
http://eleet.webmedia.pl/ogrod/inne/b_bogu.htm
www.kwietnik.com.pl (tam możesz wysyłkowo kupić)

Użytkownik Yaro C2 <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9va33r$ep1$...@n...onet.pl...

4. Data: 2001-12-14 06:28:51

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Yaro C2

Oglšdałem ostatnio The English Garden (chyba numer grudniowy), gdzie był
artykuł o cyklamenach ogrodowych (fiołkach alpejskich) podobno całkiem
wytrzymałych na warunki atmosferyczne.
I stšd moje pytanie.
Urzeczony widokiem łški z cyklamenów pod jakim? drzewkiem, sam chciałbym co?
takiego uzyskać.
Czy kto? ma może do?wiadczenia w tej kwestii?
Czy da się je bez większych przeszkód u nas przezimować w ogrodzie? (pewno
tylko jakš? odmianę)
Z góry serdeczne podziękowania.

Jarek Krupa (Yaro)

Najbardziej wytrzymalym w naszych warunkach jest Cyclamen coum o kwiatach
bialych i jaskrawokarminowych.Kwitna pod koniec zimy.U mnie nie wymarzaja.Sa
umieszczone na mojej stronie,Zima w ogrodzie.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

5. Data: 2001-12-14 07:15:09

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej Yaro,
Moje doświadczenia są krótkie, kupiłem (u nas we Wrocławiu w Kwiatonie) na
wiosnę bulwy reklamowane jako mrozoodporne - "ci co kupili wracają bo są
zadowoleni". Myślałem na początku że coś nie tak bo ruszyły dopiero
wrzesień-październik - kwitły długo, ostatnio jeszcze ładne listki
prezentowały (po mrozach nie widziałem). Te co mam to są takie o kwiatkach
ok. 10 cm wysokie i kremowo liliowe jaknajbardziej typowe w kolorze.

Zobaczymy jak przeżyją zimę.

Pozdrawiam
BoG - inny Bogusław
(kolekcja się zrobiła - czy jest jakiś cichy Bogumił lub Bohdan na grupie -
niech się dopisze)

6. Data: 2001-12-14 07:37:58

Temat: Re: Po lekturze - cyklameny
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusławie, w którego cieniu tu funkcjonuję na pl.rec.ogrody,
Patrzę na Twoje cyklameny i widzę jakby bardzo do moich podobne - nie bardzo
czuję skalę ale moje wydały mi się ciut mniejsze.
Przy okazji kilka pytań:
- najpierw byly kwiatki tylko, długo długo później dopiero pojawiły się
listki, które osiągnęły szczyt rozwoju po przekwitnięciu - czy to jest
prawidłowe?
- mialem trochę obawy że bulwę (spłaszczony kartofel śred. ok. 10-12 cm
grubość 4-5 cm) umieściłem dołem do góry. Czy by to sprawdzić to poprostu
trzeba rozgrzebać jak puści mróz? Czy potrzebne, wskazane lub konieczne jest
odwrócenie jeśli moje obawy się potwierdzą ? Kiedy i jak to zrobić?

Będę wdzięczny za informację.
Bogusław Bielawski
ICQ: 142393241

7. Data: 2001-12-14 16:04:28

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Bogusław Bielawski

Bogusławie, w którego cieniu tu funkcjonuję na pl.rec.ogrody,

nie przesadzaj :-))

[...]

To jest prawidlowe ,najpierw kwiaty pozniej liscie jesli mowimy o C.coum

[...]

Zostaw je w spokoju mozesz uszkodzic korzenie,one sobie poradza,moje rosna
od strony polnocnej pod iglakami ,wysciolkowane kora,nie moga miec mokro bo
zgnija.
Latwiej sie przechowuja zima male cebule,sa bardziej odporne.

8. Data: 2001-12-14 23:07:40

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oglądałem ostatnio The English Garden (chyba numer grudniowy), gdzie był
> artykuł o cyklamenach ogrodowych (fiołkach alpejskich)
Można też tam zobaczyć Cryptomerię Sekkan -sugi, Sarcococca hookeriana var
digyna, Uvularia grandiflora, ( prześliczna roslinka) , Azara microphylla,
Daphne bholua "Gurkha" ( pewnie Bogu ma) a także fantastyczną mistrzowską
kompozycję : oczar " Pallida " na tle przebiśniegów.
Uszanowanie
Jacek

9. Data: 2001-12-17 09:37:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Można też tam zobaczyć Cryptomerię Sekkan -sugi, Sarcococca hookeriana var
> digyna, Uvularia grandiflora, ( prześliczna roslinka) ,

Jacku, czy masz może jakiekolwiek w ł a s n e doświadczenia z uprawą
Uvularii (jagodowca)?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-12-18 15:52:29

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Basia Kulesz

<k...@o...wroc.pl> napisał w wiadomości
..

> [...]
> digyna, Uvularia grandiflora, ( prześliczna roslinka) ,

Jacku, czy masz może jakiekolwiek w ł a s n e doświadczenia z uprawą

Uprawiam w ogrodzie Sarcococca hokeriana( Nazywamy to bukszpanem
himalajskim),dla pasjonatow moge sadzonke przeznazyc.Rosnie calkiem
przyzwoicie ,nie wymaga zbytniej opieki.
Co do Uvularia grandiflora (jagodowiec)rosnie u mnie w lesie bez okrywania
i specjalnych zabiegow.
Cryptomeria japonica "Sekkan" jest rarytasem wsrod Cryptomerii ze wzgledu na
zlote zabarwienie i raczej trudno-dostepna.

Przymroziło
Co to za roślina?
Odrosty juki
Nasiona konopii indyjskich